Van mij mag de overheid wel wat meer verantwoordelijkheid nemen in het "tussen-de-file-door-verhaal". Door diezelfde overheid is wel, tegen allerlei adviezen in, om op erg drukke punten wel spitsstroken aan te leggen. Er is toen al aangegeven dat dit tot problemen gaat leiden bij het aanrijden door hulpdiensten. Maar van enige voorlichting, behalve het gele bord, zie en hoor je niks.
Wat ik zelf er aan doe is bij ritten in dergelijke situaties heel dwingend tussen de 1e en 2e rijstrook gaan rijden, met de trafficadvisor in standje "beide zijden op". Ik hoop dat dat helpt, al was het maar voor de voertuigen die na mij komen. Wat je merkt is dat het lekker loopt, totdat een of andere suf
bedenkt dat ie naar rechts gaat om ruimte te maken. Dan kom je dus op rijstrook 1 te rijden, waardoor iedereen naar rechts gaat proberen te komen. Vervolgens moet ik weer op zoek naar iemand die dit niet goed lukt, om daar vervolgens weer dwingend rechts van te gaan rijden. Zeg maar door mijn rijden hem de juiste kant op "wijzen". Vervolgens gaat dat weer een tijd goed, totdat die suf
mij blijkbaar weer ingehaald heeft en weer naar rechts gaat.
Op zich vind ik het een leuk spelletje om het op die manier te doen. maar als je onderweg bent naar een mogelijke kinderreanimatie op een afrit, ben ik liever gewoon snel ter plaatse...