GRIP 2 waterstand Apeldoorns kanaal gedaald onbetrouwbaar ijs - regio NO Gelderland 09-02-2012

Auteur Topic: GRIP 2 waterstand Apeldoorns kanaal gedaald onbetrouwbaar ijs - regio NO Gelderland 09-02-2012  (gelezen 11242 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Een viertal foto's van mijn kant:









skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Het is natuurlijk droevig dat een stel onverlaten deze aktie uitgevoerd hebben maar om nu een hele politiemacht hiermee bezig te laten houden gaat volgens mij ook te ver.
Natuurlijk is er nu groot gevaar maar kan niet simpelweg het ijs vernield worden door b.v. een schip of desnoods met explosieven?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Politie bewaakt ijs Apeldoorn 's nachts

APELDOORN - De politie in Apeldoorn zet totdat de dooi invalt 's avonds en 's nachts mensen in om het ijs in Apeldoorn en omgeving te bewaken en eventuele schaatsers van het ijs te halen. Donderdag moesten vele rijders het ijs verlaten, omdat dat levensgevaarlijk was geworden nadat vandalen in de nacht van woensdag op donderdag hangsloten op de Apeldoornse Sluis hadden vernield.

Doordat de sloten kapot zijn gemaakt, konden de schuiven in de sluis geopend worden. Daardoor is over een lengte van 17 kilometer tussen Apeldoorn en Dieren water op het ijs gekomen en was schaatsen niet meer veilig, zo meldde waterschap Veluwe donderdag.

Het water onder het ijs in het kanaal is door de sabotage, zoals het schap het noemt, zeker 20 centimeter gezakt. Ook de uitgestrekte ijsvloer in Beemte Broekland, vlak bij Apeldoorn, is niet meer te vertrouwen, net als overstortvijvers in Apeldoorn zelf. Ook het ijs van Apeldoorn in de richting van Hattem is onbetrouwbaar. Alle ijsclubs in de omgeving zijn gewaarschuwd. De aangekondigde schaatstocht De Nacht van Oene is afgelast wegens de toestand van het ijs.

Politie en gemeenten hebben met man en macht gewerkt om schaatsers te waarschuwen. Op scholen ging een waarschuwing rond en er vloog de hele dag een helikopter boven het ijs. Overal zijn waarschuwingsborden geplaatst. Het schap heeft de schade donderdagochtend hersteld en aangifte bij de politie gedaan.
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/binnenland/article13940463.ece/Politie-bewaakt-ijs-Apeldoorn-'s-nachts


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Politie bewaakt ijs Apeldoorn 's nachts

APELDOORN - De politie in Apeldoorn zet totdat de dooi invalt 's avonds en 's nachts mensen in om het ijs in Apeldoorn en omgeving te bewaken en eventuele schaatsers van het ijs te halen. Donderdag moesten vele rijders het ijs verlaten, omdat dat levensgevaarlijk was geworden nadat vandalen in de nacht van woensdag op donderdag hangsloten op de Apeldoornse Sluis hadden vernield.

Doordat de sloten kapot zijn gemaakt, konden de schuiven in de sluis geopend worden. Daardoor is over een lengte van 17 kilometer tussen Apeldoorn en Dieren water op het ijs gekomen en was schaatsen niet meer veilig, zo meldde waterschap Veluwe donderdag.

Het water onder het ijs in het kanaal is door de sabotage, zoals het schap het noemt, zeker 20 centimeter gezakt. Ook de uitgestrekte ijsvloer in Beemte Broekland, vlak bij Apeldoorn, is niet meer te vertrouwen, net als overstortvijvers in Apeldoorn zelf. Ook het ijs van Apeldoorn in de richting van Hattem is onbetrouwbaar. Alle ijsclubs in de omgeving zijn gewaarschuwd. De aangekondigde schaatstocht De Nacht van Oene is afgelast wegens de toestand van het ijs.

Politie en gemeenten hebben met man en macht gewerkt om schaatsers te waarschuwen. Op scholen ging een waarschuwing rond en er vloog de hele dag een helikopter boven het ijs. Overal zijn waarschuwingsborden geplaatst. Het schap heeft de schade donderdagochtend hersteld en aangifte bij de politie gedaan.
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/binnenland/article13940463.ece/Politie-bewaakt-ijs-Apeldoorn-'s-nachts

Kaching... €€€€€€€€€€€€€€ (dat kost een paar centen)

Ik zeg, verniel die ijsmassa maar.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Ik denk dat ze hiermee een aantal dorpen in Friesland heel blij kunnen maken, zet een paar vrachtwagens klaar die waterdichte bakken hebben, een kraan met schep, en laat ze de (delen van) platen ijs oppakken, op de vrachtwagen laden, en naar Friesland transporteren, daar kan je dan een echte ijs-transplantatie doen, zwakke plekken kunnen met vers en goed ijs (uit Apeldoorn) worden dichtgemaakt, (onder het huidige ijs schuiven, dan zorgt dat voor voldoende basis om een stevige vloer te bouwen, en is er minder nachtvorst nodig... (misschien nog makkelijker dan de ideeen die ze nu uitgewerkt hebben, komende week komt er nog een vorst-periode, dus als die wakken dan ook goed dicht kunnen vriezen, hebben we wél een (twaalf)-Elfsteden tocht.... (Apeldoorn hoort dan eigenlijk ook genoemd te worden...)
"de schaatsers rijden nu over het ijs van Apeldoorn naar Leeuwarden toe..." ofzo...;-)
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Is er bij iemand bekend waar de politie/me is ingezet de heli zag ik maar voor de rest zag ik alleen gemeentewerkers.

Dat vroeg ik mij dus ook af. Had er wel een mooie plaat van willen maken. Ben het hele kanaal afgereden, ben géén ME-ers tegen gekomen.

De politie stond voornamelijk in het centrum van Apeldoorn, de rest werd gedaan door gemeentewerkers.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
na lang te hebben gezoch te hebben kwam ik de mobiele eenheid tegen ter hoogte van cafe de ruys aan het kanaal en de heli later nog gespot langs het kanaal in de maten


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
De politie stond voornamelijk in het centrum van Apeldoorn, de rest werd gedaan door gemeentewerkers.
Vreemd, ik merkte juist het tegenovergestelde, dat het centrum van Apeldoorn vooral door gemeentewerkers werd bewaakt, en het stuk naar Dieren door de ME/politie.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Vreemd, ik merkte juist het tegenovergestelde, dat het centrum van Apeldoorn vooral door gemeentewerkers werd bewaakt, en het stuk naar Dieren door de ME/politie.

Ik reed er rond 13:00 uur tot 14:30 ongeveer. Ben op stuk A'door-Dieren alleen gemeentewerkers tegen gekomen. Stukje A'doorn - Heerde alleen de politie heli gezien.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
kan wel kloppen bij het potlood stond idd een auto van de gemeente maar afgelopen dagen was het daar erg druk met schaatsers ik ben daar wezen kijken en ik denk dat omdat er dus afgelopen dagen zoveel schaatsers waren dat er daarom veel politie daar reed ik was daar halfuurtje en heb 4 keer de politie langs zien rijden verder stonder er bij de sluis een ombekende auto van de politie en een van de recherche
en verder reed in de maten de politie langs het kanaal en in lieren zelf stond de mobiele eenheid
echter gaan de patrouilles morgen waarschijnlijk ook nog gewoon door