GRIP 1 (zoekactie vermiste schaatser) Peter Ebbenweg - Sint Hubert 05-02-2012

Auteur Topic: GRIP 1 (zoekactie vermiste schaatser) Peter Ebbenweg - Sint Hubert 05-02-2012  (gelezen 4738 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Ja en nee, Brabant-Noord heeft zoals je misschien wel (of niet) weet een afwijkend alarmerend systeem.

Technisch gezien dus een aparte alarmering, praktisch gezien 1 handeling door de centralist en is de AGS dus niet daadwerkelijk apart gealarmeerd.

Dat het anders was, wist ik. Maar het is me een stuk duidelijker. Dank!
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Baasje terecht, niemand door ijs gezakt
  zondag 05 februari 2012 | 21:40 | Laatst bijgewerkt op: zondag 05 februari 2012 | 21:47

SINT HUBERT Duikers van de brandweer en politiemensen hebben zondagmiddag en -avond voor niets gezocht naar iemand die door het ijs zou zijn gezakt. Toen er een melding kwam dat er mogelijk iemand in een wak op het Zilvermeer in Sint Hubert zou zijn verdwenen, werd een grote zoekactie op touw gezet. Er werden duikers van de brandweer uit Den Bosch ingeschakeld. Op het ijs van het meertje in de bossen tussen Wilbertoord en Sint Hubert hadden mensen twee honden gezien. Die zouden bij een wak gezeten hebben. Het vermoeden was dat het baasje door het ijs was gezakt. Later op de avond, rond negen uur, bleek de eigenaar van de honden gewoon thuis te zitten en werd de zoektocht afgeblazen.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/10406497/Baasje-terecht%2C-niemand-door-ijs-gezakt.ece


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Wat is de toegevoegde waarde van de AGS bij deze zoekactie?

De AGS (Adviseur Gevaarlijke Stoffen) heeft tevens de rol van Veiligheidsfunctionaris in de Veiligheidsregio Brabant Noord.
Hij of zij monitoort bij incidenten de veiligheid van het personeel en adviseert of grijpt in waar nodig.
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!