"Nieuwe" Ambulance Voor "Sociaal Medisch Vervoer" Rode kruis Afd. Eijsden-Margraten

Auteur Topic: "Nieuwe" Ambulance Voor "Sociaal Medisch Vervoer" Rode kruis Afd. Eijsden-Margraten  (gelezen 21219 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Arno-BN

• Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
Zo te zien is hij al opnieuw bestikkerd met RK logo en tekst. Iets zegt me dat ze dat niet al zouden doen als ze hem eerst nog wit gingen maken  98uiye
Wij hebben ook een ex-ambu van post Grave en hebben deze eerst ook geel gelaten, alleen later is besloten om deze om te spuiten conform RK richtlijn.

Ik kan ze geen ongelijk geven dat ze dat niet doen, deze wagen is zeer mooi zo en met de secundaire striping wordt ook niet direct de indruk gewekt dat het om een ALS ambu gaat O0

guest8310

• Gast
Ik kan ze geen ongelijk geven dat ze dat niet doen, deze wagen is zeer mooi zo en met de secundaire striping wordt ook niet direct de indruk gewekt dat het om een ALS ambu gaat O0
Ik vrees dat dat voor de gemiddelde burger niet op gaat... Die kent het hele begrip "secundaire striping" niet eens, laat staan dat dat zou moeten beteken dat dat zou betekenen dat zij niet de hulp mogen verwachten die zij gewend zijn van een AMBULANCE (zoals ook nog gewoon in grote letters op het voertuig staat). Ze zullen (als het ze al opvalt) denken "dat is vreemd, hij mist wat strepen".
De aanwezigheid van een complete set blauwe signalering werkt ook al niet mee natuurlijk...  ::)

Nee, ik ben persoonlijk van mening dat ze er goed aan zouden doen om toch even een "paar tientjes" te investeren om het voertuig aan te passen aan de eigen huisstijl (die hebben ze toch niet voor niets?) en het voertuig ook aan de wettelijke eisen te laten voldoen (signalering).

Arno-BN

• Senior gebruiker
Striping en gele lak strippen en omspuiten naar wit is een dure aangelegenheid, daar moet je heel wat sociaal vervoer voor verrijden ;)

guest8310

• Gast
Striping en gele lak strippen en omspuiten naar wit is een dure aangelegenheid, daar moet je heel wat sociaal vervoer voor verrijden ;)
Dat mag best zo zijn, maar dat betekend niet dat je dan maar zo moet rond gaan rijden... Er is nu juist bewust geld gestoken in een ( mijns inziens) foute keuze om de BZK-striping aan te passen. Als er geen geld is, haal dan gewoon alle strepen eraf. Dan houd je gewoon een gele auto over, die niet een "verkeerde" indruk wekt. Daarbij kan je je nog afvragen of je zo niet inbreuk pleegt op de rechten van de BZK striping... ::)

Als ik als particulier een ex-ambulance koop en er volgens in BZK striping met signalering in blijf rijden "omdat ik na de aanschaf en wegenbelasting even geen geld meer over heb om hem om te bouwen" kom ik daar ook niet mee weg..  98uiye

Dominique B

• Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Nette wagen, ook foto's van de inrichting?

Deze zullen snel volgen, momenteel staat hij nog "leeg" op mijn oprit..

Wordt deze wagen ook wit conform de RK voertuig richtlijnen of laten jullie deze geel?

Dat denk ik eerlijk gezegd niet.. in eerste instantie gaat hij zo blijven, hij is dan ook niet door ons bestikkerd/gestript
We hebben hem zo overgenomen van de afd. Alphen aan de Rijn als ik me niet vergis..

Dat mag best zo zijn, maar dat betekend niet dat je dan maar zo moet rond gaan rijden... Er is nu juist bewust geld gestoken in een ( mijns inziens) foute keuze om de BZK-striping aan te passen. Als er geen geld is, haal dan gewoon alle strepen eraf. Dan houd je gewoon een gele auto over, die niet een "verkeerde" indruk wekt. Daarbij kan je je nog afvragen of je zo niet inbreuk pleegt op de rechten van de BZK striping... ::)

Als ik als particulier een ex-ambulance koop en er volgens in BZK striping met signalering in blijf rijden "omdat ik na de aanschaf en wegenbelasting even geen geld meer over heb om hem om te bouwen" kom ik daar ook niet mee weg..  98uiye

Er zal zeker niet zomaar mee worden rondgereden.. momenteel zijn we nog druk aan de tafel met bestuur, MK Limburg-zuid, en andere instanties (zorgtehuizen)
De afdeling heeft dan ook besloten om voorlopig geen geld in de ambu te steken qua striping en OGS, deze waren echter al volledig in orde doordat de wagen hiervoor al werd gebruikt voor diezelfde doeleinden als wij zullen doen..

De wagen MOET het OGS systeem en BZK-Striping hebben, enkel en alleen voor de Ambu-Keuring (zal niet tot zéér weinig gebruikt worden)
Enkel tijdens grote evenementen als de 4daagse zal er op verzoek van de MK een uitzondering kunnen worden gemaakt.. hierdoor is dan ook besloten om enkel personen met een rijvaardigheidstraining OGS (HAP chauffeurs) of SOSA Chauffeurs op zulke evenementen te laten rijden..

Meer vragen: Shoot !!
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)

Dominique B

• Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
@ Arno-BN

Kun je misschien eens een foto uploaden van jullie wagen ?
We willen voorlopig alle opties even openhouden...

Wanneer we hier een meerwaarde in zien kunnen we hier over nadenken ! ;)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)

Arno-BN

• Senior gebruiker
Natuurlijk, ben even langsgereden zojuist.

OGS is nog volledig functioneel, er zit een oude variant van de drietoon in, een van de eerste digitale als ik me niet vergis.

guest8310

• Gast
Er zal zeker niet zomaar mee worden rondgereden.. momenteel zijn we nog druk aan de tafel met bestuur, MK Limburg-zuid, en andere instanties (zorgtehuizen)
Dat snap ik, mijn opmerking over "zelf met een ex-ambu rijden" was ook niet bedoeld om te doen alsof jullie zomaar wat rondjes voor de lol rijden, begrijp me niet verkeerd. 98uiye Geen kwaad woord van mijn kant over het werk wat jullie met de wagen doen hoor!  O0

De afdeling heeft dan ook besloten om voorlopig geen geld in de ambu te steken qua striping en OGS, deze waren echter al volledig in orde doordat de wagen hiervoor al werd gebruikt voor diezelfde doeleinden als wij zullen doen..
Aha, jullie hebben hem dus volledig zo afgeleverd gekregen? Mijn opmerking over het geld steken in de aangepaste BZK-striping had betrekking op de uitvoering van de secundaire striping en de tekst op de zijkant. Maar blijkbaar is dat dus al door de vorige afdeling gedaan... Dan kan je deze opmerking dus rechtstreeks doorsturen aan de vorige eigenaar...  ;D

De wagen MOET het OGS systeem en BZK-Striping hebben, enkel en alleen voor de Ambu-Keuring (zal niet tot zéér weinig gebruikt worden)
Welke keuring bedoel je precies? Op basis waarvan wordt dit voertuig als Ambulance gekeurd dan? Het is toch een voertuig van het Rode Kruis? Die hebben toch juist géén OGS of BZK-striping....

Enkel tijdens grote evenementen als de 4daagse zal er op verzoek van de MK een uitzondering kunnen worden gemaakt.. hierdoor is dan ook besloten om enkel personen met een rijvaardigheidstraining OGS (HAP chauffeurs) of SOSA Chauffeurs op zulke evenementen te laten rijden..
Dus als ik het goed begrijp doen jullie tijdens grote evenementen dienst als spoed-ambulance voor de meldkamer? Hoe is dit precies vastgelegd dan? Wat is jullie werkgebied en zijn jullie taken? Hoe verloopt de communicatie met de meldkamer dan?

Meer vragen: Shoot !!
Nou, ik geloof dat ik wel genoeg vragen op je afgevuurd heb..   0098
Nogmaals, niet om jullie werk af te kraken, maar ik ben wel benieuwd hoe e.e.a. nou precies in elkaar steekt...  O0

Arno-BN

• Senior gebruiker