Ik schaal na deze berichten op naar grote brand. Volgens onze procedure komt dan automatisch het volgende ter plaatse:
- 3e TS, vc, ademlucht, verzorging, dompelpomp en ovd's.
De tweede TS stuur ik door naar het winkelcentrum om daar op zoek te gaan naar de mogelijke doorslag en daar op in te zetten. De eerste TS laat ik staan aan de voorzijde zodat zij zodra het mogelijk is naar binnen kunnen voor een binnenaanval. De derde TS alsmede het redvoertuig stuur ik naar de achterzijde. Daar de hoogwerker opstellen om vanaf boven de situatie te bekijken en eventueel de overslag naar het winkelcentrum te voorkomen. De bemanning van de derde TS stuur ik via de achterzijde naar binnen om te beginnen met de blussing.
Vraag aan politie: wat kunnen we doen of mogen we doen om de man met het mes eruit te krijgen. In afwachting daarvan houd ik de eerste ploeg aan de voorzijde gereedt tot nadere instructies.
Vraag aan casus beheerder: Hoe is de watervoorziening geregeld. Is er open water in de buurt waar een dompelpomp gebruik van kan maken en binnen de noodzakelijke afstand valt?? Ten tweede wil ik weten of er gebruik kan worden gemaakt van de brandkranen door alle drie de blusvoertuigen zonder dat er drukverlies optreedt of is het 1 leiding die er loopt waar de drie voertuigen water van moeten pakken.