Hoe kunnen medeweggebruikers beter bewust worden van voertuigen met OGS?

Auteur Topic: Hoe kunnen medeweggebruikers beter bewust worden van voertuigen met OGS?  (gelezen 44298 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Heftrucker

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 222
  • Geinteresseerde in P2000


guest14264

  • Gast
Gelukkig snappen mensen nog hoe het wel moet....
http://www.youtube.com/watch?v=KpgsRo_W93Y


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Gelukkig snappen mensen nog hoe het wel moet....
http://www.youtube.com/watch?v=KpgsRo_W93Y

Al staan hier maar weinig auto's voor het verkeerslicht... ben benieuwd hoe deze situatie was als het spitsuur was geweest.
Maar inderdaad men heeft juist gehandeld, al vraag ik mij af waar de 1e vooraanstaande auto die naar rechts uitweek gebleven is..
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


guest14264

  • Gast
Klopt dat hier maar weinig mensen reden, maar toen ik het zag moest ik toch wel lachen, mooi voorbeeld dat het wel goed kan gaan. op 0:16 zie je de betreffende auto voorraan rijden op de rechterstrook.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Klopt dat hier maar weinig mensen reden, maar toen ik het zag moest ik toch wel lachen, mooi voorbeeld dat het wel goed kan gaan. op 0:16 zie je de betreffende auto voorraan rijden op de rechterstrook.

Zal wel zo'n reactie geweest zijn van "ze kunnen het wel..."

Grappig trouwens dat je net op dat moment je camera aan had staan... Of je op de hoogte was dat de ambu op dat moment eraan zou komen  :P ;)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


guest14264

  • Gast
Zal wel zo'n reactie geweest zijn van "ze kunnen het wel..."

Grappig trouwens dat je net op dat moment je camera aan had staan... Of je op de hoogte was dat de ambu op dat moment eraan zou komen  :P ;)
Ik heb 2 carcams in mijn auto, zowel voor als achter. Deze gaan aan zodra ik het contact op On/Accu zet en gaan beide pas na 10 a 15 seconden uit nadat het contact op off staat. Dit om bij een ongeval nog even door te kunnen filmen. Beelden worden op SDkaart opgeslagen in een cyclus, First in/First Out. Op youtube heb ik ook een playlist met meer filmpjes, heb niet alles geupload maar wel veel, wil je meer weten stuur maar PM, anders gaan we heel erg offtopic. ;-)

Echter moet ik zeggen dat dit nog niet zoon heel beroerde plek is om door te moeten ook niet als het druk is. Het ziet er smal uit, maar over het gehele stuk heb je aan de linker kant +- 20 a 30 cm om nog je auto op te kunnen zetten en aan de rechterkant een grasstrook waar wel bomen en lantaarnpalen staan, maar het is goed mogelijk, ter hoogte van het filmpje zie je links struiken en bomen, maar dat is 'opgelost' door het tankstation met een lange inrit. Mocht het echt niet mogelijk zijn kunnen ze nog besloten om door de wijk te rijden.

Ter hoogte van de uitvoegstrook van het tankstation is filmpje gemaakt. zie:

http://maps.google.nl/maps?q=Karel+de+Grotelaan,+Eindhoven,+Noord-Brabant&hl=nl&ll=51.419931,5.444133&spn=0.005707,0.016512&sll=51.525826,5.118902&sspn=1.457617,4.22699&t=h&geocode=FaSoEAMdFTJTAA&hnear=Karel+de+Grotelaan,+Eindhoven,+Noord-Brabant&z=17&layer=c&cbll=51.419949,5.444301&panoid=suwE0ZTIonzRVaLw_8XlsA&cbp=12,262.41,,0,14.39


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Wat ik echt mis, en in bijv Duitsland wel zie gebeuren, is uberhaupt het kenbaar maken dat je het hulpverleningsvoertuig gezien hebt.

Rijd je op de middelste strook van de snelweg, geef dan richting aan naar rechts om aan te geven dat je de ambulance of de pitauto gezien hebt. Die kan dan zonder af te remmen door..

Verkeersgedrag op dat niveau mis ik in Nederland terwijl onze rijopleiding toch geacht wordt van een hoog niveau te zijn.
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


guest14264

  • Gast
Wat ik echt mis, en in bijv Duitsland wel zie gebeuren, is uberhaupt het kenbaar maken dat je het hulpverleningsvoertuig gezien hebt.

Rijd je op de middelste strook van de snelweg, geef dan richting aan naar rechts om aan te geven dat je de ambulance of de pitauto gezien hebt. Die kan dan zonder af te remmen door..

Verkeersgedrag op dat niveau mis ik in Nederland terwijl onze rijopleiding toch geacht wordt van een hoog niveau te zijn.

je ziet het bij mij niet, omdat het eerste deel er niet op staat, ik reed tegen de middenas aan en ben bij het herkennen naar rechts gegaan en had mijn knipperlicht naar rechts aan.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Heb begrepen dat ze bezig zijn met een apparaatje met blauwe leds wat gaat knipperen als er een voertuig met OGS in de buurt is. Dit lijkt mij een handig apparaat.

Want het is best zenuwslopend als er een ambu achter je zit en voor je zit er een niet in de gaten heeft dat er twee auto's achter hem een ambu zit... En naast mij zat een auto die ook niet in de gaten had dat er een ambu schuin achter hem zat. Waardoor ik wel opzij wil maar niet kan... en ook niet verder kan inhalen omdat de persoon voor mij niet het gas even iets indrukt en naar rechts gaat.

Misschien dat ik er niet goed aan heb gedaan, maar heb wel even mijn flitslamp gebruikt aan de voorkant om me voorganger te attenderen dat hij wat vaker in zijn spiegels moet kijken... en hup daar ging hij als linksrijder naar rechts en waardoor ik ook netjes naar rechts kon gaan... en de ambu zoef voorbij ging..

eind goed al goed... maar denk als mijn voorganger zo'n apparaatje had gehad met blauw lampjes op zijn dashboard dat hij eerder opzij was gegaan... en de omliggende auto's ook eerder hadden gereageerd... denk dat het verkeer wat soepeler word dan... tenminste hoop ik... dat ze ruimte maken...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
De politie moet er een speerpunt van maken dat de plaats op de weg RECHTS is, en niet links, of middenop. Daar mag van mij net zo veel aandacht aan gegeven worden en geschreven worden als voor bellen. Dan kun je al een boel ellende voorkomen en hebben de hulpdiensten ook veel meer de ruimte..