Feb 2005 - Treinongeval

Auteur Topic: Feb 2005 - Treinongeval  (gelezen 54896 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Cor van Gent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #10 Gepost op: 1 februari 2005, 15:46:19
als brandweer zijnde zou ik tenminste 2 tankautospuiten + hv en een ovd alvast alarmeren dan kunnen we later weer verder kijken en vanaf twee kanten aanrijden
Regio Zuid-Holland-Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 1 februari 2005, 16:45:13
als brandweer rijden we voorlopig met 1 TAS en HV1,en laat ik meteen de OVD meerijden.
We gaan eerst ruim de stroom uitschakelen,eerder komt er niemand in de buurt van de trein en spoor.

We wachten eerst op de fax van de verkeersleiding van de NS dat de stroom eraf is,pas dan gaan we dichterbij komen


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #12 Gepost op: 1 februari 2005, 16:52:26
Goed, tot die tijd: De weg naar het ongeval vrij laten maken door politie (verkeer en pers) en brandweer. Komt er een traumaheli of een auto/busje van het MMT?
Kan de NS bussen regelen voor de T3-slachtoffers?
Arts  www.alphalog.nl


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #13 Gepost op: 1 februari 2005, 17:32:38
Voorlopig ga ik uitrukken met 1 TS, 1 HV-1 en de OVD. Heb nog niet echt een volledig beeld van de situatie ter plaatse (gewonden, materiele schade etc.) Ik wil eerst een goed beeld hebben, voordat ik eventueel verder ga opschalen.

Het belangrijkste is de veiligheid: ruim uitschakelen is absolute prio. Eerder kan er niet veilig gewerkt worden.

Voorlopig hou ik het nog even zo. Ik wacht tot ik nadere info krijg.

Groeten

Sander


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #14 Gepost op: 1 februari 2005, 17:53:05
Voorlopig gaan we eruit met een 1 TAS/HV/OD en(uitgaan van wat we hier in rotterdam hebben) nemen we de AL ook mee...wie weet kunnen we hem gebruiken

We wachten op het sein van de NS dat de stroom eraf ;) En dan gaan we pas aan het werk 8)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2005, 18:07:07
Politie alarmeert iig 2 wagens, en een aantal WAS-motorrijders en wat ULM's om verkeer te regelen...even bellen met de KLPD om eventueel een begeiding van de NS-ongevallendienst te regelen als die van ver komen.

Na nader bericht over de situatie eventueel verder opschalen...Inspecteur van dienst ook alvast die kant op, evenals de persvoorlichting een voorwaarschuwing geven...afzetten beginnen we op ruime afstand, om zoveel mogelijk werkruimte te creeren.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2005, 18:08:07
Alarmeren:
2 TAS(liefst 4x4), ivm aantal mogelijk aantal slachtoffers, 1 HV-1 en OvD. Daarnaast laat ik bij voorbaat een haakarmvoertuig rijden met een HVH-zwaar container.

Ongevallen dienst NS

Twee ambulances en een OvD-G

Politie en apart de spoorwegpolitie:
Moet allereerst spoorwegovergang gaan afsluiten

Direct tijdens het aanrijden begint de eerste Bevelvoerder om te vragen of het stroom van de bovenleiding wordt afgesloten. Pas wanneer het sein veilig is gegeven kan er personeel ingezet worden.
Brandwacht 1e klas + WVD


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #17 Gepost op: 1 februari 2005, 18:29:36

Een niet onbelangrijke vraag: gaat het hier om een dubbeldekker?


Nee.

En er loopt inderdaad nog 1 spoor naast.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2005, 18:45:20
Ik zou in ieder geval 2 tankautospuiten ter plaatsen laten gaan, en een hv2 terplaatse laten komen, Verder natuurlijk de ovd en 2 ambulances met de ovd-g.
Politie direct de smalle polderweg af laten zetten zodat ramptoeristen deze weg niet kunnen benutten, en deze zo vrij blijft voor de aanrijdende hulpdiensten. De bevelvoerder moet gelijk aan de ac vragen het baanvak stil te liggen en ruim uit te laten schakelen. Ook de spoorweg ongevallendienst tp laten komen.
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 1 februari 2005, 18:48:17
Nee.

En er loopt inderdaad nog 1 spoor naast.
ik hou vast aan 1x TAS en 1x HV1 met de OVD,eerst m,aar eens zien wat er aan het snotje is.Voor hetzelfde geld is er voor de brandweer niets te doen.

met dat 2e spoor ernaast gaan we niet eerder de spoorbaan op,dan dat het treinverkeer stilligt.En we die fax hebben van de NS,tot zolang houden we even pas op de plaats