Commerciele hulpverleningsdiensten kunnen OGS bedrijfscertificering verkrijgen

Auteur Topic: Commerciele hulpverleningsdiensten kunnen OGS bedrijfscertificering verkrijgen  (gelezen 31967 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Dus ik vind dat die berger gewoon moet investeren in zijn locatie als ie er weer een gebied erbij neemt omdat meneer de berger vijf cent goedkoper was dan de andere buurman en dan komen ze gewoon elke keer te laat en dan roepen wij moeten OGS.

Hier heb je 100% gelijk in......

En het is natuurlijk raar dat een commercieël bedrijf  OGS zou moeten hebben om geld te verdienen...........  

Wie gaat bepalen dat een berger OGS kan gebruiken?   Gaat deze de OGS ook gebruiken voor een normaal berger-klusje?   Want hoe sneller de klus geklaard is hoe sneller de bergingsauto weer vrij is voor het volgende bergers-klusje   en hoe meer klusjes hoe meer geld.........


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
.Qua dierenambu's daar zijn al genoeg topics over, niet ;)

Over bergers ook......................    ook maar niet over bergers hebben............wat houden we dan over?


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Hier heb je 100% gelijk in......

En het is natuurlijk raar dat een commercieël bedrijf  OGS zou moeten hebben om geld te verdienen...........  

Wie gaat bepalen dat een berger OGS kan gebruiken?   Gaat deze de OGS ook gebruiken voor een normaal berger-klusje?   Want hoe sneller de klus geklaard is hoe sneller de bergingsauto weer vrij is voor het volgende bergers-klusje   en hoe meer klusjes hoe meer geld.........

Maar het is gewoon zo die mannen verdien genoeg en laten collega berger naar mallemoeren gaan omdat hun dat contract krijgen en ze kunnen praten wat ze willen maar dit gebeurt gewoon wij zien en horen genoeg tijdens de incidenten op de snelwegen.

Wie dit zou kunnen gaan bepalen is de Verkeerscentrale van RWS want die geven de opdrachten naar LCM en vaak hebben wij(rws) direct contact met bergers.

Dus de dienstdoende Wegverkeersleider kan dan bepalen met OGS of niet en ligt eraan hoe druk het is op dat moment.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Over bergers ook......................    ook maar niet over bergers hebben............wat houden we dan over?

Tja, weinig. Want met alle respect voor de starter van dit topic; er zijn al genoeg commerciele bedrijven die met OGS rijden. De wetgeving is verder duidelijk over welke bedrijven en instellingen gebruik mogen maken van OGS en onder welke omstandigheden.
En om in 20 verschillende topics te hebben over bergers en dierenambu's met OGS...


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ik begrijp zeker wat je bedoelt.  

Voor een dierenambulance:  wie moet er toestemming geven   en wie gaat de OGS opleiding betalen?

Ik had al verwacht dat je zou begrijpen wat ik bedoelde.  ;)
Wie er toestemming voor de dierenambulance zou moeten... Dat zou je bijvoorbeeld bij kunnen regelen in een besluit. Wie de opleiding gaat betalen?? Dat is een goede vraag. Daarom had ik als idee geopperd en met mij ook andere om de dierenambulance onder te brengen bij de dierenpolitie. Maak daar een aparte afdeling van binnen het nog steeds te vormen Landelijke Politie.

Sorry,dat ik ook effe wat zegt maar dan kan RWS ook wel OGS krijgen.
Hoevaak wij horen dat de regio of KLPD géén auto in de buurt hebben maar wij wel worden gestuurd en dat geeft niet maar soms kunnen wij ook niet sneller er zijn. Omdat ik gewoon mijn eigen aan de snelheid hou en de RWS niet mijn boete betaald.
Dus ik vind dat die berger gewoon moet investeren in zijn locatie als ie er weer een gebied erbij neemt omdat meneer de berger vijf cent goedkoper was dan de andere buurman en dan komen ze gewoon elke keer te laat en dan roepen wij moeten OGS.

Ik ben van mening dat het ook helemaal niet verkeerd is om RWS met OGS uit te rusten. En precies om de reden die jij aankaart. Daarnaast is het zo dat een WIS er ook is voor de veiligheid. Niet alleen voor de SO's van de aanrijding en de andere weggebruikers, maar ook voor de hulpverleners. Als de WIS er is dan kan de politie zich bezig houden met het onderzoek naar de toedracht van een ongeval en onderzoeken of er een strafrechtelijk onderzoek gestart moet worden. In plaats van de veiligheid waarborgen van de hulpverleners. Als de WIS eerder ter plaatse is, dan zijn de beperkingen ook eerder opgeheven.

En als de berger er zonodig een extra stukje weg bij wilt hebben, dan is dat aan hem. Dan moet hij maar zorgen dat hij zijn voertuigen op strategische plekken heeft staan.

Hier heb je 100% gelijk in......

En het is natuurlijk raar dat een commercieël bedrijf  OGS zou moeten hebben om geld te verdienen...........  

Wie gaat bepalen dat een berger OGS kan gebruiken?   Gaat deze de OGS ook gebruiken voor een normaal berger-klusje?   Want hoe sneller de klus geklaard is hoe sneller de bergingsauto weer vrij is voor het volgende bergers-klusje   en hoe meer klusjes hoe meer geld.........

De bepaling over gebruik van OGS kan weggelegd worden bij de meldkamer van politie of RWS. Want volgens mij zijn zij degene die in de meeste gevallen de IM waarschuwen. Daarnaast is het natuurlijk de vraag of ze die ook voor normale klusjes gaan gebruiken. Maar dan zeg ik, gewoon hele hoge straffen opzetten. Zoals intrekking van de vergunning, verplichte EMG voor de bestuurder. Maar verder heb ik er niet zoveel behoefte aan om daar over te gaan nadenken, want ik blijf van mening dat de IM geen OGS moet voeren.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport

Sorry,dat ik ook effe wat zegt maar dan kan RWS ook wel OGS krijgen.
Hoevaak wij horen dat de regio of KLPD géén auto in de buurt hebben maar wij wel worden gestuurd en dat geeft niet maar soms kunnen wij ook niet sneller er zijn. Omdat ik gewoon mijn eigen aan de snelheid hou en de RWS niet mijn boete betaald.
Dus ik vind dat die berger gewoon moet investeren in zijn locatie als ie er weer een gebied erbij neemt omdat meneer de berger vijf cent goedkoper was dan de andere buurman en dan komen ze gewoon elke keer te laat en dan roepen wij moeten OGS.

Ehm, is dit juist niet de reden dat al de eerder genoemde commerciele bedrijven OGS hebben? Om de targets te halen, ergo geld te verdienen?
Ook het levensredden is tegenwoordig een geldqeustie geworden. Nergens meer dan in de gezondheidzorg zijn commerciele bedrijven die OGS voeren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ehm, is dit juist niet de reden dat al de eerder genoemde commerciele bedrijven OGS hebben? Om de targets te halen, ergo geld te verdienen?
Ook het levensredden is tegenwoordig een geldqeustie geworden. Nergens meer dan in de gezondheidzorg zijn commerciele bedrijven die OGS voeren.

Maar dan moeten er wel levensreddende handelingen worden uitgevoerd. Welke levensreddende handelingen voert een berger uit? De berder is er om een voertuig te bergen. Voor de afzetting, beveiliging van een incident zijn RWS en de politie. Dus daarom RWS OGS en de berger niet! Als we gaan kijken in het rijtje van een incident op de weg, komt de berger nog steeds onder aan. En doet hij zijn werk als laatste. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik geen respect heb voor die jongens, of dat ik op ze neer kijk. Ik heb zelf bijna dagelijks contact met ze.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Maar dan moeten er wel levensreddende handelingen worden uitgevoerd. Welke levensreddende handelingen voert een berger uit? De berder is er om een voertuig te bergen. Voor de afzetting, beveiliging van een incident zijn RWS en de politie. Dus daarom RWS OGS en de berger niet! Als we gaan kijken in het rijtje van een incident op de weg, komt de berger nog steeds onder aan. En doet hij zijn werk als laatste. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik geen respect heb voor die jongens, of dat ik op ze neer kijk. Ik heb zelf bijna dagelijks contact met ze.

Juist hier sluit ik ook mijn eigen bij aan.
En waarom omdat ik ook vind dat de berger onderaan het lijstje staat en begrijp mijn goed ze doen heel goed werk het bergen van wrakken en pechhulp(verplaatsen). Maar je eigen niet belangrijker gaan maken als het geen nut heeft en dat is het zelfde als de calamiteitaannemer doe gewoon en niet met van alles op die auto's gaan toeren.klein stukje off-topic nu weer on-topic
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Ehm, is dit juist niet de reden dat al de eerder genoemde commerciele bedrijven OGS hebben? Om de targets te halen, ergo geld te verdienen?
Ook het levensredden is tegenwoordig een geldqeustie geworden. Nergens meer dan in de gezondheidzorg zijn commerciele bedrijven die OGS voeren.

Nee, de rest van het antwoord kun je zelf denk ik ook wel verzinnen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Maar dan moeten er wel levensreddende handelingen worden uitgevoerd. Welke levensreddende handelingen voert een berger uit? De berder is er om een voertuig te bergen. Voor de afzetting, beveiliging van een incident zijn RWS en de politie. Dus daarom RWS OGS en de berger niet! Als we gaan kijken in het rijtje van een incident op de weg, komt de berger nog steeds onder aan. En doet hij zijn werk als laatste. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik geen respect heb voor die jongens, of dat ik op ze neer kijk. Ik heb zelf bijna dagelijks contact met ze.

Ik snap je helemaal, maar waarom mogen medewerkers van de brandweer geen OGS op hun voertuigen hebben als ze naar de kazerne moeten?
Een METR mag het wel om naar Sanquin te komen om daar over te stappen in hun voertuig(zo heb ik het begrepen althans).
Een connexion mag ook OGS voeren om naar een HAP te komen.
Deze twee zouden ook gewoon een post kunnen pakken op locatie, maar dat maakt het weer duurder.

En Rene, als we de berger OGS zouden geven kan de HV weer goedkoper. Nu voeren we brandweer voertuigen groter en breder inzetbaar uit wat hem log en traag maakt. Een kraan op een brandweervoertuig is leuk, echter een berger heeft meer ervaring met tillen en vaak ook beter materieel. Tevens heeft de berger meer kennis van voertuigen.

Dat RWS en ANWB OGS zouden moeten hebben, ja. Deze mensen zijn veelal sneller ter plaatse en dichter in de buur als de Politie. Ik ben een fan van de blauwe kant maar echt ik zie ze soms liever later dan een berger. Ik heb al eens het voorbeeld gegeven van een lpg tanker die met pech op een rijstrook strand. Dan is het leuk dat er veel blauw bij staat, maar wanneer er een auto tussendoor schiet......
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.