@Pully,
ik kan lezen.
Het is niet mijn bedoeling om de RB of de medewerkers in diskrediet te brengen, laat staan een andere collega HV'er
Ik heb alleen gereageerd op de vraag of het een idee is om de reddingsbrigades BOA te maken. Zie nu ook dat een deel wat ik geschreven heb weggevallen is, waardoor het anders lijkt (noem het maar last hebben van dikke vingers). Voortaan maar eerst goed bekijken voor ik verzend.
Ik vind het geen goed plan dat de RB een BOA functie krijgen, daar mijn inziens de primaire taak uit het oog verloren gaat, als je je taak ook met een secundaire oog gaat bekijken als wetshandhaver. Als voorbeeld, ik wil graag als EHBO'er weten wat er met mijn slachtoffer aan de hand is. Als ik bepaalde informatie niet krijg, die misschien wel essentieel zijn voor het bepalen van wat er met het slachtoffer aan de hand is, omdat ik een BOA ben, kan ik hiermee het slachtoffer niet goed helpen en moet ik misschien ook als BOA gaan optreden. Je gaat naar mijn mening de scheiding tussen de witte en blauwe kolom in elkaar laten overlopen. Hiermee bedoel ik dat er een duidelijke grens moet zijn tussen handhaving en de redders. (uiteraard kunnen handhavers ook redders zijn) Ik zie dus de RB net als bijvoorbeeld de EHBO'ers, als redders en niet als handhaver/BOA.
Ben het met je eens over de koelkast. Maar wellicht zijn andere er mogelijkheden om dit (in de toekomst) wel te krijgen Misschien zijn er mogelijkheden via de nieuwe richtlijn geneeskundige advisering bij evenementen?
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=50086.msg855632#msg855632 (ook dit effe offtopic. Gauw maar terug waar we gebleven zijn?)