Feb 2005 - Treinongeval

Auteur Topic: Feb 2005 - Treinongeval  (gelezen 54931 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Reactie #60 Gepost op: 3 februari 2005, 23:12:49
Het lijkt erop dat we hier niet te maken hebben met een standaard-beknelling :-\.

Gezien het aantal gewonden en beknellingen kies
ook ik ervoor om op te schalen (kan ook niet anders). Hulpverleningspeloton alarmeren, (4xTS, HV1 en HVH-spec bak). Eventueel overweeg ik nog opschaling naar compagnie-verband. In ieder geval moet er een CTPI worden opgericht, om afstemming tussen verschillende hulpdiensten te regelen. Dus wil ik ook de VC+COH-bak ter plaatse. Er moet een duidelijke multidisciplinaire samenwerking komen>opschalen naar GRIP1 lijkt me niet overbodig.

Leuke casus, ik wacht weer met spanning af

Sander


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #61 Gepost op: 4 februari 2005, 09:47:46
tent op overweg goede optie. via mka route aangeven hoe de ambu's moeten aanrijden en weg rijden (circuitvorming) kun je ook meteen de T3's opvangen en de bus insturen na een snelle schouwing. politie verzoeken andere kant van spoor af te sluiten zodat alle mensen via deze kant weg gaan. krijg je aan de andere kant ook geen "zwervers".
bijkomend voordeel betere registratie mogelijk. wiens taak dat dan wordt is een volgende vraag maar goed dat is iets voor het ctpi mischien nog ergens een stadswacht of een extra opgekomen sigmalid, NEE dit is niet minderwaardig bedoeld want het is heel belangrijk om mensen te kunnen traceren. maar deze mensen hebben even geen functie bedeeld en kunnen dan toch ingezet worden


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #62 Gepost op: 4 februari 2005, 10:54:12
Misschien een bizar idee, maar is de SIGMA-tent op de spoorwegovergang te zetten? Daar is de ondergrond redelijk vlak en is de tent optimaal toegankelijk.

Lijkt me een slecht idee, nabij de overgang lijkt handig, maar op de overgang niet.. Nedtrain Ongevallenbestrijding heeft de overweg en het spoor nodig en het is dus onhandig om daar een tent neer te zetten.

Nedtrain Ongevallenbestrijding(NS) zal daar de HV containers op de rails willen zetten. Plus Nedtrain Ongevallenbestrijding(NS) heeft een transport kar die op de rails word geplaatst, om slachtoffers via de rails te transporteren naar een overweg. Dat scheelt een hoop sjouwen door de blubber. Daarvoor kan het spoor gebruikt worden naast de ongevalssituatie.

Nedtrain Ongevallenbestrijding(NS) kan gemiddeld binnen 30 minuten ter plaatse zijn.
In de containers van NS ongevallen service zitten veel zwaardere materialen dan in de HV containers..
Zijn kunnen een treinstel erg goed stabiliseren..

Incidentmanagement van Pro-Rail  Opschalen naar TIM 9 en procedures voor TIM 9 uitvoeren.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #63 Gepost op: 4 februari 2005, 11:09:42
Het probleem is dat als de tent niet op de overweg staat, je met uitstekende rails te maken hebt. Op de overweg ligt de rails in het wegdek verzonken.
Dus, als de tent niet op de kruising kan staan, is het enige alternatief op de weg zelf...
Arts  www.alphalog.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #64 Gepost op: 4 februari 2005, 11:12:56
Ja of op een terrein daar vlak bij.
Op de weg (evenals de overweg) is al gauw een blokkade voor de hulpdiensten. Er is dan nl. één rijbaan afgesloten.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #65 Gepost op: 4 februari 2005, 11:15:14
Op het plaatje zie ik geen nabijgelegen terrein...
Arts  www.alphalog.nl


Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #66 Gepost op: 4 februari 2005, 11:25:46
Lijkt me een slecht idee, nabij de overgang lijkt handig, maar op de overgang niet..

NS ongevallenservice zal daar de HV containers op de rails willen zetten. Plus NS heeft een transport kar die op de rails word geplaatst, om slachtoffers via de rails te transporteren naar een overweg. Dat scheelt een hoop sjouwen door de blubber.

Inderdaad. Laat de overgangen vrij voor het verkeer van en naar de trein. Een betere plaats voor de Sigmatenten lijkt me een terrein naast de weg. Indien geen geschikt terrein aanwezig is, dan toch op de weg. Maar dan aan één kant van het spoor, zodat de andere kant vrij is voor de hulpverleningsvoertuigen.

In de containers van NS ongevallen service zitten veel zwaardere materialen dan in de HV containers..
Zijn kunnen een treinstel erg goed stabiliseren..

Dit gebeurt meestal door middel van vijzels en blokken. Kijk eens http://berth.parelnet.nl/Ongevallen%20Bestrijding.htm. Hier wordt e.e.a. verteld over het werk van de Nedtrain Ongevallendienst.
Virus checking completed: All viruses functioning normally.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #67 Gepost op: 4 februari 2005, 11:40:41
Een zeer goede site, om indruk te krijgen van de inzetbaarheid van NS/NEDTRAIN/PRORAIL Ongevallendienst.. (Deze club is al onder diverse bedrijfsonderdelen van NS en RWS gehuist..)
Was de draad ff kwijt .... Ik ken ze nog dat de uitvoerende taken onder NS Beveiligingsservices viel. (maar dat is al wat jaartjes terug..)


Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #68 Gepost op: 4 februari 2005, 11:42:02
1e koprijtuig:
54 zitplaatsen 2e klas

* 30 inzittenden 2e klas

-   25 hiervan zijn er relatief ongedeerd met hooguit wat schrammen en blauwe plekken uitgekomen.
Wat er verder nog in dit gedeelte van de trein zit, daar kan nu nog niemand bij komen.

Dus 5 passagiers bevinden zich nog in dit rijtuig. Vergeet de machinist niet. Hem of haar ben ik in deze casus nog niet tegengekomen. Zeer grote kans dat hij/zij nog in de cabine is. In totaal dus nog 6 personen "vermist" in de voorste rijtuigbak.  ;)
Virus checking completed: All viruses functioning normally.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #69 Gepost op: 4 februari 2005, 11:44:24
Is er al een WO van de brandweer onderweg? Het lijkt me niet ondenkbaar dat er misschien mensen in het water liggen of terecht komen.