Feb 2005 - Treinongeval

Auteur Topic: Feb 2005 - Treinongeval  (gelezen 54866 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #180 Gepost op: 22 februari 2005, 00:27:02
Niet moeilijk doen, gewoon op een brancard, en door het raam naar buiten, als dat kan.

Inderdaad, als het kan. Volgens mij is nog niet helemaal duidelijk om welke treinstel het gaat:  ;)


(bron foto: Tim Goorman http://members.lycos.nl/timgoorman/icm.htm)

De cabineramen zitten normaal gesproken op ruim 3,5 meter hoogte. In ons geval zit er nog een tractor onder de trein.  ;)
Virus checking completed: All viruses functioning normally.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #181 Gepost op: 22 februari 2005, 09:03:49
Alle 4 de T2-slachtoffers uit het voorste rijtuig zijn eruit! Zij zijn naar de tent gebracht en worden daar verder behandeld. De T4 blijft liggen. Rest ons de machinist. Gaan we die inderdaad maar zo oppakken of kan dat ook op een andere snelle manier? Dat het snel moet staat vast. De tractorbestuurder MOET nu onder die trein vandaan! Hij is inmiddels gesedeerd, zijn echtgenote is in de voor hem gereserveerde ambulance gaan zitten en wordt opgevangen. Intubatie valt niet mee, maar lukt uiteindelijk.

De brandweer/ongevallendienst meldt ons dat we nu bij de vader kunnen komen. Hij is nog niet helemaal los, maar dit hoeft niet heel lang meer te duren. Er kan in elk geval een verpleegkundige bijkomen nu.

Ambulance 3 is dus voor de tractorbestuurder.

Ambulance nummer 4... is die voor de vader of voor de machinist?

Ik heb nu op dit moment nog 3 ambulances klaar voor transport. Roep maar: wie gaan er mee?

Verder heeft zich een busje van het Rode Kruis aangediend voor vervoer van T3 en evt. T2 slachtoffers, al dan niet onder begeleiding van een verpleegkundige. Wie gaan hier mee?

Verder zijn er nog 2 Rode Kruis ambu's gearriveerd, geschikt voor liggend vervoer. Welke slachtoffers kunnen hiermee vervoerd worden?

Het beknelde slachtoffer uit het 2de rijtuig, dat ter hoogte van de buik bekneld zat, is bevrijd!

De mensen van de pers storen de hulpverlening behoorlijk!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #182 Gepost op: 22 februari 2005, 11:13:37




De mensen van de pers storen de hulpverlening behoorlijk!
Pers gaat door politiepersoneel tp aangestuurd door OvdPgevorderd worden te vertrekken naar een plaats buiten het werkgebied van brandweer/ambu/ongevallendienst...doen ze dat niet gaan ze mee naar het bureau...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #183 Gepost op: 22 februari 2005, 13:53:27
Even een vraag die er zijdelings mee te maken heeft.

Werken de journalisten niet met een soort vertegenwoordiger???  zodat je maar een persmukiet hebt die verslag doet in plaats van meerdere die hetzelfde waarnemen en zeggen. Ondanks die ook aardig in de weg kan lopen. >:( >:(

bijvoorbeeld een crew van de NOS of iets dergelijks ?!?


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #184 Gepost op: 22 februari 2005, 13:56:29
Die 4e ambu inzetten naar gelang de ovdg het belieft ik kan vanaf hier niet zeggen welk SO. vader of machinist er meer belang aan heeft aan snelle afvoer.

Feit is natuurlijk dat de vader nog in het gezelschap van zijn gezin is en dat dit ook een zware (psychologische) belasting van de kinderen kan betekenen. Dus dan zal ik voor kiezen om het gezin in 1 keer af te voeren. in ieder geval zoveel mogelijk bij elkaar te houden.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #185 Gepost op: 22 februari 2005, 16:51:56
Trekkerbestuurder is bijna los,dat kan met een paar minuutjes gepiept zijn.
De machinist halen we er echt zo uit,er is geen plek om hem terplekke te behandelen.Als hij buiten is,kunnen jullie hem verder behandelen


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #186 Gepost op: 22 februari 2005, 20:02:31
als er nu 2 ambu's leeg tp staan deze nu pas reserveren voor deze 2 T1 slachtoffers. die andere patienten in de tent zijn nog steeds T2 en worden door behandeling, en zonder tegenbericht van de moderator, alleen maar stabieler. dus kunnen we die 2 auto's hiervoor vasthouden.


Paul SEH

  • Gast
Reactie #187 Gepost op: 23 februari 2005, 01:44:09
Rick, van mij krijg je gelijk. Het slachtoffer heeft al die tijd in het voorste rijtuig gelegen zonder ademhaling, zonder dat we hem konden bereiken. Hij krijgt T4 en blijft liggen.


Hoe lang heeft hij al geen ademhaling meer?  Is vaak met een relatief eenvoudige handeling op te lossen. Denk aan kap beademing en/of intubatie.
Kun je het zware aangezichtsletsel omschrijven.?
We hebben nu al wat personeel in de aanbieding en er komt nog meer. Dus waarom het SO niet het voordeel van de twijfel geven? Het zal maar familie van je zijn.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #188 Gepost op: 23 februari 2005, 08:15:44
:D Da's het nadeel dat je zelf de casus schrijft... dan heb je er een bepaald beeld bij. Ik weet dus al hoe lang hij daar zonder ademhaling ligt (jullie lekker niet :P ;D). Dus Paul, je krijgt van mij de gelegenheid om hem een kans te geven. Ik pas de casus een tikkie aan en hij wordt geintubeerd. Kapbeademing is niet mogelijk ivm het aangezichtsletsel.
Weer een kans gecreeerd. Wat is het leven toch mooi. ;)


Paul SEH

  • Gast
Reactie #189 Gepost op: 23 februari 2005, 11:19:46
Bedankt Jorrin.  :)
Als hij nog output heeft dan wordt hij opgelijnd en met een A1 transport richting traumacenttrum vervoerd.