Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54433 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 2 maart 2005, 23:05:48

Voor een vrijwilligers korps als bv hardinxveld giessendam  :-X lijkt het wel om iedereen een keer aan bod te laten komen om uit te rukken ook maar met de 2de wagen te gaan rijden anders gaat deze vast roesten.

En ja tuurlijk zal er ook bij deze casus meer aan de hand zijn dan een loze oms. En ja jullie gelijk die ene melding op de 100 waar wel iets te doen is van zie je nu wel dat wij gelijk hebben wij zijn al met 2 voertuigen ter plaatse.
toch blijf ik bij die  2x ts en een al met iovd, en kijk ik niet naar het plaatselijke beleid, dit omdat wij 2 posten hebben, en hier maar 1 waar dus de voertuigen al wel bij elkaar staan en ze wel over een al beschikken, het
uitrukvoorstel zal dus wel 2x ts en een al
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #31 Gepost op: 3 maart 2005, 15:24:12
Ik ben het helemaal met pompbediende eens!!
2x TAS en 1x RV.
 :D :P

Maar meestal wordt de politie toch ook in kennis gesteld als er bij bepaalde gebouwen/objecten een OMS is ??? ???
Dan denk ik dat het bij een oms in een bioscoop wel gelijk ook de politie wordt verwittigd??
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 3 maart 2005, 15:31:36
Ik laat gewoon 1 TAS en 1 RV aanrijden. Dat gebeurt altijd, nu dus ook.
Je moet oppassen dat je niet iets gaat zeggen omdat je voorgevoel zegt dat dit niet zomaar een automatische brandmelding is omdat we anders geen maand werk zouden hebben... 8)
En een seintje naar de politie kan geen kwaad, als ze tijd hebben, zijn ze welkom. ;)

Christian

7194

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 3 maart 2005, 15:33:11
Ik laat gewoon 1 TAS en 1 RV aanrijden. Dat gebeurt altijd, nu dus ook.
Je moet oppassen dat je niet iets gaat zeggen omdat je voorgevoel zegt dat dit niet zomaar een automatische brandmelding is omdat we anders geen maand werk zouden hebben... 8)
En een seintje naar de politie kan geen kwaad, als ze tijd hebben, zijn ze welkom. ;)

Christian
Politie zal echt niet mee rijden naar een automaatje hoor....

Gewoon 1x TS 1x RV.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 3 maart 2005, 15:37:05
In Zeeland gebeurt het wel eens, ligt aan de centralist (heb ik vaak het idee) en aan de beschikbare tijd. Maar ik denk dat ze nu wel komen, want je moet rekening houden met een ontruiming (wat best kan gebeuren), het toch wel prettig is dat de politie er ook is.
Als bij ons op school het brandalrm gaat, moeten we allemaal naar buiten (altijd leuk in de kou en zonder jas), wellicht is het daar net zo.

Christian

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 3 maart 2005, 17:18:18
Kan toch haast niet meer aan de centralist liggen lijkt mij. Iederen werkt tegenwoordig met standaarduitruk voorstellen en een kazerne volgorde tabel waarmee alle inzetten vooraf zijn uitgewerkt inclusief opschaling en bijstand door buurgemeenten??

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #36 Gepost op: 3 maart 2005, 19:05:17
In Zeeland gebeurt het wel eens, ligt aan de centralist (heb ik vaak het idee) en aan de beschikbare tijd. Maar ik denk dat ze nu wel komen, want je moet rekening houden met een ontruiming (wat best kan gebeuren), het toch wel prettig is dat de politie er ook is.
Als bij ons op school het brandalrm gaat, moeten we allemaal naar buiten (altijd leuk in de kou en zonder jas), wellicht is het daar net zo.

Christian

Lijkt me leuk als dat hier in Rijnmond gebeurd....bij elke automaatje de politie mee ;D Dan rijden ze heel de dag automaatjes! ;D Alleen gaat de politie mee als er een abm bij de detentieboot ;D

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #37 Gepost op: 3 maart 2005, 20:58:16
het is nu de casus 2 of 3 dagen onderweg is voor een huis tuin en keuken oms waarbij we ons alleen maar in hoeven te melden zonder meer informatie al een heel circus met hetgene wat nu al gealarmeerd word.

Heb je dadelijk na het inmelden meer info kun je alsnog direct opschalen naar middel brand (of zoals ik nu al lees naar groot en het zou me niet verbazen als er al direct zeer grote brand geven word.) Dit ook al zonder dat je ter plaatse bent. Dan is een eventuele ts en ovd nog zo gealarmeerd.

Blijf gewoon bij 1 ts en 1 rv! Ik kan tot nog toe geen motivaties lezen waaruit ik mee kan gaan met middel brand.
Maar blijf rustig proberen en zit er een goede bij zal ik mijn mening bij stellen maar vooralsnog vind ik het grote flauwekul om bij alarmeren 2 ts en ovd en een rv tp te laten gaan Dit natuurlijk met de info die we nu hebben!

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 3 maart 2005, 21:38:59
Nog even afwachten dan Fikkie of we de rest van het feestteam moeten laten komen ;D :P

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 3 maart 2005, 21:43:38
Nog even afwachten dan Fikkie of we de rest van het feestteam moeten laten komen ;D :P
yup,we kunnen de hele maand nog hardlopen  ;D