Maart 2005 - Bioscoopbrand

Auteur Topic: Maart 2005 - Bioscoopbrand  (gelezen 54384 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #230 Gepost op: 12 maart 2005, 19:35:49
IK schaal iets verder op van middel incident naar groot incident. Nu komt ook de vc en de haakarm commandobak tp, dit is natuurlijk erg makkelijk voor overleg tussen politie, brandweer en ggd.
Ik wil 3 ambu tp hebben en ook een  persluchthaakarmbak wil ik tp hebben.
Verder is er nog niets nodig want er is nog niet veel bekend, ik wacht nog even met evt sigma ter plaatse te laten komen
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #231 Gepost op: 13 maart 2005, 16:19:59
De tijd is nu ongeveer 5-10 minuten na aankomst van de brandweervoertuigen.

Eerste 2 ambulances en OVD-G zijn nu ook ter plaatse, er zijn nieuwe ambulances ter plaatse verzocht uit de omliggende regio's. Tevens is er geinventariseerd bij ziekenhuizen in de regio om plaatsen te regelen.

MMT is ter plaatse verzocht (15 minuten).
SIGMA ook gealarmeerd (30 minuten).

OK... En nu wat informatie over de letsels, dan kan ik me uitleven.  ;D
Arts  www.alphalog.nl

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #232 Gepost op: 13 maart 2005, 17:25:04
Volgens mij hebben we tot nu toe slechts 10 slachtoffers met ademhalingsproblemen. C'est tout. ;)
Afwachten dus verder...

7194

• Senior gebruiker
Reactie #233 Gepost op: 13 maart 2005, 17:29:20
Volgens mij hebben we tot nu toe slechts 10 slachtoffers met ademhalingsproblemen. C'est tout. ;)
Afwachten dus verder...
Laten we maar vast wat zuurstofflesjes pakken  ;D

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #234 Gepost op: 13 maart 2005, 23:21:11
UPDATE 4

In het winkelcentrum wordt nu ook melding gemaakt van rookontwikkeling bij diverse winkels. De winkels zijn nog geopend en het winkelend publiek loopt deels ongestoord door
Het winkelcentrum is een twee verdieping tellend winkelcomplex met roltrappen in een grote centrale hal, de verdiepingen lopen in elkaar over.
Waterwinning is inmiddels opgebouwd en aanvalsploegen zijn naar beneden.

De aanvalsploegen weten al heel wat mensen te evacueren vanuit de bioscoop.Toch kunnen zij niet bij de laatste bioscoopzalen komen doordat zich daar een vuurhaard bevind. (Bioscoop 2 en 3). Ook komende geruchten uit van de gewapende man. Ze treffen inderdaadeen man aan die een vrouw in gijzeling heeft genomen. Men wacht op instructies en versterking van de politie.
  • Wat zijn de aandachtspunten voor de brandweerinzet?
  • Hoe gaat men de gijzelsituatie oplossen.
  • Hoe krijgt men snel iedereen geëvacueerd?
  • Wat moet de politie gaan regelen?
Brandwacht 1e klas + WVD

Paul SEH

• Gast
Reactie #235 Gepost op: 14 maart 2005, 03:19:52
Ik denk dat de hele boel geevaccueerd moet worden. Maar dat laat ik over aan de politie en de brandweer. Ik houd me wel met de SO's bezig. Laat ze maar komen.  8)

Ruma

• Gast
Reactie #236 Gepost op: 14 maart 2005, 08:19:39
Ik schaal op naar zeer grote brand en wil nog 2 TAS en HV ter plaatse. Ook wil ik de verzorgingsgroep van de brw ter plaatse hebben.Het ziet er naar uit dat het een langdurige inzet word dus iets te drinken is geen overbodige luxe.Ook wil ik graag het AT van de politie ter plaatse om de gewapende man te overmeesteren.De prioriteit ligt nu om het gehele complex te ontruimen inclusief alle winkels.(Dit laat ik doen door de laatse 2 blusvoertuigen) Binnen in de bioscoop is het nu de belangrijkste zaak om de vuurhaard bij zaal 2 en 3 onder controle te krijgen.De belangrijkste taak van de politie is op het moment de gijzeling op te lossen.(Ik denk dat de brandweer weinig bemoeienis heeft met de gijzeling momenteel,de prioriteiten voor de brandweer liggen momenteel bij de brand en de evacuatie van het gehele pand) Het SIGMA team zal ondertussen ook wel ter plaatse zijn,dus die kunnen zich mooi gaan bemoeien met de opvang en eerste verzorging van de slachtoffers.

groeten Ruud

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #237 Gepost op: 14 maart 2005, 09:36:07
Welke gek houdt er nu in een brandende bioscoop iemand in gijzeling?   ???
Wellicht dat de brandweer hem met een flinke straal hoge druk onder schot kan houden?  ;D

Nu effe serieus. Brandweer zal zich z.s.m. terug moeten trekken uit de omgeving van de gijzelnemer. Wel proberen de brand te blussen. Alhoewel dat wellicht te veel rookvorming geeft.
Politie zal zich hier z.s.m. over moeten buigen.

Even v.w.b. de opvang locatie. Hoe is de windrichting. Loopt de kerk niet teveel gevaar in de rook te komen als de brand zich ontwikkelt tot grote brand?
Gezien de gijzeling kan de brandweer wellicht minder doen dan ze eigenlijk gewild hadden.

Ik wil ook graag de haakarmbak van de GNK ter plaatse i.v.m. extra zuurstof.

Wordt het winkelcentrum ook al ontruimd?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #238 Gepost op: 14 maart 2005, 16:31:46
ik schaal op naar zeer grote brand,ik wil het winkelcentrum ontruimt hebben.
Wat die gijzeling betreft,tsja das lastig mooie een klusje voor de politie.Ik ga in iedergeval door met de blussing in de  bios,de rook en stoomvorming wordt dan wel zodanig dat de politie de gijzelaar vanzelf op een presenteerblaadje buiten krijgt  ;D

verder ga ik een aantal ploegen inzetten op het winkelcentrum,daar gaan we kijken met de warmtebeeldcamera naar vuurhaarden 8)

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #239 Gepost op: 14 maart 2005, 16:35:54
Ook ik schaal verder ook naar zeer grote brand.
Verder wil ik een AT-team ter plaatse hebben
ook wil ik de ademlucht bak  en de verzorgings bak ter plaatse hebben. Er moest meer politie ter plaatse komen
en ik zet ondanks de gijzelnemer toch 2x tas in op de brand in de bioscoop. De andere 2 tassen, laat ik het overige  winkelcentrumverkennen, en ontruimen
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid