Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54402 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #220 Gepost op: 11 maart 2005, 09:02:24
Ook voor ambulances lijkt het met tijd om op te schalen.
In ieder geval moet gezorgd worden voor voldoende zuurstof en burnshields.

De politie kan gevraagd worden opvang te regelen.

Graag een locatie waar T1/T2 behandeld kunnen worden. Een andere locatie voor T3 en niet gewonde geëvacueerde bezoekers.
Of 1 locatie met gescheiden ruimtes.

Hoe is het verder met de logistiek op de grote markt. Is het nodig om de aan- en afvoerroute te scheiden?

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #221 Gepost op: 11 maart 2005, 09:13:17
En hoe zit het met de ziekenhuizen in de regio ivm spreiding slachtoffers?
Ik wil namelijk a.s.a.p. beginnen met afvoer van de slachtoffers die we nu hebben, zodat deze ambulances weer kunnen worden ingezet voor de slachtoffers die nog gaan komen.
Zijn er al extra ambulances aanrijdend? En binnen hoeveel tijd kunnen deze worden verwacht?
Wat is de aanrijd-/aanvliegtijd van het MMT?

Paul SEH

• Gast
Reactie #222 Gepost op: 11 maart 2005, 09:26:54
Gezien het mogelike aantal patienten wordt het toch tijd om nu al op te schalen. De regio CPA's wordt gevraagd voor extra ambulance. In totaal 6 stuks extra. MMT waarschuwen. Gezien het tijdstip zullen zij over de weg komen. Evenals een GNK met Sigma. We zullen namelijk toch wat meer materiaal gaan gebruiken. Het begint al een beetje op Volendam te lijken.

De 10 mensen die nu problemen hebben krijgen allemaal zuurstof en een waaknaaldje.

De kerk als opvangplaats lijkt mij een prima ruimte. Er is veel plaats en lekker dichtbij.

CPA geeft een vooraankondiging aan de omliggende ziekenhuizen.

janw

• Gast
Reactie #223 Gepost op: 11 maart 2005, 09:38:29
oke: brw:
sluit ik aan bij Robert dus grote brand van maken oa ivm aantal slachtoffers(eerder sprak ik over de AGS die hoeft niet meer wat mij betreft omdat er niet gesproken wordt over gevaarlijke stoffen.)

ambu:
voor de T3 slachtoffers:
Opvang is geregeld in de aerobicszaal van het fitnesscentrum dat op 800 meter van de bioscoop ligt.
is dit ook iets voor de T1/T2 slachtoffers of wil je daar iets anders voor hebben?
Gezien het mogelike aantal patienten wordt het toch tijd om nu al op te schalen. De regio CPA's wordt gevraagd voor extra ambulance. In totaal 6 stuks extra. MMT waarschuwen. Gezien het tijdstip zullen zij over de weg komen. Evenals een GNK met Sigma. We zullen namelijk toch wat meer materiaal gaan gebruiken. Het begint al een beetje op Volendam te lijken.

De 10 mensen die nu problemen hebben krijgen allemaal zuurstof en een waaknaaldje.

De kerk als opvangplaats lijkt mij een prima ruimte. Er is veel plaats en lekker dichtbij.

CPA geeft een vooraankondiging aan de omliggende ziekenhuizen.
goed idee, wat opvang betreft zie boven. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker mogen/kunnen de nieuwe heli's ook 's nachts vliegen.

webster

• Gast
Reactie #224 Gepost op: 11 maart 2005, 10:34:02
misschien een rare vraag hoor.. maar hoeveel tijd zijn we nu eigenlijk verder ten opzichte van het begin vanhet draadje (alarmering)?

web*

Ruma

• Gast
Reactie #225 Gepost op: 11 maart 2005, 10:39:13
Wat betreft de brw schaal ik op naar grote brand,dit alles in verband met het geval dat er zich nog personen binnen in het pand bevinden en mede doordat er nogal flink wat melders afgaan in afzonderlijke ruimtes.Wil dus nog 1 TAS ter plaatste hebben en de VC en COH.Ook wil ik de ademluchtcontainer ter plaatse hebben.Dit alles onder prio 1. Wat betreft het medische gedeelte wil ik graag nog 4 ambulances onder A1 ter plaatse hebben en op voorhand nog een aantal ambu;s vrij houden voor eventueel verder vervoer. Ook wil het MMT ter plaatse hebben. Over de excate medische handelingen laat ik mij niet uit omdat ik daar niet voldoende verstand van heb(dit is voor de verpleegkundige onder ons.) Opvang binnen lijkt mij een strak plan met deze temperatuur. Verder wil ik de politie vragen om de markt helemaal af te sluiten zodat we vrij ons werk kunnen doen en verder geen last hebben van het toegestroomde publiek en pers. Opvang van de pers zie ik meer iets voor de persvoorlichting van de gemeente.

groeten Ruud

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #226 Gepost op: 11 maart 2005, 10:58:23
He, mijn pieper gaat. Goed dat ik er nieuwe batterijen in heb gedaan.  :)

Sigma is met 30 min. ter plaatse.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #227 Gepost op: 11 maart 2005, 16:13:32
ik schaal op naar midedelbrand,in ieder geval voor de verkenning van de betreffende zalen en restaurant.Ik heb nog steeds geen berichten dat er vuur is gezien,dus vermoedelijk een brand tussen plaffonds?.
In ieder geval de warmtebeeldcamera mee,en een extra maglite o  dat figuur met dat mes KO te slaan mochten we em tegenkomen ;)

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #228 Gepost op: 11 maart 2005, 17:37:43
De tijd is nu ongeveer 5-10 minuten na aankomst van de brandweervoertuigen.

Eerste 2 ambulances en OVD-G zijn nu ook ter plaatse, er zijn nieuwe ambulances ter plaatse verzocht uit de omliggende regio's. Tevens is er geinventariseerd bij ziekenhuizen in de regio om plaatsen te regelen.

MMT is ter plaatse verzocht (15 minuten).
SIGMA ook gealarmeerd (30 minuten).
Brandwacht 1e klas + WVD

Paul SEH

• Gast
Reactie #229 Gepost op: 12 maart 2005, 17:01:51
Bedankt Firefly.
Nu wacht ik totdat ik iets meer weet over de verschillende letsels en aantal SO's.