Brandalarm bij Davis Cup tennis

Auteur Topic: Brandalarm bij Davis Cup tennis  (gelezen 7245 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 28 februari 2012, 21:35:12
En wat dachten jullie deze reactie van het winkelend publiek.
http://www.youtube.com/watch?v=vG4ueoKpp50
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 28 februari 2012, 21:43:38
En wat dachten jullie deze reactie van het winkelend publiek.
http://www.youtube.com/watch?v=vG4ueoKpp50

Ik vind de "reactie" van het personeel erger.  Deze moeten het winkelend publiek de winkel uit helpen.

In het filmpje van de 2de kamer zie je het personeel de trage kamerleden wat "opjagen"   in tegenstelling wat er bij Appie gebeurt.  

Mensen hebben een helpende hand nodig.   Maar er indien er paniek uitbreekt is er dan ook met paniek   mensen zijn groepsdieren (met een enkeling daargelaten)

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 28 februari 2012, 21:57:00
Het busstation in arnhem ging ook dagelijks meerdere malen het brandalarm af. En iedereen weigert natuurlijk om naar buiten te gaan (want je was dit tenslotte was alleen een overkapping) want de bussen vertrokken gewoon en dan was je je busje kwijt! >:D

En zo zie je trouwens dat een gesproken melding toch net wat extra kracht kan bijzetten 98uiye

Helaas is het eerste filmpje niet meer te bekijken...

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #23 Gepost op: 28 februari 2012, 22:33:09
Tja, hier 2 overduidelijke voorbeelden van hoe het niet moet en hoe het wel moet. In het eerste filmpje zie je een goede rust maar wel een duidelijke dwang om snel naar buiten te gaan.
In het tweede filmpje verzaakt het personeel, interesseert het hun niet, of weten zij uberhaupt niet hoe te handelen.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 28 februari 2012, 22:40:29
In het tweede filmpje verzaakt het personeel, interesseert het hun niet, of weten zij uberhaupt niet hoe te handelen.

Aangezien de leeftijd van het personeel, is mijn inschatting dat men niet weet te handelen.

Ik denk dat de leiding heeft verzaakt.

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 28 februari 2012, 22:45:15
En die werkgever zegt op de kleintjes te letten........ Nou je kunt dus beter op jezelf letten want bij calamiteiten is dit bedrijf dus niet goed voorbereid. En dat bleek al wel toen er tijdens openingsuren een brandje uitbrak in dit filiaal van deze grootgrutter.
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/8-branden/11084-zeer-grote-brand-verwoest-albert-heijn
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 28 februari 2012, 22:46:24
Aangezien de leeftijd van het personeel, is mijn inschatting dat men niet weet te handelen.

Ik denk dat de leiding heeft verzaakt.
Ik schaar leidinggevende ook onder het personeel. Maar je ziet hier een heel ander probleem naar voren komen. Supermarkten hebben vaak jongeren tijdelijk of pas net in dienst. Vaak maar een paar uurtjes, en het vaste personeel wat er loopt weet eigenlijk ook niet echt wat ze moeten. De handel ontruimen, en daar door onkosten oplopen aangezien je dan dus niet verkoopt, of maar doen of je neus bloed. Men zal die herrie wel snel oplossen.

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #27 Gepost op: 28 februari 2012, 22:56:31
Doet me inderdaad denken aan situatie bij mijn een van mijn vorige werkgevers. Daar ging door stoom bijna dagelijks wel een melder af. Dus nooit reageerde iemand. Op een gegeven moment zat ik in de kantine en ging weer de 3e keer die dag het brandalarm. Lekker blijven zitten dus....tot ik iedereen  voorbij zag sprinten. Duidelijk geval van echt brand in de zaak.

Maar iedereen was keurig verzameld bij de verzamelplaatsen, koppen tellen per afdeling....en toen ontbrak er eentje..die zat nog heerlijk rustig op het toilet met gillend alarm en brandweer in aantocht :D
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear