Ok, als SIGMA tp is zou ik ervoor willen kiezen de hulpverlening in de kerk voort te zetten en dus geen tent opzetten. De eerste ambulances zijn bezig met pendelen en voeren de eerste slachtoffers af. Wel wil ik nog extra ambulances voor de afvoer van slachtoffers.
Ondanks dat het niet al te gebruikelijk is zou ik ervoor kiezen twee slachtoffers per ambulance mee te geven. Een slachtoffer die wat ernstiger benauwd is per brancard, half zittend en een ander slachtoffer in redelijke toestand zittend. Op deze manier kunnen we redelijk vlot afvoeren en naar mijn mening is dit nog wel verantwoord met hoe het er tot nu toe voorstaat.
Voor wat betreft de andere slachtoffers heb ik al aangegeven hoe verder te handelen.
Ik weet niet of er al een evt. Rode Kruis is ingeschakeld voor de niet-gewonde mensen. Ik neem aan dat er opvang en verzorging zal moeten worden ingeschakeld.
En er zal toch een registratie moeten komen, hoewel het niet mee zal vallen dit plaatje compleet te krijgen. Ongetwijfeld zijn er al mensen naar huis of naar elders in het winkelcentrum gegaan. Als ook daar ontruimd wordt, wordt het moeilijk nog te achterhalen wie er zich allemaal in de bioscoop bevonden.