Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1527781 keer)

0 gebruikers (en 34 gasten bekijken dit topic.

Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1160 Gepost op: 9 januari 2012, 20:27:39
Zo gaat het hard met het belastinggeld.
Politie heeft wel vaak schade constateer ik.
Maar dat ligt zeker altijd aan de overige weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #1161 Gepost op: 9 januari 2012, 20:33:58
Zo gaat het hard met het belastinggeld.
Politie heeft wel vaak schade constateer ik.
Maar dat ligt zeker altijd aan de overige weggebruikers.

Dat is inherent aan de taakstelling. Als je niet wilt dat het belastinggeld opgaat aan dure auto's die tijdens inzetten beschadigd kunnen worden moet je de politie scootmobiels geven, kosten niet zoveel. Maar dan moet je ook niet zeuren als ze er niet 5 maar 25 minuten over doen als je ze nodig hebt.


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #1162 Gepost op: 9 januari 2012, 22:21:36
Zo gaat het hard met het belastinggeld.
Politie heeft wel vaak schade constateer ik.
Maar dat ligt zeker altijd aan de overige weggebruikers.
Heb je wel eens een dienst meegereden? Heb je wel eens gezien wat agenten op een dag meemaken, wat voor meldingen ze krijgen? In een maand tijd ziet de gemiddelde agent meer dan veel mensen in hun leven. De auto's krijgen veel te verduren, de mensen die erin zitten ook. Ik ben blij dat het werk met zoveel energie wordt gedaan, dat is de reden dat onze samenleving leefbaar is. Criminelen verdwijnen de cel in, mensen worden geholpen. De auto's zijn daarbij een hulpmiddel, niets meer en niets minder.
Wout


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1163 Gepost op: 9 januari 2012, 22:29:09
Heb je wel eens gezien wat agenten op een dag meemaken, wat voor meldingen ze krijgen?

Dus met andere woorden, moet kunnen en wat jou betreft dus geen probleem? Want de agenten maken een hoop mee en hebben klaarblijkelijk meldingen dat dit erbij hoort?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1164 Gepost op: 9 januari 2012, 22:30:25
Dus met andere woorden, moet kunnen en wat jou betreft dus geen probleem? Want de agenten maken een hoop mee en hebben klaarblijkelijk meldingen dat dit erbij hoort?

Met taxi chauffeurs gebeuren denk ik meer ongelukkgen/schade gevallen. Waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1165 Gepost op: 9 januari 2012, 22:32:33
Met taxi chauffeurs gebeuren denk ik meer ongelukkgen/schade gevallen. Waar gewerkt wordt vallen spaanders.

Ja begrijp ik en ook logisch.
Maar het gaat mij even om het aantal schade gevallen. En het zijn ook niet schades van een deukje hier of een krasje daar, maar er raken complete voertuigen total loss.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1166 Gepost op: 9 januari 2012, 22:43:32
Ja begrijp ik en ook logisch.
Maar het gaat mij even om het aantal schade gevallen. En het zijn ook niet schades van een deukje hier of een krasje daar, maar er raken complete voertuigen total loss.

Ja maar je hebt het wel een organisatie van 50.000 man waarvan een gedeelte non-stop in het verkeer zitten. In een gemiddelde stad van 50.000 inwoners raken heel wat meer voertuigen totall-loss.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1167 Gepost op: 9 januari 2012, 22:45:44
Het lijkt mij niet nodig om voor de 25ste keer over het zelfde onderwerp te gaan discussiėren .... Gebruik de zoekfunctie en als je er nog iets over wil zeggen, doe dat in de daarvoor bestemde topic's ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Wout

  • Politie, operationeel specialist
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,373
Reactie #1168 Gepost op: 9 januari 2012, 22:51:15
Ja begrijp ik en ook logisch.
Maar het gaat mij even om het aantal schade gevallen. En het zijn ook niet schades van een deukje hier of een krasje daar, maar er raken complete voertuigen total loss.
Je hebt het over auto's die letterlijk 24/7 bemenst worden, en ongeveer 12 uur per dag rijdend op de weg te vinden zijn. Het is niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld de brandweer, die alleen van A naar B rijden op een melding af. De politie gaat naar bijna elke melding, en surveilleert daarnaast intensief. Wanneer het te glad is voor veel mensen om naar hun werk te rijden, surveilleert de politie gewoon. Wanneer de weg bevolkt wordt door dronkelui, rijdt de politie er in de buurt. En stapt zo'n zuiplap achter het stuur, dan is het de politie die diegene aan de kant zet.

Achtervolgingen komen vaak voor. Overtreders die op een provinciale weg de andere kant op rijden zijn er genoeg, en dan moet er snel en veilig gekeerd worden. Criminelen verstoppen zich niet alleen op de openbare weg, maar rijden ook door bos, over hei, over fietspaden en voetpaden. Ook daar komen politievoertuigen.

Ik wil de vraag omdraaien. Hoe kan het dat (ondanks de beperkte training, de ongeschikte voertuigen en de eisen die aan voertuig en bestuurder worden gesteld) er maar zo weinig schade gereden wordt?

Edit: Sorry Jerommeke, ik las je berichtje pas na het plaatsen 998765
Wout


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #1169 Gepost op: 9 januari 2012, 22:56:15
Het lijkt mij niet nodig om voor de 25ste keer over het zelfde onderwerp te gaan discussiėren .... Gebruik de zoekfunctie en als je er nog iets over wil zeggen, doe dat in de daarvoor bestemde topic's ....

Oei gevoelig onderwerp Jerommeke, nou waar staan dan die 25 topics? Dan bomen we daar even verder, ik kan niks vinden.