Rode Kruis riem

Auteur Topic: Rode Kruis riem  (gelezen 14399 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RemcoV

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2012, 22:45:51
Waarom zou je dat willen doen?  ;)

kens62 concludeerde dat iedereen dus aan Rode Kruis kleding kan komen en zich als Rode Kruiser kan uitgeven.

KJS reageerde daarop dat je dan altijd nog naar een Rode Kruis legitimatie kan vragen.

Mijn opmerking was er op gericht om aan te geven dat het nog makkelijker is om een Rode Kruis legitimatie na te maken dan om de kleding te kopen.

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #21 Gepost op: 11 maart 2012, 23:03:40
geinig, ben al vrijwilliger sinds 1997 maar nog nooit een legitimatie ontvangen...
Dan gaat er denk ik iets niet goed bij de vrijwilligers administratie en/of de administratief medewerker(s) van het district..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #22 Gepost op: 11 maart 2012, 23:09:12
kens62 concludeerde dat iedereen dus aan Rode Kruis kleding kan komen en zich als Rode Kruiser kan uitgeven.

KJS reageerde daarop dat je dan altijd nog naar een Rode Kruis legitimatie kan vragen.

Mijn opmerking was er op gericht om aan te geven dat het nog makkelijker is om een Rode Kruis legitimatie na te maken dan om de kleding te kopen.

RemcoV

Klopt, iedereen kan allerlei soorten legitimatie bewijzen na maken, of dat nu van het NRK is of van bijv. de politie.

Maar het is en blijft in beide gevallen strafbaar..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Vider

• NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 11 maart 2012, 23:11:08
En dat is ook de reden dat er voorafgaand aan de film 'ja zuster, nee zuster' een flinke tijd een tekst in beeld is met de mededeling dat er toestemming is verleend voor het gebruik van het rode kruis in de film e.d.    ;)

Artikel 435c Wetboek van strafrecht.
Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, gebruik maakt van het rode-kruisteken of van de woorden "Rode Kruis" of "Kruis van Genève", of van daarmede door de wetten en gebruiken van de oorlog gelijkgestelde tekens of woorden, dan wel van tekens of woorden die daarvan een nabootsing zijn, wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw

Arno-BN

• Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #24 Gepost op: 12 maart 2012, 06:48:45
geinig, ben al vrijwilliger sinds 1997 maar nog nooit een legitimatie ontvangen...
De mijne is al jaren verlopen 98uiye

RemcoV

• Forum gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 12 maart 2012, 08:42:31

Bij mij staat er geen geldigheidsdatum op...

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

Dominique B

• Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #26 Gepost op: 20 maart 2012, 10:37:52

Troost je, je bent niet alleen  ;D

mijne is ook al sinds 2008 verlopen.. ach ja lang leven de diploma's (hecht ik persoonlijk meer waarde aan dan aan die pasjes die iedereen zelf kan maken)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 20 maart 2012, 13:23:27
Het is ook je eigen verantwoordelijkheid om over een geldig RK leg bewijs te beschikken. Net zoals met een rijbewijs en paspoort, daar loopt de overheid ook niet achter je broek aan van hé, je paspoort is verlopen, hier heb je een nieuwe.... :S

NicoHeerlen

• Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #28 Gepost op: 20 maart 2012, 20:47:56
Het is ook je eigen verantwoordelijkheid om over een geldig RK leg bewijs te beschikken. Net zoals met een rijbewijs en paspoort, daar loopt de overheid ook niet achter je broek aan van hé, je paspoort is verlopen, hier heb je een nieuwe.... :S

Indirect loopt de overheid wel achter je aan, je krijgt immers een brief waarin staat dat die binnenkort zijn geldigheid verliest. Dus ze letten toch een beetje op je.. maar je bent inderdaad zelf ervoor verantwoordelijk dat je ook naar hun gaat om een nieuwe te vragen.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.

kens62

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 21 maart 2012, 09:51:54
Dit topic is langzaam overgegaan naar de waarde van een pasje van het NRK.

Mijn vraag is nu, wie is er binnen het NRK verplicht dit pasje bij zich te hebben, welke rechten en plichten kunnen er aan ontleend worden en wie is bevoegd om er op te handhaven?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever