Hoe kunnen medeweggebruikers beter bewust worden van voertuigen met OGS?

Auteur Topic: Hoe kunnen medeweggebruikers beter bewust worden van voertuigen met OGS?  (gelezen 45281 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
De politie moet er een speerpunt van maken dat de plaats op de weg RECHTS is, en niet links, of middenop. Daar mag van mij net zo veel aandacht aan gegeven worden en geschreven worden als voor bellen. Dan kun je al een boel ellende voorkomen en hebben de hulpdiensten ook veel meer de ruimte..

Volgens mij is dat al een speerpunt. Maar dat iemand van de Landelijk Eenheid beter weten. Zij maken altijd de top 10 aan.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Volgens mij is dat al een speerpunt. Maar dat iemand van de Landelijk Eenheid beter weten. Zij maken altijd de top 10 aan.
Ik heb zelden gehoord dat er iemand voor onnodig links rijden bekeurd is, terwijl de irritatiefactor voor de mede weggebruikers hiervan veel groter is dan voor iemand die rijdend zit te bellen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Bij de linksrijder die ervoor een prent krijgt is het vaak een én én verhaal.

Dus ik zou zeggen; verhoog de jacht op de onnodig linksrijder en doe het met de beller iets rustiger aan..


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Wellicht moet de politiek dan wat gaan steunen: Rechts inhalen is altijd nog een duurdere boete dan onnodig linksrijden (dan wel het 'niet naar rechts wanneer mogelijk' o.i.d.). In w*gm*sbr**k*rs en Blik op de Weg wordt regelmatig benoemd 'dat ze achter de rechts-inhaler na gaan omdat dat gevaar oplevert'. Als er geen linksrijders zijn, zijn er - op de via-de-vluchtstrook-inhalers-tijdens-een-achtervolging - geen rechtsinhalers meer, en dus dat gevaar ook niet meer. Problemenoplossers (om door te rijden dus rechts inhalen) niet opzadelen met boetes, je moet de problemen (linksrijderts) aanpakken.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Ik heb zelden gehoord dat er iemand voor onnodig links rijden bekeurd is, terwijl de irritatiefactor voor de mede weggebruikers hiervan veel groter is dan voor iemand die rijdend zit te bellen. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Bij de linksrijder die ervoor een prent krijgt is het vaak een én én verhaal.

Dus ik zou zeggen; verhoog de jacht op de onnodig linksrijder en doe het met de beller iets rustiger aan..

Hoezo? Ik vind dat echt de reinste onzin. Zeker als men mij gaat vertellen hoe ik mijn werk moet doen. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat er veel ongevallen ontstaan door het niet handsfree bellen. Heb het onderzoek/resultaten/bron niet paraat.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Dus wanneer de blauwe tak meer gaat letten op linksrijders dan zou de bewustwording op de auto(snel)wegen van OGS meer verhoogd worden. Omdat de hulpdiensten dan zelf links kunnen rijden en iedereen inhaalt.

Dan is het geen OGS probleem meer maar een mentaliteitsprobleem...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Dus wanneer de blauwe tak meer gaat letten op linksrijders dan zou de bewustwording op de auto(snel)wegen van OGS meer verhoogd worden. Omdat de hulpdiensten dan zelf links kunnen rijden en iedereen inhaalt.

Dan is het geen OGS probleem meer maar een mentaliteitsprobleem...
Ik stoor mij persoonlijk veel meer aan linksrijders dan aan bellers. En als men de automobilist zich er weer eens van bewust maakt van de plaats op de weg en dat je na een inhaalmanoevre gewoon weer naar rechts moet, bevorderd dat de algehele doorstroming. Ook voor voertuigen met OGS.

Hoezo? Ik vind dat echt de reinste onzin. Zeker als men mij gaat vertellen hoe ik mijn werk moet doen. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat er veel ongevallen ontstaan door het niet handsfree bellen. Heb het onderzoek/resultaten/bron niet paraat.
Hoe jij je werk moet doen heb ik -uiteraard- niets over te zeggen. Daar zijn wetten voor..


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Dan is het geen OGS probleem meer maar een mentaliteitsprobleem...

Laten we ervan uitgaan dat dat uberhaupt het probleem is. O0

Denk maar eens in waar de top 10 van smoesen mee begint:
-Ja, maar ik had haast dus.......
-Ik moest mijn telefoon beantwoorden want.....
-Ik interesseer mij niet wat een ander doet, ik moet.......(van de week nog in blik op de weg, was een motorrijder)

In het verkeer is men zo druk bezig met zichzelf dat men denkt dat het overige verkeer ook met hem/haar bezig is. :'(

Maar ook hulpdiensten doen hier aan mee, denk maar eens aan de opmerkingen die je hoort als men onder OGS rijdt. "Die moet ons toch wel zien/horen?!" Er zijn mensen die nog mogen autorijden die dit dus niet kunnen(het horen dan). Maar ook mensen die (ja ik weet het mag niet) met de telefoon aan het oor rijden en dus bezig zijn met iets anders. Of zoals zelf meegemaakt op de A28 in 1991 een kop koffie van schrik laten vallen en recht op jouw onder OGS rijdend voertuig af komen. >:D Dat was een schrik momentje maar door goed remmen ging ie voorlangs en waren wij zeer snel ter plaatse om meneer uit de sloot te halen. ::)
Ik heb ooit geleerd dat je ervan uit moet gaan dat de burger je niet hoort/ziet en dat je dat vooruit in moet calculeren. En dit is moeilijk als de adrenaline in je keel giert omdat je onderweg bent naar een inzet.  ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
En gaan we nu weer on-topic dan. Want het beleid over welke boete de politie moet uitschrijven en welke niet volgens de burgerij, is niet waarvoor dit topic is bedoelt.

Dus graag met tips, over hoe men bewuster kan omgaan met OGS en niet welke boete uitgeschreven moet worden.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Gast

  • Gast
Topic: Hoe kunnen medeweggebruikers beter bewust worden van voertuigen met OGS?

Antwoord: De beperkende regels laten vervallen, meer blauw op dashboard- of binnenspiegelhoogte, nog eens kritisch kijken (luisteren) naar de nieuwe twee-toon eis, want de oude Honac tweetoon klinkt hier bij mij toch ECHT harder dan de nieuwe tweetoon (vlak of vibrato) en wail/yelp introduceren.
Me volledig realiserende dat dit NIET gaat gebeuren valt er weinig anders te doen dan te "bezemen" en hopen met geknepen billen dat ze op tijd naar rechts gaan voor je.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Me volledig realiserende dat dit NIET gaat gebeuren valt er weinig anders te doen dan te "bezemen" en hopen met geknepen billen dat ze op tijd naar rechts gaan voor je.
Die arme stoeltjes in dat auto'tje.... 998765 (sorry kon het niet laten  0098 )
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.