Oké!
Ik neem de (relatief gedetailleerde) informatie van Jorrin even als nadere informatie die de OvD krijgt bij het inmelden...
Een trein die bestaat uit 3 wagons, waarvan er één 'zweeft boven de grond', één behoorlijk in elkaar gedrukt is en één normaal op de rails staat.
Het geheel staat op circa 300 meter van een overweg, en op 1200 meter van de volgende overweg. Verder geen weg langs de spoorlijn, alleen maar slootjes en weilanden.....
Met deze informatie eerst gaan kijken hoe de situatie is en dan pas opschalen? Dat lijkt mij niet verstandig!
Ik schaal als OvD-B direct op naar een compagnie.
Het eerste peloton (4 TS, 1 HV, 1 HA met HVH) laat ik vrij instromen naar de spoorwegovergang op 300 meter van het incident.
Het tweede peloton (4 TS, 1 HV, 1 HA met HVH) en het ondersteuningspeloton (1 TS, 1 HA met HVH-spec, 1 VW, COH etc.) laat ik opkomen naar een uitgangsstelling op max. 1 kilometer van het incident.
Zo worden heel snel circa 80 brandweermensen op weg gestuurd waarbij ze gestructureerd kunnen worden ingezet. Het eerste peloton zal zeker nodig zijn (al is het maar om assistentie te verlenen i.v.m. de moeilijke bereikbaarheid). De rest van de compagnie kan als hun inzet niet nodig blijkt te zijn, zonder problemen worden bedankt voor de inzet.
Verder heeft voor mij de hoogste prioriteit het afstemmen van afzettingen, aan- en afvoerwegen met de politie en ambulancedienst.
Daarom vraag ik direct aan de meldkamer om een multidisciplinaire gespreksgroep te openen en de OvD-G en OvD-P met spoed naar die gespreksgroep te laten schakelen. Via direct contact kunnen in een zo vroeg mogelijk stadium afspraken worden gemaakt over de bereikbaarheid.
Maar even tot zover als eerste reactie
groeten,
René de Caluwé