Fikkie, ik ben het niet met je eens hoor. Een automatisch brandalarm, dat is dus wel degelijk een prio 1 ! Dat je met prio 2 rijd zal wel te maken hebben met een eerder telefonisch contact, of een nachtelijk uitruk. Een automaat is gewoon optische en geluid signalen voeren! En wat is er vreemd aan om met 2x TAS naar een bios of verzoringshuis uit te rukken??
Er zijn zelfs gemeente waar de eerste TAS uitrukt met beroeps, en vervolgens gaan er nog 1 of 2 auto's rijden met vrijwilligers, naar het zelfde adres, ivm de zorgnorm in die gemeente, niet iedereen bekijkt elke siuatie het zelfde, dus vandaar bij deze casus al diverse uitruk voorstellen, wat maakt het toch uit of je met 1 of 2 auto's rijd?? Als er maar een helpende rijd komt, toch??
Wat het vooral uitmaakt is dat je niet altijd voor alle voorvallen voorbereid kan zijn. Als je beroeps hebt zitten ga je toch niet op voorhand ook nog vrijwilligers roepen?
Ik hoop niet dat het voorkomt maar krijg maar eens een ongeluk als je als 2de auto met prio 1 een ongeval krijgt vanuit dezelfde post zonder dat er een nader bericht is...... Ik hoop niet dat ik dan chauffeur ben want ik denk dat je dan een hele zware pijp rookt.
Rij je vanaf 2 posten af aan dan is dat conform uitrukvoorstellen en mogelijk vastrijden in het verkeer. Maar dan is het volgens mij nog zo dat wanneer de eerste tp is dit doorgeeft aan de 2de wagen en die komen dan of rustig maar denk eerder niet meer ter plaatse.
Maar misschien trek ik nu wel een vreemde conclusie maar volgens de boeken is een standaard uitruk 1 ts en mogelijk aangevuld met 1 hv of rv.
Wanneer je met 2 ts gaat rijden spreek je dus al van een middelbrand situatie.
Leuk voor de statistieken
maar het gaat nergens meer over.