Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54407 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Ruma

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 2 maart 2005, 10:36:24
Ik zou uitrukken met 2 TAS en RV,aangezien het een groot compex is en op dit tijdstip rekening mee gehouden moet worden dat er nogal aardig wat bezoekers aanwezig zullen zijn. Ik neem geen risico's op dit gebied.Kom liever met 2 TAS voor niks aan en bij een daadwerkelijke brand heb je alleen maar genoeg manschappen om op de eventuele redding te gaan.
RV zou ik centraal op een punt op laten stellen om nader bericht af te wachten.
Ook zou ik de OvD alvast aan laten rijden.
groeten Ruud

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 2 maart 2005, 11:17:50
Voor zover ik weet wordt hier alleen bij een ABM in het ziekenhuis middelalarm gegeven (2x TAS, HV, AL en OVD-B) geen politie en ambu.
Voor alle andere gebouwen (vepleeg- en verzorgingshuizen enz.) gewoon 1x TAS op prio 1.

Ik ga rustig aan het werk; blijf in de regio en check de batterijen van mijn pieper (je weet maar nooit). ;)

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 2 maart 2005, 13:07:24
Zoals ik ook al eerder zei, blijf ik nog steeds bij de inzet van 2x TS,een AL en de IOVD. Politie en ambu niet, want die rijden anders ook nooit mee op een abm, dus waarom nu wel? Eerst tp komen, situatie  schouwen, en dan evt verdere actie ondernemen. Als er dus echt iets gaande is zullen er zeker mensen naar de brandweer bellen, en dit word natuurlijk direct naar de aanrijdende voertuigen toegespeeld. Dus eerst maar verdere informatie van Firefly wachten dan maar  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

janw

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 2 maart 2005, 16:33:12
Het is alleen nog maar een ABM, er is nog geen aanvullende info. Hij is nog niet bevestigd door het object (nu de bios). Alleen een TAS lijkt me voldoende, we moeten ons niet laten opjagen door de vorige casus. Misschiien is het echt alleen een ABM  ;D al geloof ik het zelf niet. Maar nogmaals we weten nog niets

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #24 Gepost op: 2 maart 2005, 16:36:37
Het is alleen nog maar een ABM, er is nog geen aanvullende info. Hij is nog niet bevestigd door het object (nu de bios). Alleen een TAS lijkt me voldoende, we moeten ons niet laten opjagen door de vorige casus. Misschiien is het echt alleen een ABM  ;D al geloof ik het zelf niet. Maar nogmaals we weten nog niets

Hier altijd 2 tassen, als er werkelijk iets is in zo'n gebouw is het toch wel makkelijk dat je gelijk een 2e tas bij hebt voor bijv mensen te redden als je bij aankomst pas middelbrand geeft gaat er wel kostbare tijd verloren maar zoals gezegd is het aantal tassen bij een groot gebouw met veel mensen verschillend per korps.
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 2 maart 2005, 21:08:07
Toch zit er wel veel verschil in procedures per korps merk ik wel. Bij de een gaan ze met een prio 2 ter plaatse en bij de ander rukken ze met 2 TS'en en een RV uit........ ;D

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #26 Gepost op: 2 maart 2005, 21:36:27
uitruk met 1 ts en 1 rv.

snap alleen niet dat je ervan uit gaat dat er iets aan de hand is als je met 2 ts en 1 rv gaat rijden en je laat de politie en ambu thuis.

Shave,
zullen we eens voor stellen om voor dit soort meldingen voortaan met 2 ts en rv te gaan rijden. komen er wel wat vacatures bij  ;) Of bij iedere melding ongeveer extra vrijwilligers van huis laten komen?

Er zullen best wel beroepskorpsen zijn die standaard met 2 ts uitrukken maar dit zal dan ook wel van 2 verschillende kazernes zijn.

Voor een vrijwilligers korps als bv hardinxveld giessendam  :-X lijkt het wel om iedereen een keer aan bod te laten komen om uit te rukken ook maar met de 2de wagen te gaan rijden anders gaat deze vast roesten.

En ja tuurlijk zal er ook bij deze casus meer aan de hand zijn dan een loze oms. En ja jullie gelijk die ene melding op de 100 waar wel iets te doen is van zie je nu wel dat wij gelijk hebben wij zijn al met 2 voertuigen ter plaatse.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #27 Gepost op: 2 maart 2005, 21:38:57
uitruk met 1 ts en 1 rv.

En ja tuurlijk zal er ook bij deze casus meer aan de hand zijn dan een loze oms.

Maar dat weten wij niet... Waar blijft die update?
Arts  www.alphalog.nl

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 2 maart 2005, 21:41:03
Ben bang dat er dan nog wel een x aantal bij moeten komen idd......

Het uitrukken met 2 TS'en is in de andere grote steden bij mijn weten ook alleen maar in verband met tweezijdig aanrijden en bij minder risicovolle panden zelfs alleen een TS zonder RV......

Hou het nog steeds bij 1 TS en AL.............zijn wel al ter plaatse ondertussen of zitten we ver van het centrum af ;)

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #29 Gepost op: 2 maart 2005, 23:01:57
Bedankt voor de eerste reacties. Ik begrijp dat jullie graag verder willen met de Casus houdt er rekening mee dat hij de gehele maand zal duren, en er staat jullie nog genoeg leuks te wachten  ;).

Om even antwoord te geven op de vraag in welk stadium zitten we nu: Het alarmeringsstadium tot aan de eenheden zich inmelden om ter plaatse te gaan.

De volgende update staat gepland voor vrijdag.
Brandwacht 1e klas + WVD