Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54419 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #200 Gepost op: 10 maart 2005, 18:42:35
AT duurt een tijdje.....hangt een beetje van de plaats van het incident af, maar als het ff tegenzit sta je een uur naar een brandende bioscoop te kijken...

AT moet binnen een uur overal in Nederland ter plaatse zijn. Voordat ze opgroepen worden, moeten wel eerst nogal hoge omes met een blauwe pet toestemming geven. Dus dat uurtjes is redelijk reëel.

janw

• Gast
Reactie #201 Gepost op: 10 maart 2005, 18:55:12
ben even op www.arrestatieteam.nl wezen kijken dan arrestatietieam-inzet criteria. het kan inderdaad wel ff duren voordat die er zijn,

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #202 Gepost op: 10 maart 2005, 19:03:14
moet zeggen casus is best leuk maar heb net de laatse 4 pagina;s gelezen na de 2de update en moet zeggen dat ik met deze casus verder niet meer mee doe.

Als ik dit wel doe denk ik dat ik met veel "personen"  diverse woorden wisselingen ga krijgen dat dat niet de bedoeling is.

Even wat citaten waarom ik er mee stop:
palmpje: teroristesch aanslag
ruud 06: ovd B-G-P = Grip 1?
firefighter robin: ags?
firefighter robin VC + COH
peter 71: alles en iedereen terugtrekken.
at team word al geroepen en dan maar 1 uur "niets" doen

wens jullie veel plezier maar dit gaat mij te ver. en wacht met spanning af wat de casus van volgende maand zal zijn!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #203 Gepost op: 10 maart 2005, 19:12:58
moet zeggen casus is best leuk maar heb net de laatse 4 pagina;s gelezen na de 2de update en moet zeggen dat ik met deze casus verder niet meer mee doe.

Als ik dit wel doe denk ik dat ik met veel "personen"  diverse woorden wisselingen ga krijgen dat dat niet de bedoeling is.

Even wat citaten waarom ik er mee stop:
palmpje: teroristesch aanslag
ruud 06: ovd B-G-P = Grip 1?
firefighter robin: ags?
firefighter robin VC + COH
peter 71: alles en iedereen terugtrekken.
at team word al geroepen en dan maar 1 uur "niets" doen

wens jullie veel plezier maar dit gaat mij te ver. en wacht met spanning af wat de casus van volgende maand zal zijn!
vertel jij dan eens wat jij zou doen,ik hoop toch dat je met me eens zal zijn dat jij je ook niet zomaar aan een stuk staal laat rijgen :-X Vooral niet iemand zoals jij die veel aan eigen veiligheid denkt.  ;)

Ik wil graag verder met mijn verkenning,maar wel met een aanvaardbaar risico ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #204 Gepost op: 10 maart 2005, 19:28:17
Lopen we nog niet wat al te hard van stapel met onze mogelijke messentrekker??

We weten dat er een automatische brandmelding is geweest en dat er sprake is van rookontwikkeling. Ik denk niet dat we er al te veel problemen van moeten maken. Mensen in paniek doen ook gekke dingen en kunnen je masker ook van je gezicht trekken.

Zet alle feiten nu eens op een rijtje. We zijn nog steeds aan het begin van het pand en hebben net ontdekt dat er wat mensen zijn die kuchen. Verder weten we nog niet wat er binnen aan de hand is en wat zich daar afspeelt.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #205 Gepost op: 10 maart 2005, 19:29:59
Lopen we nog niet wat al te hard van stapel met onze mogelijke messentrekker??

We weten dat er een automatische brandmelding is geweest en dat er sprake is van rookontwikkeling. Ik denk niet dat we er al te veel problemen van moeten maken. Mensen in paniek doen ook gekke dingen en kunnen je masker ook van je gezicht trekken.

Zet alle feiten nu eens op een rijtje. We zijn nog steeds aan het begin van het pand en hebben net ontdekt dat er wat mensen zijn die kuchen. Verder weten we nog niet wat er binnen aan de hand is en wat zich daar afspeelt.
en wat nu als er toch zo,n geinponum een stuk staal tussen je ribben frommelt  :-X :-X :-X

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #206 Gepost op: 10 maart 2005, 19:36:44
Dat risico loop je overal. Wie zegt jou dat als je op straat een inzet doet er niemand is met kwade bedoelingen??

Heb al verschillende inzetten meegemaakt waarbij het er best aan toe ging en dat het dreigde te escaleren. Van een zolderbrand waarbij de man des huizes binnenzat te blussen met een tuinslangetje en niet mee wilde naar buiten tot branden in cellencomplexen waarbij in de brandende cel nog een agressief iemand aanwezig was. Laat je die mensen zitten of haal je ze eruit? Het laatste is dus het geval geweest. Soms moet je dan maar wat harder optreden.

In dit geval (de casus dus) is er voor mij geen reden om niet verder het pand in te gaan. Als je bij een bedrijfsbrand komt en je weet dat er een inbraak is gepleegd kan de dader er ook nog zijn. Ga je dan ook niet naar binnen?

Paul SEH

• Gast
Reactie #207 Gepost op: 10 maart 2005, 19:37:53
Wij rijden met 2 ambulances A1. We wachten buiten totdat de eerste SO's naar buiten komen.
OVDG wordt gewaarschuwd.
CPA geeft vooraanmelding omliggende CPA's voor mogelijk ambulance bijstand.
Hebben we al een idee hoeveel mensen zich in het pand bevinden?
Hebben we al een idee over het aantal SO's en de mogelijke aandoeningen?
De kucchende mensen die naar buiten komen worden opgevangen en nagekeken. Ze krijgen zonodig extra O2 van de amvbulance of brandweer.

Wacht ik verder weer rustig af diegene met dat mogelijke mes nog iets heeft aangericht onder de bezoekers.  8)

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #208 Gepost op: 10 maart 2005, 19:49:00
en wat nu als er toch zo,n geinponum een stuk staal tussen je ribben frommelt  :-X :-X :-X

Dan staan wij buiten op je te wachten. ;)

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #209 Gepost op: 10 maart 2005, 21:20:49
UPDATE 3
Er staan nu zo’n 40 tot 50 mensen buiten.  Deze maken melding dat er nog steeds mensen binnen zijn!

Veel afwegingen, maar nog geen echt besluit over de aanpak. Tijd dat er overgegaan wordt tot handelen.

Om jullie een indicatie te geven van de de bioscoopzalen
Foto 1: één van de grote zalen
Foto 2: één van de kleine zalen

Brandwacht 1e klas + WVD