Gezien de "noodtoestand" hier in het zuiden heb ik dit weekend nog geen tijd gehad om te reageren. Nu toch maar even tijd gevonden (net terug van de optocht).
De casusleider stelt voor de medische kant even goed te overdenken... zo vaak krijgen we die gelegenheid immers niet.
Het plan zoals je het neerzet in je bovenstaande verhaal geeft mijns een gat een de opvang van T3-slachtoffers. O&v en slachtofferhulp kunnen en mogen deze taak hier niet in de schoenen krijgen. Een geschikte locatie is er niet direct in de buurt, tenzij voor het achterste rijtuig wordt gekozen
Zoals ik in de tekening heb aangegeven toch een tent opbouwen voor de T3-slachtoffers. Schaafwonden en dergelijke hoeven dan niet in de buitenlucht behandeld te worden (staat zo slordig
. Hiervoor hoeft, zoals Radar al zegt, niet het volledige Sigma-team voor aanwezig te zijn. Een Sigma-lid en Ambu-vpk of leden van het RK O&V voldoen. In het uiterste geval mischien zelfs de lokale Rode Kruis of EHBO-vereniging inschakelen (Ik weet dat dit zeer ongebruikelijk is, maar ja...).
Denk er even over na, dan zetten we het hier op een iets lager pitje.
Mooi, dan kan ik mezelf vanavond weer gerust in het feestgedruis storten.
Alaaf, Leon