Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54459 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #140 Gepost op: 7 maart 2005, 23:04:44
WAAROM DAN 2 TS voor een automaat als je niet iedereen mee naar binnen neemt?????? ??? ???

De 2e TAS laat je nog even wachten maar wel tp komen, dan heb je (mocht het nodig zijn) meer mankracht in een kort tijdsbestek inzetgereed.

99 van de 100 uitrukken naar een automaat is LOOS, maar je moet er altijd van uitgaan dat het daadwerkelijk een brandmelding is!!!!  
Bij een brandmelding via 112 in dit object ga je er toch ook met een middel alarm eruit waarom dan niet met een automaat??? :-\ :-\

Voor mij geen verschil!
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

janw

• Gast
Reactie #141 Gepost op: 8 maart 2005, 12:59:25
volgens mij is er zijn er inmiddels al een aantal man binnen aan het verkennen van TAS 1 B 1,2, (3,4).
Weten die al meer?

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #142 Gepost op: 8 maart 2005, 16:31:22
waar blijft de update ?? werd net zo spannend met foto camera is al in de aanslag voor mooie foto's

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #143 Gepost op: 8 maart 2005, 18:38:01
Rustig maar met die update, ik moet op de fiets komen dus dan kan ik nog effe op adem komen.

Toen het nader bericht kwam dat er rookontwikkeling was ook vertrokken. Je weet het nooit.

Kaart is leeg dus ik kan nog wat foto's maken. ohja accu's zijn vol ;)

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #144 Gepost op: 8 maart 2005, 20:39:46
En je kan het gebouw sneller doorzoeken en langs meerdere kanten naar binnen gaan  ;D ;D

Ja dat kan wel kloppen alleen mijn vraag was waarom je dan met 2 ts gaat rijden en maar met B en 1+2 naar binnen gaat?

We zeggen het zelf ook al 99 van de 100 is loos. Maar voor het geval dat....... Ja dan toch ook maar vast het sigma team alarmeren :P :P :P :P

Voor sommige steden is het inderdaad een "middelalarm" hier ben ik het ook wel mee eens als het van 2 verschillende posten is. Maar lekker achter elkaar rijden zie ik nog steeds niet zitten. En al helemaal niet om dan deze auto ook met prio 1 door te laten rijden en dan maar ergens centraal laten wachten. Zet deze dan ook direct in om de melder te zoeken.

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #145 Gepost op: 8 maart 2005, 22:15:25
tsjonge jonge ik zie het zou niet zitten om steeds een reactie te lezen van "zullen we dan ook maar het SIGMA alarmeren????" als iemand het voorsteld om als middelalarm uit te rukken...   >:( >:(

En wat maakt het uit als je met meerdere voertuigen uit 1 post onder prio 1 uitrukken???  
Het gebeurt toch wel eens vaker dat ze achter elkaar rijden???  :P  :P
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

firemanr

• Gast
Reactie #146 Gepost op: 8 maart 2005, 22:51:55
Dan wordt het hoog tijd dat je alle boeken eens gaat lezen Fikkie!  In dit geval lijkt het mij handig om de 'handleiding brandweerzorg' (BZK 1992) en jullie gemeentelijke of regionale dekkingsplan eens te lezen.

Afhankelijke van het gebouwtype kan het volgens de richtlijn nodig zijn om direct met 2 of zelfs 3 tankautospuiten uit te rukken!

Ik ben wel benieuwd hoe in jullie gemeente (bestuurlijk) is afgedekt dat de brandweer bij bepaalde brandmeldingen niet conform de zorgnorm uitrukt.

groeten,
René de Caluwé

Misschien dat je dit over het hoofd gezien heb, Fikkie of misschien doe je zo omdat je toch je gelijk wilt halen en net doet of je het niet gezien hebt..

Bij veel korpsen is het zo dat er bij bijzondere gebouwen 2 TAS'sen en een RV uitgaan., en bij "jouw" korps schijnbaar niet, dat is jullie pakkie an.  Hopenlijk komen jullie nooit te laat bij een woningbrand of groter terwijl dit als autom. brandmelding begonnen is en jullie nog steeds geduldig voor het rode licht staan te wachtten. Ik vind het persoonlijk ook niet nodig dat je snerend elke keer dat SIGMA team weer boven water haalt om jouw punt kracht bij te zetten of andere procedures de grond in te duwen.
En nu back on-topic

Paul SEH

• Gast
Reactie #147 Gepost op: 9 maart 2005, 13:26:16
En nog steeds geen slachtoffers.  ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #148 Gepost op: 9 maart 2005, 16:43:54
En nog steeds geen slachtoffers.  ;)
eigenlijk is er nog steeds niks aan het handje,behalve wat rook   ???

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #149 Gepost op: 9 maart 2005, 18:17:39
En wij zijn tp met 2x TS  en de AL   ;D ;D
Nog steeds zijn 1 & 2 en de B binnen, ben benieuwd wat ze straks te melden hebben  ;D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid