Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1496284 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #820 Gepost op: 5 juli 2011, 11:03:22
De korf ziet er ook flink beschadigd uit  :(
Zal me wel een flinke klap hebben gegeven.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #821 Gepost op: 5 juli 2011, 11:15:39
Ziet er niet best uit  :(


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #822 Gepost op: 5 juli 2011, 18:34:18
Gelukkig is het ding nog een meter voor de brug tot stilstand gekomen. Anders was het nog erstiger geweest! :o


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #823 Gepost op: 5 juli 2011, 19:49:33
Tsja, toch denk ik dat ze eens ernstig over de rij-stijl moeten gaan praten/nadenken ... Het is nu al de zoveelste autoladder in Amsterdam die op zijn kant gaat ... Ik snap ook niet dat je met een ladderwagen dermate op/over de grens rijd dat je, zonder dat je een aanrijding krijgt, op z'n kant gaat  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #824 Gepost op: 5 juli 2011, 19:53:11
Met spoed rijden en ergens ter plaatse komen kan belangrijk zijn maar na einde dienst zonder kleer scheuren naar huis te kunnen is VEEEEEEL belangrijker
ACH & HBT


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #825 Gepost op: 6 juli 2011, 08:36:59
Laten we, alvorens alles op de "rij-stijl" te gooien eerst de feiten afwachten alvorens we iets gaan roepen. Het is denk ik te kort door de bocht om meteen te roepen dat de rij-stijl ten grondslag ligt aan dit ongeval. Feit is dat wanneer dit voertuig een oneffenheid raakt, al dan niet in combinatie met een (te) hoge snelheid, het snel om gaat omdat het kantelpunt hoog ligt. Het ladderpakket weegt namelijk nog al wat en als het moment bereikt is gaat ie gewoon om. Er is maar een oplossing voor dit probleem.......gewoon weer niederbau-ladders aanschaffen. daarvan heb ik er nog nooit en om zien gaan, anders dan dat ie in het landelijke noord de sloot in is gereden, maard at heeft niets te maken gehad met omvallen.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #826 Gepost op: 6 juli 2011, 09:09:33
Filmpje over de ladderwagen...

Ladderwagen op zijn kant in Noord
User: HVAmsterdam71


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #827 Gepost op: 6 juli 2011, 10:55:24
Feit is dat wanneer dit voertuig een oneffenheid raakt, al dan niet in combinatie met een (te) hoge snelheid, het snel om gaat omdat het kantelpunt hoog ligt. Het ladderpakket weegt namelijk nog al wat en als het moment bereikt is gaat ie gewoon om. Er is maar een oplossing voor dit probleem.......

En dus zul je daar rekening mee moeten houden als je met zo'n ding rijd. Vaak zat gezien dat ze op drie wielen door de bocht gaan voor een woningbrandje  :-X

Overigens doel ik daarmee niet op dit incident, kan natuurlijk ook een technische oorzaak zijn
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #828 Gepost op: 6 juli 2011, 17:52:34
Brandweer blust eigen brandweerauto
user:rbeelen1

Brandweer auto van weert in de brand bij een uitruk


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #829 Gepost op: 6 juli 2011, 19:23:54
Het lijkt er meer op dat zn radiateur of een slang daarvan is gesprongen, althans gezien de hoeveelheid witte rook lijkt dat zo.