En toch gaat het om die targets, anders had je geen OGS nodig. Als je namelijk zonder OGS je werk zou doen haal je de aanrijdtijd niet.
En het kan zonder maar dan zou je gewoon een mannetje op de posten kunnen plaatsen.
Ergo doordat jullie het geld hebben om de voertuigen dusdanig uit te voeren mag het wel.....
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het juist goed dat alle diensten deze OGS vrijstelling hebben alleen niet het verzet tegen ondersteunende diensten.
Je draait het verhaal om. Wat je nu zegt is dat bijv. ambu's geen OGS mogen voeren, maar wel moeten zorgen dat ze overal in het land binnen 15 min. aanwezig moeten zijn. Op het moment dat OGS aangaat bij welke dienst dan ook gaat het niet om 'targets' of wat dan ook, maar om zo snel mogelijk op de plaats van bestemming te zijn om de patiënt de best mogelijke zorg te leveren, en voor de blauwe kant om de boef te vangen (om het heel zwart wit te schetsen
)
Ik begrijp jou standpunten wel, maar je moet je een aantal dingen afvragen, ik neem even een berger als voorbeeld:
1. Is er een wettelijke basis voor het voeren van OGS?
Nee, die is er (nog) niet
2. Heeft OGS een meerwaarde voor de uit te voeren werkzaamheden, en wat schiet de maatschappij ermee op?
Men is sneller ter plaatste; akkoord. De weg is sneller vrij; akkoord. Maar als je dan ter plaatse bent als berger, en uit je neus kan gaan vreten omdat je nog niet mag beginnen met je werkzaamheden, heeft het dat sneller ter plaatse komen dan wel meerwaarde. Daarnaast, een berger heeft nu al een tal van ontheffingen en vrijstellingen om zijn werk naar mijn inzicht goed te kunnen doen. Ja, de stukken zonder vluchtstroken etc. wordt lastig. Maar los je dat op met OGS?
3. Wordt het voeren van OGS maatschappelijk geaccepteerd?
Ik ben bang van niet? Je ziet nu al dat je met OGS er niet door wordt gelaten, zal diezelfde automobilist een berger doorlaten. Ik ben bang van niet...