Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54445 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 4 maart 2005, 11:08:59
Het blijkt echt niet overal de procedure te zijn. Hier gaat er gewoon een TAS kijken. Zelfs bij megagrote gebouwen...  :-X

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 4 maart 2005, 11:35:14
Dus als we een evenementenhal hebben waar zeg maar 15.000 mensen aanwezig zijn rukken we uit conform procedure zeer grote brand  ;D ;D

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 4 maart 2005, 13:43:50
" Dat gebeurt altijd, nu dus ook"  is een uitlating die nergens op slaat. Naar speciale objecten, zoals ziekenhuizen, verzorgingstehuizen, bioscopen e.d. gaan er hier dus altijd 2 TAS-sen en RV uit. Prio 1.
Vroeger voor het prio-tijdperk was het de gewoonte dat de OVD even " ging kijken"......totdat het een keer misliep en het te laat was.

Nu is het gewoon procedure. ;)

Al slaat het nergens op, in Goes rijdt er naar een automaatje 1 TAS en 1 RV. En dat vind ik wel prima zo, waarom ook niet? Ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar 99% van de automaatjes is het toch niks, dus niet te paniekerig. Als er (telefonische) meldingen komen van rookontwikkeling, kan je altijd nog opschalen, en anders na de eerste sitrap.

Christian

janneman82

• Gast
Reactie #53 Gepost op: 4 maart 2005, 13:45:08
Geld ook voor de regio Gooi & Vechtstreek, wordt ook uitgerukt met een tas en een hw ::)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #54 Gepost op: 4 maart 2005, 15:57:28
Geld ook voor de regio Gooi & Vechtstreek, wordt ook uitgerukt met een tas en een hw ::)
en in de regio Utrechts land ook,wij doen dat zelfs met alleen 1 TAS.Met uitzondering van een hotel in het buitengebied,daar rukken we standaart uit met 2x TAS ivm eventuele waterwinning die daar beroert is

Elles

• Gast
Reactie #55 Gepost op: 4 maart 2005, 16:23:34
Ben met m'n maatje te voet aan het surveilleren in het winkelgebied. Zie dat er een TAS met toeters en bellen naar de bioscoop rijdt. Wij gaan ook maar even een kijkje nemen. (en wachten de berichtgeving van Firefly af...)

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #56 Gepost op: 4 maart 2005, 16:29:04
Het blijkt echt niet overal de procedure te zijn. Hier gaat er gewoon een TAS kijken. Zelfs bij megagrote gebouwen...  :-X

Ben blij dat je zelf al aangeeft dat je je mond verder maar houdt.  ;D ;D ;D ;D :)

Verder rijdt hier nooit de politie mee. Ook rukken ze hier standaard uit met de TS en het RV uit Leusden (en het is standaard dat de HV ook mee uitrukt)

Bij een omb bij Reynearde (gehandicaptenzorg) in onze gemeente geen exta procedure of iets!

janneman82

• Gast
Reactie #57 Gepost op: 4 maart 2005, 16:31:35
Als er een politie eenheid in de buurt van het object is gaat deze vaak toch ook mee, in het gooi ;D

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 4 maart 2005, 16:31:59
Welke functie heeft de HV bij een automatische brandmelding als ik vragen mag???

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #59 Gepost op: 4 maart 2005, 16:33:47
Welke functie heeft de HV bij een automatische brandmelding als ik vragen mag???

Tja, wat zal ik daar eens van zeggen.  :-\

Hou het er maar op dat het voor vervoer van manschappen is.  ;D

Gewoon standaard hier, bij elke uitruk TS+HV :-X

maar de achterliggende gedachten...  ??? ??? ???