Hoe kunnen medeweggebruikers beter bewust worden van voertuigen met OGS?

Auteur Topic: Hoe kunnen medeweggebruikers beter bewust worden van voertuigen met OGS?  (gelezen 45234 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Die arme stoeltjes in dat auto'tje.... 998765 (sorry kon het niet laten  0098 )
.. en jij wil nog altijd dat ik je kom helpen met je Vista, of  >:D  >:D


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
VRIJDAG 3 MEI 2013
Sirene komt door je radio heen

FLISTER AUTORADIONOS
In het hoge noorden komen de sirenes voortaan door je radio heen. De regionale radiozenders van Omrop Fryslân, RTV Noord en RTV Drenthe zijn de eerste die hun programma onderbreken voor een waarschuwing dat er een ambulance aankomt. De Flister, zoals het syteem heet, wordt op 6 mei in gebruik genomen.

Het idee is al jaren oud, maar radiozenders waren toen niet enthousiast. De publieke zenders wilden er pas aan als de commerciëlen ook meededen, maar die stribbelden tegen. Zenders waren bang luisteraars kwijt te raken door de onderbrekingen. Nu geven de noordelijke regionale omroepen als eerste in Nederland voorlopig toestemming.

Sirene
Er is al uitgebreid mee getest en volgens ambulance-chauffeurs werkt het systeem prima. In onderstaande reportage uit 2009 kun je horen hoe het klinkt als er een sirene door je favoriete radioshow komt.


We zijn heel blij en tevreden", vertelt Toine van Buul van Flister. We hebben veel gelobbyd en overlegd de afgelopen jaren en daarom is nogal wat vertraging ontstaan. Uiteindelijk hebben we samen met Ambulancezorg Nederland de regionale omroepen benaderd. We hopen dat de rest hen volgt."

Bron: NOS
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Dat systeem is ooit jaren geleden al bedacht door iemand. Ik kan me nog herinneren dat het door een 18-jarige bedacht is. Ergens in een heel klein kroegje in de buurt van Amsterdam. Maar er nooit wat meegedaan heeft... 98uiye
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Sirene
Er is al uitgebreid mee getest en volgens ambulance-chauffeurs werkt het systeem prima.

Vanuit de Ambulance of ander HV kijkend zal het helpen.

Maar door alle dingen die we in een auto bouwen gaan we het essentiële aan autorijden vergeten. Namelijk de menselijke factor, deze gaat zich verlaten op hulpmiddelen en zal dus minder op gaan letten. Hoe vaak hoor je nu al niet: ik heb voorrang dus waarom zou ik op die andere letten? of: Wat er achter mij gebeurt is toch niet belangrijk? :-X

Tegen verbetering ben ik niet, maar dan wel graag op het algehele vlak van autorijden.   O0
Ik zie de eerste oma'tjes straks al de sloot in rijden omdat ze teveel in de spiegels kijken voor een sirene die er niet aan komt. Of de mensen die al te vaak door zo'n ding zijn belazert dat ze er geen acht meer op geven. Ook zie ik mensen radio's gaan kopen die de sirene onderdrukken. Dan nu de mensen die totaal zonder radio rijden omdat ze een auto hebben waar het motorgeluid gewoon te mooi van is, denk maar eens aan een V12 met Webers...... 998765 e050

Dat een onderzoek iov Flitser zo goed uitpakt is ook niet zo moeilijk, hun produceren het ding. Net als in alle gevallen waar iemand iets produceert zal diegene de negatieve dingen niet "willen" zien.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Al die technische onzin: radiobeïnvloeding, oplichtende lampjes... Keep it simple...  Wat dachten jullie van een "Rumbler" zoals in gebruik in de states?


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Al die technische onzin: radiobeïnvloeding, oplichtende lampjes... Keep it simple...  Wat dachten jullie van een "Rumbler" zoals in gebruik in de states?

Ik weet niet of dat zo heel erg goed is voor de omgeving... Wanneer nu de brw in de nachtelijke uren al voorbij komt met OGS wordt er geklaagd door iedereen dat ze met OGS rijden... als ze dan met een Rumbler rijden ligt iedereen naast het bed van erin... jemig wat een herrie wat ik zo op youtube er over kan terug vinden...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Even verder gezocht op youtube, maar hier word hij ook al in Belgie gebruikt:

SMUR/MUG Aalst + Ambulance Asse ( RUMBLER)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Ons kikkerlandje..

Laten we maar eens rustig opnieuw beginnen bij de basis.

Les 1: geef tijdig richting aan.
Op rotondes, ruim voor op-en afritten, etcetera. Het signaleren van een voorrangsvoertuig is voor velen nog een hele stap te ver. Veel te hoog gegrepen.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Ons kikkerlandje..

Laten we maar eens rustig opnieuw beginnen bij de basis.
Eens. Veel mensen zijn gewoon niet bezig met autorijden als ze in de auto zitten. En dat merk je o.a. aan het niet opmerken van OGS, maar ook aan heel veel ander gedrag.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Er moet veel meer gewaarschuwd/geschreven worden voor het niet uitvoeren van de basisprincipes van autorijden. Ik heb het al meer gezegd..