Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54454 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #150 Gepost op: 9 maart 2005, 19:02:24

Misschien dat je dit over het hoofd gezien heb, Fikkie of misschien doe je zo omdat je toch je gelijk wilt halen en net doet of je het niet gezien hebt..

Bij veel korpsen is het zo dat er bij bijzondere gebouwen 2 TAS'sen en een RV uitgaan., en bij "jouw" korps schijnbaar niet, dat is jullie pakkie an.  Hopenlijk komen jullie nooit te laat bij een woningbrand of groter terwijl dit als autom. brandmelding begonnen is en jullie nog steeds geduldig voor het rode licht staan te wachtten. Ik vind het persoonlijk ook niet nodig dat je snerend elke keer dat SIGMA team weer boven water haalt om jouw punt kracht bij te zetten of andere procedures de grond in te duwen.
En nu back on-topic

Als eerste rijden wij hier op ALLE meldingen met prio 1 omdat je het simpelweg niet kunt verkopen en dat is al meerdere malen gebeurt dat als je in de spits voor een buitenbrandje gealarmeerd word en dat je pas na ruim 20 minuten aan komt en de mensen hun eigen heg nat aan het houden zijn omdat deze aan het branden is en de heg tegen de woning aan staat en je daar rustig de straat in komt rijden. Dus dat wachten voor een stoplich is overdreven.

Ik probeer geen gelijk te halen maar uit wel mijn mening over hetgene wat er gezegd word en dat dat erg tegen over elkaar staat! Dit is een conclusie die je uit heel de casus op kunt maken!

shave heeft hier al op geantwoord maar als jullie dat graag hebben wil ik het nog wel een keer doen.

En daar nog even een kleine aanvulling op:
Of er komen diverse kazerne's bij of de verzorgingstehuizen en ziekenhuizen etc etc zullen moeten verhuizen om overal de norm tijden te halen :) :)

Ik heb al eerder aangegeven dat ik conform deze casus (maar nog steeds wel onder protest :P) ook ben uitgerukt met 2 ts en 1 rv. Ik ben ondertussen met 1 ts en 1 rv met prio 1 ter plaatse bij het brandmeldpaneel om daar de sleutel te halen en te kijken welke melder er afgaat. De 2de ts komt er rustig achteraan gereden en zodra deze er ook is moeten ze mee gaan zoeken via de taakverdeling van de 1ste bevelvoerder naar welke ruimtes deze moeten gaan. Dit natuurlijk afhankelijk van hetgene wat op het brandmeldmeldpaneel aangegeven staat. Is het zo specifiek aangegeven dat het maar 1 of 2 melders kunnen zijn is dat natuurlijk niet nodig.

Het enige wat ik nog steeds vreemd blijf vinden is dat je je wel middelalarm maakt alles met prio 1 tp laat komen en dan maar met 3 mensen naar binnen gaat op onderzoek en de rest buiten laat wachten. Ik mag dan misschien wel een beetje te praktisch denken maar dit klopt dan toch niet met elkaar.
Of nu al naar eenopstelplaats gaat kijken voor je redvoertuig. Dit weet je bij aankomst toch nog niet?

Maar ok laat het sigmateam dan maar thuis >:( >:( >:(

Gaat de ovd wel rijden bij een middelalarm of krijgt hij de melding mee en luisterd hij eerst even een nader bericht af?

Maar ik denk dat er wel wat meer informatie is over de situatie binnen?

Elles

• Gast
Reactie #151 Gepost op: 9 maart 2005, 20:29:19
En ondertussen staan mijn maatje en ik het publiek op afstand te houden. Gezien de toeters en bellen van de brandgasten is het wat druk geworden. Daarom maar gezellig een autootje erbij!

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #152 Gepost op: 9 maart 2005, 20:41:33
*zucht* Ik verveel me zo. Paul, kopje koffie? ;D ;)

Kanarie

• Gast
Reactie #153 Gepost op: 9 maart 2005, 20:45:57
Hallo!! Ik ben de stagiaire; Is het hier altijd zo rustig??

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #154 Gepost op: 9 maart 2005, 20:53:51
ik zal nog een kopje tappen, melk en suiker?
ennu heeft iemand de tv-gids, mijn favoriete programma is afgelopen...........

ooh en even op mijn andere zij gaan liggen, ander krijg je doorlig wonden.... ;D ;D
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #155 Gepost op: 9 maart 2005, 20:55:39
ik zal nog een kopje tappen, melk en suiker?
ennu heeft iemand de tv-gids, mijn favoriete programma is afgelopen...........

ooh en even op mijn andere zij gaan liggen, ander krijg je doorlig wonden.... ;D ;D
zullen we dan meteen gaan kaarten,wij zijnnonderhand wel klaar met de verkenning

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #156 Gepost op: 9 maart 2005, 21:28:14
ja, er is toch niets op tv

KAARTEN!!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #157 Gepost op: 9 maart 2005, 21:38:06
ja, er is toch niets op tv

KAARTEN!!

::) 'k Ga nog maar een keer die ambu wassen... je moet wat. :-\

Paul SEH

• Gast
Reactie #158 Gepost op: 9 maart 2005, 22:04:36
*zucht* Ik verveel me zo. Paul, kopje koffie? ;D ;)
Ja lekker. Is er nog iets leuks op de TV?  ;D

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #159 Gepost op: 9 maart 2005, 22:46:38
Zo ik lees dat mensen zich lopen te vervelen ::), hier een nieuwe update. (Ik wil toch zo veel mogelijk de planning handhaven!)

UPDATE 2:
Bij aankomst van de eerste voertuigen staan wat mensen binnen. Daar is een chaotische situatie ontstaan er zitten en staan bij de ingang diverse kuchende mensen ,snakkend naar adem. Verder maken sommige een verwarde indruk. Een persoon maakt melding dat er mogelijk iemand met een mes rondloopt. Maar dat hij daar door de chaos niet zeker van is.

Vragen:
  • Moet er opgeschaald worden?
  • Wat moet er gedaan worden om meer informatie te verzamelen?
  • Wat doen we met de slachtoffers?
  • Welke medische hulpverlening moet op gang worden gezet?
  • Wat moet er gedaan worden om alles af te stemmen?
Brandwacht 1e klas + WVD