Dan is het geen OGS probleem meer maar een mentaliteitsprobleem...
Laten we ervan uitgaan dat dat uberhaupt het probleem is.
Denk maar eens in waar de top 10 van smoesen mee begint:
-Ja, maar ik had haast dus.......
-Ik moest mijn telefoon beantwoorden want.....
-Ik interesseer mij niet wat een ander doet, ik moet.......(van de week nog in blik op de weg, was een motorrijder)
In het verkeer is men zo druk bezig met zichzelf dat men denkt dat het overige verkeer ook met hem/haar bezig is.
Maar ook hulpdiensten doen hier aan mee, denk maar eens aan de opmerkingen die je hoort als men onder OGS rijdt. "Die moet ons toch wel zien/horen?!" Er zijn mensen die nog mogen autorijden die dit dus niet kunnen(het horen dan). Maar ook mensen die (ja ik weet het mag niet) met de telefoon aan het oor rijden en dus bezig zijn met iets anders. Of zoals zelf meegemaakt op de A28 in 1991 een kop koffie van schrik laten vallen en recht op jouw onder OGS rijdend voertuig af komen.
Dat was een schrik momentje maar door goed remmen ging ie voorlangs en waren wij zeer snel ter plaatse om meneer uit de sloot te halen.
Ik heb ooit geleerd dat je ervan uit moet gaan dat de burger je niet hoort/ziet en dat je dat vooruit in moet calculeren. En dit is moeilijk als de adrenaline in je keel giert omdat je onderweg bent naar een inzet.