Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 105412 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 3 maart 2012, 15:41:19
Om nog even door te gaan over de vergoedingen, er is ook nog een ME toelage van 29,65 euro per inzet. Op zich is dat wel een aardig bedrag, maar aan de andere kant, je loopt wel de kans dat je er stenen voor mag wegkoppen...

Hmmm, 29,65 euro bruto een aardig bedrag?! 30 jaar geleden was dat een aardig bedrag. :-X

WRRacing

• Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • AED's redden een leven
Reactie #101 Gepost op: 3 maart 2012, 17:02:20
Waarom niet netzo als het bedrijfsleven 28.5% of 30% continu toeslag ?
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #102 Gepost op: 3 maart 2012, 17:45:01
Waarom niet netzo als het bedrijfsleven 28.5% of 30% continu toeslag ?

Jij bedoelt voor de piketdiensten? Daar is simpelweg geen geld voor.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #103 Gepost op: 3 maart 2012, 19:09:41
Hmmm, 29,65 euro bruto een aardig bedrag?! 30 jaar geleden was dat een aardig bedrag. :-X

Vergeet niet dat je ook nog zo'n heerlijke lupa verstrekt krijgt  098uo

WRRacing

• Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • AED's redden een leven
Reactie #104 Gepost op: 3 maart 2012, 22:42:08
Jij bedoelt voor de piketdiensten? Daar is simpelweg geen geld voor.

Nee geen piket diensten maar gewoon volgens een regulier rooster draaien en dan maandelijks 30% continutoeslag draaien.  Dus bijv. 2 ochtenden, 2 middagen en 2 nachten en dan 4 dagen vrij(inclu slaapdag).
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen

Pully

• Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 3 maart 2012, 23:54:18
Nee geen piket diensten maar gewoon volgens een regulier rooster draaien en dan maandelijks 30% continutoeslag draaien.  Dus bijv. 2 ochtenden, 2 middagen en 2 nachten en dan 4 dagen vrij(inclu slaapdag).

Dat zie ik niet zitten en denk vele collega's met mij. Nu is het nog zo dat collega's bijna alleen ochtenddiensten draaien. Daarbij werk ik veel s avonds en s nachts. Ik ben nog jong en vind dat prettigere diensten. Als je dat rooster van jou ingaat voeren kom je daarbij met nog een probleem, want collega's hoeven vanaf 55 jaar geen nachten meer te draaien.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.

WRRacing

• Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • AED's redden een leven
Reactie #106 Gepost op: 4 maart 2012, 00:33:22
De vraag is wil je oude knarren die 55 zijn nog steeds buiten laten lopen als een politieagent ?
Ze worden toch wat ouder...

Pully

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 4 maart 2012, 00:41:34
De vraag is wil je oude knarren die 55 zijn nog steeds buiten laten lopen als een politieagent ?

Als je die op sommige bureau's weg zou halen... Dan kan je net zo goed het bureau sluiten. Want die draaien de ochtend en avond en de jonge garde de avond en nachten. De rest wordt aangevuld met studenten. Dus haal je de oude garde weg en je houd helemaal geen personeel meer over. Daarbij verplicht je mensen diensten te draaien die ze niet willen. Nu kan er in overleg nog heel veel gedaan worden en kan bijna iedereen een rooster krijgen die zij willen hebben. Daarbij is de sterkte dan ook gewaarbogd.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #108 Gepost op: 4 maart 2012, 00:49:24
Ze worden misschien wat ouder maar sommige zijn toch nog aardig fitaal. Plus ze hebben een ervaring waar menigeen wel wat lessen uit kunnen trekken.

Kijk ergens snap ik jou idee van rooster wel, zoiets hebben wij bij de douane ook. Maar dan krijg je inderdaad dat er een aantal collega's het rooster gewoon niet meer kunnen draaien en dat ze overstappen naar een andere afdeling. En juist als je al een lage bezetting heb kan je dan erg in de problemen komen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Pully

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 4 maart 2012, 01:52:36
Ze worden misschien wat ouder maar sommige zijn toch nog aardig fitaal. Plus ze hebben een ervaring waar menigeen wel wat lessen uit kunnen trekken.

Kijk ergens snap ik jou idee van rooster wel, zoiets hebben wij bij de douane ook. Maar dan krijg je inderdaad dat er een aantal collega's het rooster gewoon niet meer kunnen draaien en dat ze overstappen naar een andere afdeling. En juist als je al een lage bezetting heb kan je dan erg in de problemen komen.

Ik ken zelfs een aantal 55+ die zijn fitter dan menig jonge collega