Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103625 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #160 Gepost op: 7 maart 2012, 19:33:07
Is het Malieveld dan het enige plekje waar je mag protesteren? Ik zie liever dat men de handen in een slaat, dan dat men alles blijft pikken van deze bende. Hoeveel plek is er op het Binnenhof btw?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #161 Gepost op: 7 maart 2012, 20:43:34
Politie Rotterdam-Rijnmond vanaf dinsdag in actie
07-03-2012  |  20:36

De alternatieve 'bonnenboekjes' zijn binnen en het actiecentrum in Hoogvliet wordt gereed gemaakt.
Politiemensen van het korps Rotterdam-Rijnmond voeren vanaf aanstaande dinsdag actie voor een betere cao.


Wie een klein vergrijp begaat, zoals fietsen op de stoep of rommel op straat gooien, wordt door de actievoerende agenten
alleen maar gewaarschuwd in plaats van bekeurd. De overtreder krijgt een alternatieve 'bon' waarop staat uitgelegd dat de
politie actievoert, liet Coen Verplak van de Nederlandse Politie Bond (NPB) desgevraagd weten.

"We willen op een goede manier aan het publiek meegeven dat je zo niet met de politie moet omgaan", zegt Verplak,
die voorzitter is van de Rotterdamse afdeling van de NPB.

Hardere acties
De politiemensen willen onder meer een beter salaris voor hun zware en risicovolle werk.
Ze wijzen op eerdere toezeggingen door de politiek.

Als minister Opstelten (Veiligheid) niet akkoord gaat, dreigen hardere acties. Zo heeft de ACP al gedreigd met de mogelijkheid
om geen ME meer in te zetten bij voetbalwedstrijden. "Zo ver zijn we nog lang niet", nuanceert Verplak.
"We pakken het gefaseerd aan, eerst beginnen we met coulance-acties. De bonnenboekjes daarvoor zijn nog maar net binnen."

BRON: http://www.rijnmond.nl/nieuws/07-03-2012/politie-rotterdam-rijnmond-vanaf-dinsdag-actie
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #162 Gepost op: 7 maart 2012, 21:09:34
Yeeeeeeeeeh  098uo

Waarom niet geheel Politie Rotterdam Rijnmond... :'( (bedenk me wel dat me laatste boete vorig jaar van KLPD heb gekregen).

Aaan de blauwe vrienden hier: dat jullie maar wat flink geld er bij krijgen  O0
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #163 Gepost op: 7 maart 2012, 21:17:33
Is het Malieveld dan het enige plekje waar je mag protesteren? Ik zie liever dat men de handen in een slaat, dan dat men alles blijft pikken van deze bende. Hoeveel plek is er op het Binnenhof btw?
Weet ik veel, het is Malieveld of niks (mbt stakingen). En het Binnenhof schijnt niet zo groot te zijn als dat je verwacht, maar dat is eigenlijk altijd zo in Nederland  ;D

Alternatief: we gaan staken op Texel. We nemen het hele eiland in beslag. Defensie om te verdedigen, Douane om de grenscontroles uit te voeren, Politie om in beslag te nemen en leraren om  :o eeeuh  :-X dus..........
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #164 Gepost op: 7 maart 2012, 21:20:28
Yeeeeeeeeeh  098uo

Waarom niet geheel Politie Rotterdam Rijnmond... :'( (bedenk me wel dat me laatste boete vorig jaar van KLPD heb gekregen).

Aaan de blauwe vrienden hier: dat jullie maar wat flink geld er bij krijgen  O0

Hoe bedoel je Waarom niet geheel Politie Rotterdam - Rijnmond ?
Het artikel lijkt me heel duidelijk dat het om de hele regio gaat. Alleen het actiecentrum waar men naar ik aanneem bij elkaar
komt is gevestigd in Hoogvliet. De staking is gewoon per regio en niet per plaats.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #165 Gepost op: 7 maart 2012, 21:28:52
Weet ik veel, het is Malieveld of niks (mbt stakingen). En het Binnenhof schijnt niet zo groot te zijn als dat je verwacht, maar dat is eigenlijk altijd zo in Nederland  ;D

Alternatief: we gaan staken op Texel. We nemen het hele eiland in beslag. Defensie om te verdedigen, Douane om de grenscontroles uit te voeren, Politie om in beslag te nemen en leraren om  :o eeeuh  :-X dus..........

Grenscontroles worden toch door Koninklijke Marechaussee en Politie Rotterdam Rijnmond (onderdeel zeehaven grenstoezicht) gedaan  ^-^

@hierboven je heb gelijk, verkeerd gelezen.
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #166 Gepost op: 7 maart 2012, 21:31:50
Grenscontroles worden toch door Koninklijke Marechaussee en Politie Rotterdam Rijnmond (onderdeel zeehaven grenstoezicht) gedaan  ^-^
He niet vloeken he  :P. Wij zijn toch echt bevoegd om alles wat de grens passeert te controleren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #167 Gepost op: 7 maart 2012, 21:44:34
Politiemensen ook  ;) :D

Maar ik weet dat jullie bevoegheden verder gaan.... 998765
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #168 Gepost op: 7 maart 2012, 22:39:15
Geen ME meer bij voetbalwedstrijden

ROTTERDAM -  Binnenkort wordt geen ME meer ingezet bij voetbalwedstrijden. Dat zei de politiebond ACP bij monde van Wiep van der Pal op BNR Nieuwsradio. Ook flitspalen worden anders afgesteld, waardoor de kans op een boete kleiner wordt.


Burgemeester Ahmed Aboutaleb van Rotterdam heeft in een reactie op dit nieuws al gezegd met agenten in gesprek te zullen gaan. Komend weekeinde staat onder meer de wedstrijd Feyenoord-FC Utrecht op het programma. Van der Pal wilde niet zeggen of daar al geen ME meer aanwezig zal zijn. „Ik weet dat de minister meeluistert, dus ik ga dat niet verklappen.”
ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp had zondag al gezegd dat de actiebereidheid groot is, nu de eisen voor een nieuwe cao voor de politie nog niet zijn ingewilligd.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11669803/___Geen_ME_bij_voetbalduels___.html


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #169 Gepost op: 9 maart 2012, 11:07:09
Minder bonnen voor betere cao
Uploaded by dePZC on Mar 8, 2012
De politie voert ook in Zeeland actie voor een betere cao. Morgen zullen er daarom minder bonnen worden geschreven. Mogelijk zullen ook de digitale flitspalen uitgezet worden.
Samen sterk in de hulpverlening!