Plaats hier foto's van Mercedes Unimog voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Mercedes Unimog voertuigen  (gelezen 134729 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

guus

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #130 Gepost op: 24 juli 2005, 19:01:02
Die HV van Ruinen, wat een bijzonder (mooi) voertuig vind ik dat. Alleen jammer dat ze dit voertuig, dat geheel rood is en al helemaal klaar zou zijn om gestriped te worden, dus niet gestriped hebben. Het zou de kroon op dit aparte voertuig zijn.

mvg,
Guus

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #131 Gepost op: 5 augustus 2005, 14:49:35
net weer eens een berichtje uit Japan ontvangen van een collega brandweerman-brandweervoertuigfotograaf. hierbij zat een foto van het super-pumper systeem van de brandweer van Tokyo welk opgebouwd is op een tweetal Unimog's waarvan er een de pumper is en de andere een slangenwagen is. daarnaast het ik nog een andere foto opgezocht welk hij alweer elke jaren geleden heeft op gestuurt namelijk de Unimog Condor van brandweer Yokohama. hier is ooit een model van geweest, dus voor de mensen die dit model kunnen en altijd dachten dat dit voertuig niet bestond. het bewijs dat het welk bestaat. misschien moet ik maar eens een topic starten met Japans brandweermaterieel.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 5 augustus 2005, 15:15:11
Is die onderste eerst van de politie geweest ???
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 5 augustus 2005, 19:10:55
Kmarfan

volgens mijn niet. zover ik weet is deze nieuw aan de brandweer geleverd. maar de brandweer in Japan is niet de brandweer zo als we hier in Europa kunnen. ze hebben daar meer taken. zo is er op veel Japanese brandweerkazernes extra zware hulpverleningswagens te vinden die ingericht zijn met hulpverleningsmateriaal voor natuurrampen zo als aardbevingen, vulkaanuitbarstingen, Tsunami's en alle andere natuurrampen. in de grotere steden staan zelfs bulldozers en andere graafmachines. daarnaast heeft men zelfs robotvoertuigen in gebruik voor rampen en branden waar het niet verstandig is om mensen in te zetten. en men heeft zelfs eigen helicopters in sommige steden.

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #134 Gepost op: 6 augustus 2005, 19:37:13
Mercedes Unimog brandweer Gronau 8)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #135 Gepost op: 13 augustus 2005, 14:53:18
nog een Unimog uit Japan. deze gecombineerde hulpverlenings en bluseenheid wordt ook ingezet bij natuurrampen in Japan. de bluseenheid bestaat uit een draagbare motorspuit op een transportwagentje welk achterin het voertuig staat. de schep voorop wordt gebruikt om puin op te ruimen bij een natuurramp zo als aardbevingen, aardverschuivingen en Tsunami's.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #136 Gepost op: 13 augustus 2005, 21:39:39
Hoe bedoel je multifunctionaliteit :o
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 5 september 2005, 22:23:53
een tweetal Unimog's uit Finland. ook afkomstig van www.fireimages.net

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #138 Gepost op: 6 september 2005, 08:20:58
als ze daar op die site staat kun je ze misschien beter hier plakken tussen dit neemt veel ruimte in beslag terwijl het voor u ook makkelijker kan! en het is zonde als ze bij opschoning alles weggooien
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
Reactie #139 Gepost op: 7 september 2005, 21:59:28
Citaat
hierbij zat een foto van het super-pumper systeem van de brandweer van Tokyo

Volgens mij zijn deze twee voertuigen bij Kuiken in Emmeloord gebouwd; de uitvinder/bouwer van het ons bekende dompelpomp grootwatertransport systeem.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV