GRIP 1 Twee auto's te water (zes inzittenden overleden) A35 Re 49,6 - Bornerbroek 05-02-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Twee auto's te water (zes inzittenden overleden) A35 Re 49,6 - Bornerbroek 05-02-2012  (gelezen 30846 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
De melder is in ieder geval zeer duidelijk geweest met het aangeven van het hectometerpaaltje. Ben hier vandaag nog langsgekomen. Vraag me bovendien nog steeds af waarom er aan die zijde van de A35 geen vangrails staan.

Geleiderails, zijn ervoor om obstakels te beschermen. Een frontale botsing met een obstakel is gevaarlijker dan terug geleid worden de rijbaan op, met risico op een secundaire aanrijding. Als er geen (of slechts matige) risico is op een primaire aanrijding wordt liever geen geleiderail aangebracht; dan wordt zeker een secundaire aanrijding vermeden. Een geleiderail vangt trouwens niet op, als je wilt rijd je er onder de juiste hoek gewoon overheen. (zoals Katja ooit heeft bewezen) ;)
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Volgens RTV Oost zouden er 7 mensen uit het water gehaald zijn


Blauw112

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
De melder is in ieder geval zeer duidelijk geweest met het aangeven van het hectometerpaaltje. Ben hier vandaag nog langsgekomen. Vraag me bovendien nog steeds af waarom er aan die zijde van de A35 geen vangrails staan.

Staat op ieder hectometerpaaltje toch: wegnummer, hectometer, rechts/link? Kwestie van lezen lijkt me


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Staat op ieder hectometerpaaltje toch: wegnummer, hectometer, rechts/link? Kwestie van lezen lijkt me
Je moest eens weten. :-X :-X


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Acht mensen te water te Almelo

bron: http://www.nu.nl/binnenland/2733525/acht-mensen-water-almelo.html
Laatste update:  5 februari 2012 21:08 infoBekijk op de kaart

AMSTERDAM - De brandweer heeft zondagavond acht mensen uit het water gehaald na een ongeluk op de A35 tussen Almelo en Hengelo.

Daarbij waren rond 19.00 uur twee personenauto's te water geraakt bij Bornerbroek, meldt een politiewoordvoerder.
Wat er precies is gebeurd en hoe de slachtoffers eraan toe zijn, is nog onduidelijk. De weg is tussen Almelo-West en knooppunt Azelo afgesloten, meldt de Verkeersinformatiedienst.
Samen sterk in de hulpverlening!


Hengelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
hierbij een aantal foto's die ik deze avond heb gemaakt bij het ongeval.







kijk voor meer foto's op www.fototeamtwente.nl
Roakmelders redt leamens.  ieleu loat oe toch nig ver(r)assen?  www.fototeamtwente.nl  Op alle foto's die ik heb geplaats zit copyright


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Zeven mensen te water nabij Almelo
Laatste update:  5 februari 2012 23:03
AMSTERDAM - De brandweer heeft zondagavond zeven mensen uit het water gehaald na een ongeluk op de A35 tussen Almelo en Hengelo.
Daarbij waren rond 19.00 uur twee personenauto's te water geraakt bij Bornerbroek, meldt een brandweerwoordvoerder, die spreekt van een bijzonder ernstige situatie.
De zeven drenkelingen zijn naar een ziekenhuis vervoerd. Vermoedelijk is er iemand overleden, maar dat kon de politie rond 22.15 uur nog niet bevestigen.

Wat er precies is gebeurd, wordt nog onderzocht. De auto's zijn met sleepkabels naar de kant gehaald en worden geborgen. De weg is tussen Almelo-West en knooppunt Azelo afgesloten en wordt naar verwachting om 23.00 uur vrijgegeven.

http://www.nu.nl/binnenland/2733525/zeven-mensen-water-nabij-almelo.html


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Twee auto’s te water na aanrijding

http://www.politie.nl/twente/nieuws/120205101tweeautostewaternaaanrijding.asp

Bornerbroek, 05-02-2012 • Zondagavond 5 februari omstreeks 19.00 uur vond op de A35 thv Bornerbroek door nog onbekende oorzaak een aanrijding tussen twee personenauto’s plaats. Beide voertuigen belandden hierbij in het naastgelegen water. De brandweer heeft 7 inzittenden bevrijd. Zij zijn door ambulances uit de gehele regio, in zorgwekkende toestand, overgebracht naar diverse ziekenhuizen.

Twee duikteams van Brandweer Almelo en Hengelo hebben uitvoorzorg het water gecontroleerd om zeker te stellen dat er geen slachtoffers uit de auto’s in het water terecht zijn gekomen. De afdeling Verkeersongevallen Analyse van Politie Twente doet onderzoek naar de toedracht. Dit zal na verwachting tot 23.00 uur duren, waarna de weg weer zal worden vrijgegeven.

Vandaag kan helaas niets over de 7 inzittenden bekend gemaakt worden. Dit omdat we nog niet van alle slachtoffers de identiteit hebben kunnen achterhalen en nog niet alle familie op de hoogte hebben kunnen stellen. De verwachting is dat dit morgenochtend bekend gemaakt kan worden.
Samen sterk in de hulpverlening!


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Kan iemand iets meer vertellen over de ingezette ambulances,door welke diensten is er bijstand verleend?