Rode Kruis riem

Auteur Topic: Rode Kruis riem  (gelezen 14394 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2012, 20:27:13
Mag ik uit voorgaande afleiden dat er geen eenheid van tenue is binnen het Rode Kruis?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2012, 22:06:42
Er is in zovere eenheid van tenue dat er vanuit het landelijke Rode Kruis een voorgeschreven werkpak is.

Echter hebben private spelers op de markt ook werkpakken voor het Rode Kruis op de markt gebracht. Deze pakken zijn echter niet goedgekeurd door het landelijk bureau en zijn dus niet in lijn met de kledingvoorschriften en worden als illegaal beschouwd.

Arno-BN

• Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #12 Gepost op: 8 februari 2012, 22:31:42
Het feit dat de laatste leverancier failliet is gegaan helpt ook niet aan de beschikbaarheid en standaardisering van de kleding.

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2012, 23:17:46

Echter hebben private spelers op de markt ook werkpakken voor het Rode Kruis op de markt gebracht. Deze pakken zijn echter niet goedgekeurd door het landelijk bureau en zijn dus niet in lijn met de kledingvoorschriften en worden als illegaal beschouwd.

Dus een ieder kan een werkpak aanschaffen en zich uitgeven als medewerker van het NRK?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #14 Gepost op: 8 februari 2012, 23:20:00
Dus een ieder kan een werkpak aanschaffen en zich uitgeven als medewerker van het NRK?

In principe wel, maar je kunt ook altijd NRK legitimatie vragen.
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

petre

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2012, 00:11:17
Ware het niet dat het Rode Kruis symbool door de geneefse conventies zwaar wordt beschermd en volgens de Nederlandse wet je strafbaar bent als je ten onrechte het symbool gebruikt.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2012, 13:43:34
Ware het niet dat het Rode Kruis symbool door de geneefse conventies zwaar wordt beschermd en volgens de Nederlandse wet je strafbaar bent als je ten onrechte het symbool gebruikt.
En dat is ook de reden dat er voorafgaand aan de film 'ja zuster, nee zuster' een flinke tijd een tekst in beeld is met de mededeling dat er toestemming is verleend voor het gebruik van het rode kruis in de film e.d.    ;)

RemcoV

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2012, 14:35:52

Die je overigens ook in 5 minuten zelf na kunt maken... (dat is geen advies of aanmoediging om het ook te doen  98uiye )

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Reactie #18 Gepost op: 11 maart 2012, 22:06:40
Waarom zou je dat willen doen?  ;)
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #19 Gepost op: 11 maart 2012, 22:38:07

geinig, ben al vrijwilliger sinds 1997 maar nog nooit een legitimatie ontvangen...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod