Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103629 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #170 Gepost op: 9 maart 2012, 11:48:29
Misschien off-topic maar misschien toch relevant.


Dinsdag stiptheidsactie douane Schiphol
Laatste update:  9 maart 2012 07:11
Bron: http://www.nu.nl/economie/2759227/dinsdag-stiptheidsactie-douane-schiphol.html

ZOETERMEER - Medewerkers van de douane op Schiphol houden dinsdag een stiptheidsactie voor meer loon, zo heeft Abvakabo FNV vrijdag aangekondigd.

Het kabinet wil hen op de nullijn houden, maar de douanemedewerkers willen dat in de nieuwe cao ook een loonsverbetering wordt afgesproken.

Dinsdag tussen 12.00 en 13.00 uur zullen zij in de aankomstterminals van alle passagiers tickets en bagagestickers controleren. Voor passagiers kan dit leiden tot oponthoud. Ook vertrekkende reizigers die langs de douane moeten, bijvoorbeeld om teruggave van btw te vragen, krijgen te maken met de stiptheidsactie.

Het douanepersoneel op de vrachtafdeling van Schiphol schakelt die dag tussen 12.00 en 13.00 uur terug naar een zondagsdienst. Veel aangiften zullen daardoor een uur moeten wachten voordat zij in behandeling worden genomen, aldus de vakbond. De actievoerders maken wel een uitzondering voor bederfelijke waren.

De medewerkers van de douane vallen onder de cao voor rijksambtenaren. De onderhandelingen daarover zijn ruim een jaar geleden vastgelopen. De bonden eisen koopkrachtbehoud, maar het kabinet wil de lonen bevriezen.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #171 Gepost op: 10 maart 2012, 17:14:44
in de wandelgangen gehoord dat Opstelten het volgende heeft voorgesteld:

dagdiensten van 12-uur
nachtdiensten van 10 uur
14 ipv 24 weekenden vrij

geen ME toeslagen meer
geen piket toeslagen meer

hij is echt niet goed bij zijn hoofd! Stel dat ik 2 ochtenddiensten heb vanaf 6.30 uur. Dat betekend 04:30 uur opstaan.... 06:30 beginnen + 12 uur = 18:30 uur  naar huis 19:30 uur ff eten en dan direct na het werk naar huis en bed, want de volgende dag gaat de wekker weer om 04:30uur....

 98uiye
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #172 Gepost op: 10 maart 2012, 22:11:24
Volgens mij gaat het dan mbt de 12 uur alleen om de maximale werktijd. Aan de andere kant.. 3x 12 uur en de rest van de week vrij... Ik ben er niet heel negatief over :)

Maar de toeslagen inkorten en dat proberen goed te maken door een iets betere ORT gaat natuurlijk helemaal nergens over. De hele dag piket draaien voor 1 euro bruto per uur is al niets... Ik zou dat al helemaal niet gratis doen!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #173 Gepost op: 10 maart 2012, 22:34:04
Wat een achterlijk voorstel!! Leuk 12 uurs diensten. Hoe gaan we dat doen met degene die een 38 of 40 urige werk week heeft? Moet ik met mijn 38 urige werkweek dus 4 x 12 werken ipv 3 x 12????

Daarnaast geen ME toeslag =  Ik wilde al niet bij de ME maar nu zeker niet meer!
Geen pikettoeslag = Ook geen piketdiensten meer.
Ik ga echt niet gratis voor de baas mijn "vrije" tijd verdoen, doordat ik binnen een half uur/ uur ergens moet zijn. Waardoor ik niet eens op familiebezoek kan, gezellig uit eten of simpelweg een drankje doen. Nee mij niet gezien.

Ik denk dat meneer Opstelten eens heel goed moet gaan nadenken waar hij mee bezig is!!!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #174 Gepost op: 10 maart 2012, 22:40:37
Wil opstelten soms een blijvend tekort aan agenten hebben?


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #175 Gepost op: 10 maart 2012, 22:48:37
Wil opstelten soms een blijvend tekort aan agenten hebben?

Volgens mij wil Opstelten een staat waarbij het leger de politietaken overneemt. Want als dit doorgaat dan gebeurd het, hoor!

Ik roep iedereen op om de barricades op te gaan! En harde actie's te voeren!!
Hoe durf je als minister zo'n voorstel te doen en dan nog te durven zeggen dat je respect en waardering voor de politie hebt???
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #176 Gepost op: 11 maart 2012, 00:54:26
Politie voert actie rond De Graafschap - AZ
Laatste update:  10 maart 2012 18:18 info
DEN HAAG - Ontevreden politiepersoneel voert zondag voor het eerst actie bij een groot evenement.

Eerder werd uit onvrede over de vastgelopen cao-onderhandelingen al in delen van het land geen bonnen voor lichte overtredingen uitgeschreven.
Nu kondigt politiebond ACP aan dat dit zondag ook niet zal gebeuren rond de voetbalwedstrijd De Graafschap - AZ. Bezoekers van de wedstrijd worden niet op de bon geslingerd voor kleine overtredingen.
De onderhandelingen over een nieuwe politie-cao zitten muurvast. Minister Ivo Opstelten vindt dat er een goed aanbod ligt en is bereid om snel weer met de politie om tafel te gaan. De bonden eisen een beter bod. Dat bleef maandag uit, waarna de politiebonden acties begonnen.

http://www.nu.nl/binnenland/2760346/politie-voert-actie-rond-graafschap---az.html
Senior GGP / Oost-Brabant


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #177 Gepost op: 11 maart 2012, 03:18:19
Volgens mij gaat de beste man er van uit dat er bij de politie alleen familieloze masochisten werken..... :o :-X :'(
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #178 Gepost op: 12 maart 2012, 08:03:30
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #179 Gepost op: 12 maart 2012, 08:38:25
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens