Door het als rij-instructeur op z'n minst een keer ter sprake te brengen. Bijvoorbeeld op een bepaald punt vragen hoe de leerling zou reageren als er op dat moment een voertuig met OGS aan zou komen. Echt oefenen is natuurlijk moeilijk -onhaalbaar?-, maar tijdens mijn rijlessen is het uberhaupt nooit onderwerp van gesprek geweest. Misschien kan daar wat meer in gedaan worden. Een stukje bewustwording kweken zeg maar.
Ik wil je best geloven dat het eea niet ter sprake is gekomen tijdens een rijles maar ik weet ook dat veel niet blijft hangen van wat er verteld wordt.............. Men probeert inzicht mee te geven maar het is ook aan de ontvanger hier mee iets te doen
Op een bepaald punt vragen hoe die zal reageren, is de kans aanwezig dat men het gaat doen. Daar zit men ook niet op te wachten, want je hebt te maken met het overige verkeer e.d.
Echt oefenen is inderdaad onhaalbaar, want dan zou de rij-instructeur een nummer moeten hebben om een OGS te vragen op een bepaalde tijd /lokatie......
Oefenen hierin kan als het echt voorkomt maar dan is het nog in welke fase een leerling zit. En je moet ook je voorstellen dat zeker een leerling niet kan goed reageren op een OGS ondanks de aanwijzingen van de instructeur. (als de motor afslaat bijv...............)
Iets vertellen is en blijft geen training. Anders had ik op die manier mijn rijbewijs wel kunnen halen............. (als je begrijpt wat ik bedoel)