Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54437 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #60 Gepost op: 4 maart 2005, 17:45:39
UPDATE 1:
Hier de eerste update (eindelijk zullen velen zeggen ;D).
Gealarmeerd zijn voor de automatische brandmelding bij een bioscoop volgens de 'handleiding zorgnorm': 2x TAS en (ondanks dat het niet noodzakelijk is volgens de norm) een redvoertuig van Oostzaal.

Bij het inmelden is nog geen telefonisch contact gelegd. Vandaar is dus dat er geen nadere bijzonderheden. Er is een bereikbaarheidskaart, deze geeft de volgende plattegrond.
Waterwinning is een Bovengrondse brandkraan gelegen op de oude kaasmarkt op ongeveer 55 meter van de ingang voor pand nummer 48.

• Gaat men het inzetplan al wijzigen?
  • Wat wordt de opstelplaats van de voertuigen?
  • Welke hulpdiensten komen allemaal ter plaatsen?
  • Hoe komen we aan belangrijke informatie

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Brandwacht 1e klas + WVD

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #61 Gepost op: 4 maart 2005, 17:58:13
Leuk, kunnen we weer verder.

Ttja, geen telefonisch contact, dat is opzich wel raar op deze tijd, maar daar tegenover staat dat er nog geen verder 112 meldingen zijn binnengekomen.

Ik zou dus zeggen voertuigen blijven met prio 1 rijden. eerste TS in ieder geval naar de gewone ingang. andere TS denk ik gewoon daar ook naartoe laten komen alsmede het RV, dus alles even naar centrale plaats. ook belangrijk voor eventueel overleg tussen de bv.

Aangezien geen contact, en naar alle waarschijnlijkheid wel bezoekers, nu misschien vast politie inlichten en vragen om en koppeltje in de buurt.

En nu dus kijken wat je bij aankomst aantreft....  

PS. deze fotograaf begint z'n camera vast te pakken, wacht nog even met vertrekken, het is namelijk koud  ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 4 maart 2005, 17:59:37
Het is een casus dus ik ga nog steeds rijden met 1 TS en AL conform onze procedure hahaha.......

Opstelplaats wordt de dichtsbijzijnde brandweeringang waar ik het brandmeldpaneel kan vinden en kan lezen welke melder is afgegaan. Overige diensten heb ik nog niet nodig.

Geen contact met het object dus kans dat er iets aan de hand is of het object is niet ingebruik. In ieder geval proberen sleutelhouder ter plaatse te laten komen (is standaard bij een OMS dus daar hoef ik niet om te vragen).

Indien het pand wel in gebruik is horen we vanzelf wel van de aanwezige medewerkers wat er aan de hand is. Dus nog geen inzetplan, 1e actie is brandmeldpaneel/centrale opzoeken en kijken welke melder er is afgegaan. Uitvoorzorg bemanning TS laten omhangen maar ook dat is standaard bij ons dus weinig acties door te geven op dit moment.  ;D ;D ;D

janw

• Gast
Reactie #63 Gepost op: 4 maart 2005, 18:58:38
geen contact met het object is vreemd,
ik mag aannemen dat als er mensen in het pand aanwezig zijn er volgens de geldende normen ook BHV-ers aanwezig zijn, die (als het goed is) getraind zijn om als eerste actie te ondernemen bij een ABM. Een van die acties is het zo snel mogelijk contact leggen met de AC om te vertellen wat er is.
Dit zou kunnen betekenen dat er geen mensen aanwezig zijn (maar rond deze tijd ;D) of dat ze het heel druk hebben met het regelen van allerhande (chaotische) situaties, of dat er geen BHV-ers of andere in het pand aanwezig zijn die bekent zijn met de procedures.
Aan de andere kant sluit ik me aan bij Firechief P als hij zegt dat er nog geen 112 meldingen gedaan zijn. (tenminste zover wij weten) maar ik neem aan dat de AC dat direct door geef aan de aanrijdende voertuigen.
Al met al vrij onzeker.
Ik zou TAS ademlucht om laten hangen, beter voor niets dan dat je het nog moet doen, maar is niet standaard?
Is er bij de AC bekent of het gebouw in gebruik is?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #64 Gepost op: 4 maart 2005, 19:09:40
nog niks geks aan de hand dus  8),bij geen contact met het pand rijden we door met prio1.En terplaatse zullen we dus een onderzoek moeten ingaan stellen

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #65 Gepost op: 4 maart 2005, 19:12:32
precies, we moeten het nog niet spannender gaan maken dan het is. Een automatische brandmelding en wat voor een theoriën we er al op los laten  ;)

janneman82

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 4 maart 2005, 19:15:45
geen contact met het pand dus er wordt gewoon door gereden met prio 1. En we wachten met spanning af op een nader bericht ;D. Zal wel op voorhand de vrijwiligers laten kazerneeren.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #67 Gepost op: 4 maart 2005, 19:18:05
geen contact met het pand dus er wordt gewoon door gereden met prio 1. En we wachten met spanning af op een nader bericht ;D. Zal wel op voorhand de vrijwiligers laten kazerneeren.
waarom? als het ff kan sta je met een half uurtje weer op de kazerne  ???

janneman82

• Gast
Reactie #68 Gepost op: 4 maart 2005, 19:22:15
Gezien het feit dat er geen contact is met het pand en het toch om een groot pand gaat denk ik dat het verstandig is om toch te kazerneeren. Omdat de kans groot is dat de oorzaak niet snel wordt gevonden is het toch een fijn idee dat er een voertuig uitrukgereed is ::) gebeurt hier namelijk in hilversum altijd als de kazerne waarschijnlijk een half uur of langer leegstaat :P

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 4 maart 2005, 19:23:00
Voor menig ander soort inzet ben je meestal al langer bezig dan voor een OMS, dan krijgen de vrijwilligers het nog druk als ze al bij een OMS op moeten komen......zo hebben ze een paar keer per dag wel wat doen ben ik bang ;)