Is die niet van de Spoorwegpolitie??
Nee is niet van de spoorwegpolitie, maar zoals gezegd inderdaad 'n ondersteuningsvoertuig.
Heb 'n poosje terug nog even met zo'n gast staan praten, ik zat al de hele tijd achter 'n superlangzame vrachtwagen (zo'n hele lange) uit Polen, die nog geen 30 reed, en net 40 op 'n weg waar ze 70 mag, maar ik kon er maar steeds niet voorbij, maar toen 't eindelijk vrij was ben ik er direct langsgeschoten, 'n klein stukje verdrijvingsvlak meepakkend, en toen kwam er in de verte net zo'n ondersteuningsauto'tje tegemoet, en die had dat gezien en begon met z'n lichten te knipperen en deed dat blauwe lichtje ff aan, en stopte langs de kant en wees mij met z'n arm uit 't raam ook naar de kant.
"Ja meneer verdrijvingsvlak bla bla bla....hmm ik zie dat u van de ambulance bent (heb zo'n sticker op m'n voorruit), dan moet u toch beter weten, bla bla bla... dan laat ik 't maar bij 'n waarschuwing, maar denk 'r in't vervolg ff aan he, bla bla bla", en toen begonnen we eigenlijk wat algemener te kletsen, ook over zijn taak bij de ondersteuningsdienst enzo, was nog best gezellig op 't einde.
En toen ik weer weg ging kreeg ik ook nog even te horen waar er in die buurt 'n flitscontrole gehouden werd, en met de opmerkingen "ach, ik rij toch noooit te hard" en 'n lachende en fronsende agent gingen we allebei weer onze eigen weg.