Sirene
Er is al uitgebreid mee getest en volgens ambulance-chauffeurs werkt het systeem prima.
Vanuit de Ambulance of ander HV kijkend zal het helpen.
Maar door alle dingen die we in een auto bouwen gaan we het essentiële aan autorijden vergeten. Namelijk de menselijke factor, deze gaat zich verlaten op hulpmiddelen en zal dus minder op gaan letten. Hoe vaak hoor je nu al niet: ik heb voorrang dus waarom zou ik op die andere letten? of: Wat er achter mij gebeurt is toch niet belangrijk?
Tegen verbetering ben ik niet, maar dan wel graag op het algehele vlak van autorijden.
Ik zie de eerste oma'tjes straks al de sloot in rijden omdat ze teveel in de spiegels kijken voor een sirene die er niet aan komt. Of de mensen die al te vaak door zo'n ding zijn belazert dat ze er geen acht meer op geven. Ook zie ik mensen radio's gaan kopen die de sirene onderdrukken. Dan nu de mensen die totaal zonder radio rijden omdat ze een auto hebben waar het motorgeluid gewoon te mooi van is, denk maar eens aan een V12 met Webers......
Dat een onderzoek iov Flitser zo goed uitpakt is ook niet zo moeilijk, hun produceren het ding. Net als in alle gevallen waar iemand iets produceert zal diegene de negatieve dingen niet "willen" zien.