Douane schaft analoge ATEX portofoons aan

Auteur Topic: Douane schaft analoge ATEX portofoons aan  (gelezen 2325 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

semafoonwinkel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
  • www.SemafoonWinkel.nl
    • www.SemafoonWinkel.nl
Gepost op: 10 februari 2012, 18:15:17
Douane schaft ATEX portofoons aan

De Douane heeft gekozen voor de aanschaf van analoge ATEX portofoons, zo meldt de leverancier, 2Way. Dit is bedoeld voor de visitatieploegen tijdens het controleren van binnenkomende schepen. Zij inspecteren de lading en doorzoeken alle hoeken en gaten op het schip. Hierdoor is een netwerkdekking niet altijd gegarandeerd.

Doordat niet bekend is welke goederen hierin opgeslagen waren, kunnen er chemische of explosiegevaarlijke gassen aanwezig zijn. Na Amsterdam, Rotterdam en Vlissingen zullen naar verwachting ook de visitatieploegen in Groningen met analoge ATEX portofoons worden uitgerust.


http://www.rbenw.nl/comunicatie/1600-douane-schaft-atex-portofoons-aan-


Grt. Werner - SemafoonWinkel


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2012, 18:21:45
Ah! Zie hier al wat recente opmerkingen hierover: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=60069.0

Bij ons word er nog wel regelmatig met DMO gewerkt en dit is met name tijdens de visitaties
van schepen waarbij overgegaan word. En zoals al gezegd is heb je maar een beperkt bereik
op DMO dus zal je er echt dicht in de buurt moeten zijn om het uit te luisteren.

En dan werkt dat nog goed? Wij hebben ooit wat testen gedaan, maar met veel metaal om je heel komt de verbinding regelmatig niet tot stand... (Ik gooi het zelf op een sync issue, maar je weet het nooit)

Ik kan niks uit eigen hand zeggen omdat ik die controles nog nooit gedaan heb. Maar de collega's die
er wel dagelijk gebruik van maken heb ik nog niet er over horen klagen.

Mogelijk dus een combinatie van het feit dat DMO gewoon regelmatig niet werkt, zeker niet in schepen, en een stukje veiligheid (m.b.t. de ATEX norm, of zijn de C2000 porto's al ATEX?)


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2012, 00:59:53
Dit is nieuw voor mij, maar zoals ik al had gezegd zit ik niet bij de scheepsvisitatie ploeg. Wel weet ik dat het zogenaamde olieteam niet met C2000 porto's loopt vanwege het feit dat de controles die zij doen (olieschepen, olieraffinaderijen etc) ze niet met statitsche porto's kunnen lopen. Misschien dat dit porto's zijn ter vervanging van die porto's.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2012, 20:11:08
Er zijn ook ATEX gecertificeerde TETRA portofoons verkrijgbaar... Welke door veel "olieboeren" worden gebruikt op raffinaderijen, dus daar zie ik persoonlijk nog niet helemaal de logica in.