Feb 2005 - Treinongeval

Auteur Topic: Feb 2005 - Treinongeval  (gelezen 54872 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #130 Gepost op: 9 februari 2005, 12:18:59
:o Dood Spoor ?? ;D


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #131 Gepost op: 9 februari 2005, 13:35:33
:o Dood Spoor ?? ;D

Een tussenstop op het "Carnavalsstation". ;D ;D ;)


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #132 Gepost op: 9 februari 2005, 15:05:24
even volhouden patienten u personeel zorgt goed voor u maar naaaaaa de carnaval 8) :P


Paul SEH

  • Gast
Reactie #133 Gepost op: 9 februari 2005, 15:51:57
Morgen ben ik er weer. Nu nog effe bijkomen van de carnaval. Anders is het niet verantwoordt om hulp te verlenen.  ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #134 Gepost op: 9 februari 2005, 16:29:44
Morgen ben ik er weer. Nu nog effe bijkomen van de carnaval. Anders is het niet verantwoordt om hulp te verlenen.  ;D
morgen niet piepen dat je hoofdpijn hebt he  ;D ;D


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #135 Gepost op: 10 februari 2005, 10:32:52
FF een suggestie :

We hebben een beeld van het incident
We hebben het COPI ingericht en de communicatie op orde
We hebben de logistiek min of meer op orde..
We hebben een beperkte triage gedaan.. Zover mogelijk dan, dat patienten bereikbaar waren..

OVD-G en OVD-B: Wat word de volgorde van werken voor brandweer en NS Ongevallendienst. Om de slecht bereikbare patienten te kunnen inschatten.
Wanneer zetten we op die plekken een ambu-team naar binnen.

Kan iemand de patienten (in de tekening plotten, met hun triage code) waar ze op dit moment zijn?, Zodat we kunnen inzoomen op de individuele reddingsacties van de overige patienten.

Tis maar een suggestie. :D


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #136 Gepost op: 11 februari 2005, 18:29:02
Dat laatste biertje is je wel heeeeeeel zwaar gevallen he, Paul? ;D ;D ;D


H.J. Verkade

  • Gast
Reactie #137 Gepost op: 13 februari 2005, 22:51:51
tot en met alles gelezen maar mis nog een Sitrap van de eerst ambu pleeg en of OVDG richting CPA.
zodat de CPA in opdracht van de OVDG ook verdere mogelijkheden krijgt om daar waar nodig op te schalen naar meerdere  Ambu's en of het regelen via  de VC van een ambu station.
met aanvullende alarmering van nog een Sigma team (de 3-e) in verband met ondersteuning / assisteren ambupersoneel bij trein en transport naar tent 1


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #138 Gepost op: 13 februari 2005, 23:02:31
Ik ga jullie even zeggen hoe het er nu uit ziet als we op de plaats incident aankomen en dan hoop ik dat we weer snel een aanvang kunnen maken met de hulpverlening.

De conducteur lijkt ervan af gekomen te zijn met een paar pijnlijke ribben, een kapotte elleboog en een gat in het hoofd (voorhoofd). Hij is nog steeds druk doende alle vragen van passagiers en hulpdiensten te beantwoorden.

We hebben in totaal 64 inzittenden die relatief ongedeerd zijn gebleven.
Hiervan hebben zich 11 mensen verspreid over de slachtoffers in de trein voor het verlenen van eerste hulp, 32 personen die hun reis zo snel mogelijk willen voortzetten en 21 mensen die te zeer zijn aangedaan door het gebeuren om meteen door te reizen.

In het eerste rijtuig bevinden zich nog 5 slachtoffers en de machinist, maar vooralsnog kan niemand daar bijkomen.

Naast de trein is door de conducteur een soort van verzamelplaats gewonden ingericht. Hier bevinden zich de volgende slachtoffers:

1 slachtoffer is met de borst tegen een andere stoel gesmakt en heeft ademhalingsproblemen;
3 slachtoffers met pijn in de armen/schouders;
1 slachtoffer met een forse hoofdwond;
1 slachtoffer met behoorlijke glasverwondingen in het gezicht, overstuur, neigt tot hyperventilatie;
1 slachtoffer met pijn in de buik en onderkaak;
1 slachtoffer met een ontwrichte schouder;
1 slachtoffer met pijn in de ribben;
1 slachtoffer met een bloedneus en pijnlijke pols;
1 slachtoffer met een forse hoofdwond, klaagt over pijn in de nek.

Dan hebben we in de trein dus nog de volgende slachtoffers:

Het 1ste rijtuig blijft onbereikbaar, maar hierin bevinden zich nog:
5 slachtoffers;
de machinist.

In het 2e rijtuig hebben we:
In de 2e klas:
5 slachtoffers, het gezin in het gangetje bij de deuren is nog niet bereikbaar. De vader zit bekneld, de baby is inmiddels door de moeder opgepakt maar brult nog onbedaarlijk. Het oudste jongetje (circa 5 jaar) ligt op de vloer, huilt en heeft veel pijn in de beide benen. Het andere jongetje (circa 3 jaar) zit met opgetrokken beentjes en overdekt met bloed tegen een tussenwand en lijkt erg afwezig. De moeder heeft een fors bloedende wond aan de rechterbovenarm, veel glasverwondingen en zij is totaal in paniek;
2 slachtoffers bewusteloos;
1 slachtoffer ter hoogte van de buik bekneld, veel pijn in buik en rug;
3 slachtoffers met pijnlijke knieёn/onderbenen;
1 slachtoffer met een forse hoofdwond, houdt het hoofd zelf totaal onbeweeglijk i.v.m. hevige pijn in de nek.
In het 1ste klas, open compartiment:
1 slachtoffer bekneld met de benen, geen gevoel in het rechterbeen;
1 slachtoffer bewusteloos, bloedneus en blauwverkleuring rond de ogen.
In de 1ste klas coupe’s:
1 slachtoffer in de 1ste coupe met een groot gat in de schedel rechts boven het oor, ziet niets;
1 slachtoffer in de 3de coupe met pijn in de bekkenstreek en erg benauwd.

In het 3de rijtuig bevinden zich nog:
2 slachtoffers met pijn in de benen.


Uiteindelijk hebben we dan nog de tractorbestuurder. Hij is nog steeds aanspreekbaar en zit ERNSTIG bekneld, heeft geen gevoel in zijn ledematen en ademhalen wordt moeilijker. Hij is nog helder. Zijn waarden, voor zover meetbaar:
A: ingeklemd
B: freq. 35 p/m, zeer oppervlakkig
     Sat. 72%, kleur: cyanotisch
C: pols 110 p/m, uitsluitend voelbaar aan de carotis, RR niet meetbaar (niet bereikbaar)
D: A

Nou heb ik het toch weer keurig op een rijtje gezet. Dan kan de OvD-G er nu hopelijk mee aan de slag. ;)



ZEG HET MAAR! ???


Paul

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 438
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #139 Gepost op: 13 februari 2005, 23:56:17
Naast de trein is door de conducteur een soort van verzamelplaats gewonden ingericht. Hier bevinden zich de volgende slachtoffers:

1 slachtoffer is met de borst tegen een andere stoel gesmakt en heeft ademhalingsproblemen;T1 slachtoffer, problemen in de B
3 slachtoffers met pijn in de armen/schouders;# T2 slachtoffers
1 slachtoffer met een forse hoofdwond;indien vitale functies in order T2
1 slachtoffer met behoorlijke glasverwondingen in het gezicht, overstuur, neigt tot hyperventilatie;T2, ondersteuning nodig
1 slachtoffer met pijn in de buik en onderkaak;mogelijk inwendige bloeding T1 problemen in C
1 slachtoffer met een ontwrichte schouder;Vervelend T2
1 slachtoffer met pijn in de ribben;indien respiratoir in orde T2 anders T1 in B
1 slachtoffer met een bloedneus en pijnlijke pols;vervelnd maar T2
1 slachtoffer met een forse hoofdwond, klaagt over pijn in de nek.T2 slachtoffer manuele CWK immobilisatie vereist

Dan hebben we in de trein dus nog de volgende slachtoffers:

Het 1ste rijtuig blijft onbereikbaar, maar hierin bevinden zich nog:
5 slachtoffers;
de machinist.Allen T1 nog geen duidelijk beeld van

In het 2e rijtuig hebben we:
In de 2e klas:
5 slachtoffers, het gezin in het gangetje bij de deuren is nog niet bereikbaar. De vader zit bekneld, de baby is inmiddels door de moeder opgepakt maar brult nog onbedaarlijk. Het oudste jongetje (circa 5 jaar) ligt op de vloer, huilt en heeft veel pijn in de beide benen. Het andere jongetje (circa 3 jaar) zit met opgetrokken beentjes en overdekt met bloed tegen een tussenwand en lijkt erg afwezig. De moeder heeft een fors bloedende wond aan de rechterbovenarm, veel glasverwondingen en zij is totaal in paniek;vader T1, baby T2, moeder T2, 5 jarige T2, 3 jarige mogelijk inwendig abdominaal bloedverlies T1 in C
2 slachtoffers bewusteloos;ws. Airwahy problemen ivm bewusteloosheid dus T1
1 slachtoffer ter hoogte van de buik bekneld, veel pijn in buik en rug;mogelijk inwendige bloeding T1 in C
3 slachtoffers met pijnlijke knieёn/onderbenen;T2
1 slachtoffer met een forse hoofdwond, houdt het hoofd zelf totaal onbeweeglijk i.v.m. hevige pijn in de nek.T2 CWK imobilisatie nodig
In het 1ste klas, open compartiment:
1 slachtoffer bekneld met de benen, geen gevoel in het rechterbeen;indien vitale functies in orde T2
1 slachtoffer bewusteloos, bloedneus en blauwverkleuring rond de ogen.T1 in D, vermoedelijke schedelbasis#, eventueel T1 in de A afhankelijk van ligging
In de 1ste klas coupe’s:
1 slachtoffer in de 1ste coupe met een groot gat in de schedel rechts boven het oor, ziet niets;T2
1 slachtoffer in de 3de coupe met pijn in de bekkenstreek en erg benauwd.T1 in B ws gecompenseerde shock

In het 3de rijtuig bevinden zich nog:
2 slachtoffers met pijn in de benen.T2


Kortom
19 maal T2
8 maal T1 (excl tractor bestuurder)
6 maal T1 zonder duidelijk beeld van letsel

we hebben dus niet genoeg aan een sigma tent voor T1 en T2, mogelijk kan er een andere oplossing komen voor de T2 slachtoffer, mogelijk kunnen we huisartsen inschakelen voor de T3 en deels voor de T2 slachtoffers mogelijk samen met sigma en ambuteam.

Gezien aantal T1 slachtoffer lijkt mij 14 ambu's geen overbodige luxe, de machinist ligt in eerste wagon, mij lijkt dat de besturingscabine of hoe noem je dat, gelift kan worden om de tractor bestuurder te bevrijden, eerst ijntuberen, verslappen en uitgebreid vullen, cave hypotensie na vermindering van druk op het lichaam tgv inwendige bloedingen.

wat een rotzooitje
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan