Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103633 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #200 Gepost op: 13 maart 2012, 00:54:35
{zwaar offtopic}
Van de Nederlandse bevolking heb ik idd geen hoge pet op. Om een vb te geven: Men blijft maar compromissen sluiten. Op een gegeven moment moet men gewoon is beslissingen nemen. Dat zie je ook terug in de politiek. De Politiek is 1 corrupte zooi. VB: VVD,CDA en PVV regeren. PVV zeg dit(standpunten) willen we niet en dan helpen we jullie aan een regering andere 2 gaan akkoord. PVDA en andere partijen zijn tegen dit kabinet. Kabinet wil een besluit nemen wat tegen de afspraken is, kabinet gaat bij andere partijen hulp zoeken. partijen willen weer wat terug. Kabinet kan beslissing nemen die tegen afspraken is.  Kortom ze zijn zo corrupt als een zeer ernstige ziekte. Ik stem niet en zal het nooit doen, ik geef geen goedkeuring aan corruptie.  
[/zwaar offtopic]

Agenten krijgen niet betaald naar wat voor werk ze doen. Agenten zouden minimaal 2100 netto euro moeten verdienen plus de toeslagen voor ploegendienst. En hoe ga je het betalen. Mij is altijd geleerd doe eerst de dingen die je moet doen en de rest komt later:

Wat hebben we nodig
Infrastructuur (wegen, spoor,rivieren, water, elektriciteit, gas, enz) (15.1 Miljard)
Zorg en Onderwijs(ziekenhuizen enz)   (Zorg 68 Miljard & Onderwijs 22 Miljard)
Leger, Politie, Brandweer, GHOR, Justitie (18.3 Miljard)
Kleine centrale regering (0.5 Miljard)
Sociale zekerheid (50 Miljard)
Rente (11.6 Miljard)
Bron: wikipedia.

Som:
15.1
68
22
18.3
0.5
50
11.6
Total 185.5 Miljard
Inkomsten 225 Miljard
Overschot 39.5 Miljard

Geef 1 Miljard aan VR's extra
Geef 1 Miljard aan de Politie extra
En  dan hou je nog steeds 37.5 Miljard over waar je de staatschuld mee af kan lossen.
Binnen 10 jaar is Nederland van zijn schuld af. Heb je ong 11 miljard per jaar om extra te besteden.

Ik bedoel maar waar een wil is is een weg.... :)

T<piep> ing ik weet niet hoe je aan de cijfers komt ιn of ze kloppen maar op persoonlijke titel zeg ik nu al:


Je hebt helemaal gelijk!

(daar kan wel een miljardje vanaf om mij een plakje kaas meer te geven  098uo)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #201 Gepost op: 13 maart 2012, 01:26:46
[sarcastische modus aan]
Ja maar, maar hoe blijven we onze Griekse vrienden dan ondersteunen, wat doen we met die arme topmensen van banken die uit de staatssteun nu nog hun bonussen betaald krijgen en wie zorgt er dan dat er in Afghanistan nieuwe schietschijven politieagenten komen ????

Is toch allemaal veel belangrijker dan ons eigen land qa veiligheid en gezondheid op poten houden ??
[/sarcastische modus uit]
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #202 Gepost op: 13 maart 2012, 09:09:48
T<piep> ing ik weet niet hoe je aan de cijfers komt ιn of ze kloppen maar op persoonlijke titel zeg ik nu al:
Bron: wikipedia.

Gegevens van Wikipedia kan (jij en) ik zo veranderen.        Dat is het gevaar van wikipedia om daar zo maar gegevens van daar te halen en deze voor waar aan te nemen.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #203 Gepost op: 13 maart 2012, 09:38:13
Inkomsten van de overheid

De overheidsinkomsten voor 2012 zijn begroot op € 244 miljard. De inkomsten komen uit de volgende bronnen:

    indirecte belastingen (€ 71,3 miljard)
    Dit zijn inkomsten uit onder andere omzetbelasting, accijnzen op alcohol, brandstof en tabak, en motorrijtuigenbelasting.
    directe belastingen (€ 68,9 miljard)
    Deze inkomsten komen voort uit loonbelasting en inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting en dividendbelasting.
    premies werknemersverzekeringen en zorgpremies (€ 39,4 miljard)
    Premies werknemersverzekeringen worden door de werkgevers betaald in de vorm van arbeidsongeschiktheidspremies en werkloosheidpremies. Iedere Nederlander is verplicht verzekerd voor medische zorg en betaalt hiervoor een nominale zorgpremie aan de zorgverzekeraar.
    premies volksverzekeringen (€ 52,3 miljard)
    Iedere Nederland met een inkomen betaalt premie volksverzekeringen over de 1ste 2 schijven van de loonbelasting en inkomstenbelasting.
    gasbaten (€ 12,1 miljard)
    Dit zijn inkomsten door de verkoop van aardgas.

Uitgaven van de overheid

De overheidsuitgaven voor 2012 zijn begroot op € 257,4 miljard. Het geld gaat naar de volgende uitgavenposten:

    Volksgezondheid, Welzijn en Sport (€ 74,5 miljard);
    Sociale Zaken en Werkgelegenheid (€ 69,9 miljard);
    Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (€ 31 miljard);
    Gemeente- en Provinciefonds (€21,1 miljard);
    Buitenlandse Zaken (€ 11,8 miljard);
    Infrastructuur en Milieu (€ 10,7 miljard);
    Rentelasten (€ 10,4 miljard);
    Defensie (€ 7,2 miljard);
    Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (€ 4,2 miljard);
    Veiligheid en Justitie (€ 10 miljard);
    Economische Zaken, Landbouw en Innovatie (€ 4,8 miljard);
    Financiλn (€ 1,8 miljard);
    Overige uitgaven (€0,02 miljard), zoals de bekostiging van adviesorganen, de Staten-Generaal en het Koningshuis.

Specificatie ministerie van Veiligheid en Justitie:
    Politie 5,3 miljard
    Gevangeniswezen 2,3 miljard
    rechtspraak en bijstand 1,4 miljard
    inkomsten -1,4 miljard
    openbaar ministerie 0,6 miljard

bron: rijksoverheid.nl
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #204 Gepost op: 15 maart 2012, 08:10:38
" we zien 'kleine' overtredingen zoals bellen en rood licht door de vingers, maar wildplassen bekeuren we wel"  ::)

Politie kwistig met uitschrijven nepbonnen voor cao-actie
Uploaded by dePZC on Mar 14, 2012
Samen sterk in de hulpverlening!


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #205 Gepost op: 16 maart 2012, 01:21:05
" we zien 'kleine' overtredingen zoals bellen en rood licht door de vingers, maar wildplassen bekeuren we wel"  ::)
Politie kwistig met uitschrijven nepbonnen voor cao-actie
Uploaded by dePZC on Mar 14, 2012
Ik zou in dit geval juist blij zijn met wildplassers, dankzij onze minister zijn politie-agenten al genoeg de pispaal....... ;) :D
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #206 Gepost op: 16 maart 2012, 08:31:08
" we zien 'kleine' overtredingen zoals bellen en rood licht door de vingers, maar wildplassen bekeuren we wel"  ::)

Uploaded by dePZC on Mar 14, 2012

Ik snap die niet, een simpele overtreding zoals wildplassen binnen de bebouwde kom word wel bekeurd, maar iets gevaarlijks als een roodverkeerslicht negeren niet...omgekeerde wereld ???
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #207 Gepost op: 16 maart 2012, 08:57:23
gelukkig kom ik geen wildplassers tegen op de snelweg..... ;D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #208 Gepost op: 16 maart 2012, 12:19:59
Ik snap die niet, een simpele overtreding zoals wildplassen binnen de bebouwde kom word wel bekeurd, maar iets gevaarlijks als een roodverkeerslicht negeren niet...omgekeerde wereld ???

Het zal neem ik aan ook afhankelijk zijn van de situatie. Als iemand in het uitgaansgebied in het portiek van een winkel/woonhuis staat te urineren vind ik dat anders dan wanneer iemand bij een boompje in het park staat. Als ik agent zou zijn zou ik -ondanks de stakingen- dan ook 'hard' optreden in het eerste geval. Wellicht bedoeld de agent ook iets dergelijks maar drukt hij het wat ongelukkig uit.
Senior GGP / Oost-Brabant


WRRacing

  • Geinteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
  • AED's redden een leven
Reactie #209 Gepost op: 16 maart 2012, 18:06:20
gelukkig kom ik geen wildplassers tegen op de snelweg..... ;D

Daar is ook niet strafbaar  ;)
De ene zijn dood is de andere zijn brood. Doe ff normaal, dan doe je al gek genoeg. Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen