ik kan me er helemaal mee vinden dat het niet ademende slachtoffer een T4 wordt,
Dus het volgende is de triage van het voorste rijtuig.
- 1 slachtoffer heeft zwaar aangezichtsletsel, is bewusteloos en ademt niet;T4
- 1 slachtoffer heeft rugklachten en een pijnlijke linkerarm;T2
- 2 slachtoffers met pijnlijke knieёn/onderbenen op de vloer;T2
- 1 slachtoffer met fors aangezichtsletsel en pijnlijke ribbenT2 indien vitale functies in orde.
Allereerst zal de machinist uit de cabine moeten, we zullen moeten verifieren dat de spanning van de bovenleiding af is, aangezien deze in de cabine hangt. vervolgens zal de machinist met inachtname van de (cervicale) wervelkolom op de plank moeten worden gelegd en snel buiten de cabine moeten worden gebracht alwaar we hem verder kunnen beoordelen behandelen, been niet eerst spalken wel in de gaten houden bij het draaien.
ik zou inderdaad een ambu beschikbaar houden voor de tractor bestuurder deze moet asap naar een traumacentrum. De echtgenote kan alvast in de ambulance gezet worden, denk aan begeleiding.
T4 slo blijft liggen kan later geborgen worden, patienten met pijnlijke knieen/onderbenen kunnen versleept worden middels rautek of onder begeleiding lopen indien mogelijk. De andere 2 slachtoffers zullen even snel op de plank ge-logrolled moeten worden en naar buiten gebracht moeten worden alwaar ze geevalueerd kunnen worden.
dan kan volgens mij de cabine omhoog.
De 2de ambulance zou ik reserveren voor de machinist, ziet er ernstig uit.
Istructies aan de vrouw, ik denk op dit moment dat ze enkel kan proberen haar man bij de tijd te houden, verder kan er niets gedaan worden volgens mij, of ik moet iets gemist hebben
nou tot zover Paul