Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103594 keer)

0 gebruikers (en 52 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #280 Gepost op: 10 april 2012, 15:44:31
Bij Opstelten heb ik op dit moment zoiets van eerst zien en dan pas geloven.
Hij praat veel maar zegt eigenlijk niets wat dit onderwerp aangaat.
En tot hij zijn handtekening ergens onder zet en het is niet meer terug te draaien dan is het pas een feit.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #281 Gepost op: 10 april 2012, 17:42:34
OPEN BRIEF AAN MINISTER OPSTELTEN

bron: http://www.politiebond.nl/index.php?p=actueel&id=1323

Er circuleren diverse verhalen over de inzet van de politiebonden om tot een nieuwe CAO Politie te komen. Hierbij worden sommige zaken niet goed voor het voetlicht gebracht. De voorzitters hebben nu een brief gestuurd aan minister Opstelten van Veiligheid en Justitie (V&J).In de brief wordt de stand van zaken kort weergegeven en wordt de minister verantwoordelijk gehouden voor de effecten c.q. de risico’s van het uitblijven van een CAO.

Het is in ieder geval duidelijk dat de minister aan zet is om tot een rechtvaardige CAO Politie te komen. Er is door de bonden immers een ultimatum gesteld, dat nog steeds van kracht is. De minister wordt hierin opgeroepen om schriftelijk aan te geven of en zo ja welke ruimte hij ziet om opnieuw met de bonden om tafel te gaan. Op die wijze kunnen de bonden een goede inschatting maken of een nieuwe uitnodiging van Opsteltens zijde kan leiden tot een rechtvaardig resultaat.

De minister heeft inmiddels gereageerd op deze open brief. In een reactie geeft hij aan dat er overleg plaats gaat vinden tussen de bonden en hem. De bonden hebben echter tot op heden nog geen formele uitnodiging gehad. De bonden zullen alleen ingaan op een uitnodiging om verder te onderhandelen als minister Opstelten zijn bod van tevoren op papier weergeeft.

Klik hier voor de brief aan minister Opstelten!



Samen sterk in de hulpverlening!


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #282 Gepost op: 10 april 2012, 18:44:01
Hoorde net op L1 dat over actie bij Amstel race.
Maar zijn kunnen nog actie voeren, de VKR's niet want die hebben geen CAO.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #283 Gepost op: 11 april 2012, 17:30:35
Politie voert actie in provincie Groningen
Uploaded by rtvnoord on Apr 11, 2012
GRONINGEN - De politiebureaus in Groningen en Winschoten zijn vanochtend enkele uren gesloten geweest vanwege een werkonderbreking. Politiemensen liggen al weken in de clinch met minister Opstelten van Veiligheid over een nieuwe CAO. Er wordt weer voorzichtig met elkaar gesproken, maar dat is geen reden de strijd te staken. Ruim honderd politiemensen verzamelden zich woensdagochtend voor het politiebureau aan de Rademarkt.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #284 Gepost op: 11 april 2012, 17:35:41
Wilde actie in Leeuwarden

bron: http://www.politieacties.nl/nc/artikel/artikel/2012/04/11/wilde-actie-in-leeuwarden/

Ons heeft zojuist het bericht bereikt dat collega’s van het korps Fryslan hebben besloten tot een ‘wilde actie’ (actie die niet is georganiseerd door één van de politievakbonden) in Leeuwarden. Uiteraard begrijpen en ondersteunen de vakbonden de behoefte van collega’s aan een CAO Politie die recht doet aan het zware politievak, maar toch nemen de politievakbonden afstand van deze actie, omdat deze niet formeel is aangezegd bij de korpsleiding.

Inmiddels is er contact gezocht met de betrokken collega’s en is er een afvaardiging van de bonden op weg naar Leeuwarden. Houd deze website in de gaten voor de laatste stand van zaken.

Door: Team communicatie
11/04/12 16:31

Link: nos.nl/artikel/361252-wilde-acties-bij-politie-friesland.html


MkNN ‏ @MeldkamerNN Sluiten
Houd ivm acties in kader van #CAOpolitie op de rondweg van #Leeuwarden rekening met filevorming/vertragingen!
11 april 12 om 16:15 via web


RAC MWB CAOFLITS ‏ @mwbcaoflits
Eerste foto op Twitter gezien van de wilde #actie #caopolitie in #Leeuwarden. http://pic.twitter.com/9yJbpRvk

11 april 12 om 17:12 via web

RAC MWB CAOFLITS ‏ @mwbcaoflits
RT @lenniebender enorm irritante politieactie blokkade hier in #Leeuwarden bij rotonde #helikonweg. Ik neem aan een protest ivm #caopolitie
11 april 12 om 17:08 via web
Samen sterk in de hulpverlening!


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #285 Gepost op: 11 april 2012, 17:56:21
En dat vind ik nou misbruik maken van de middelen. Staken oké, acties oké maar dit vind ik niet kunnen. Daarnaast lijkt me niet dat er een vergunning voor is afgegeven. Ik vind dat de betrokken agenten zwaar berispt mogen worden.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #286 Gepost op: 11 april 2012, 18:33:09
Wiep van der Pal ‏ @vdpal
Vice-voorzitter van Politievakbond ACP. Sterkste belangenbehartiger op het gebied van werk en inkomen van elke politiecollega in Nederland.
http://www.acp.nl

#CAO POLITIE wilde actie Leeuwarden door mij afgebroken. Sympathiek tegenover hun doelen, maar deze actievorm niet toegestaan!
11 april 12 om 17:48 via Twitter for iPhone
Samen sterk in de hulpverlening!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #287 Gepost op: 11 april 2012, 20:29:23
En dat vind ik nou misbruik maken van de middelen. Staken oké, acties oké maar dit vind ik niet kunnen. Daarnaast lijkt me niet dat er een vergunning voor is afgegeven. Ik vind dat de betrokken agenten zwaar berispt mogen worden.

Nee dat vindt jij niet kunnen... en dat is precies waar de minister misbruik van maakt. In bijna elk vak mag men het werk neerleggen. Snelwegen lange tijd bezet houden... maar als de politie dit doet... het hek van de Dam...

Gewoon met al het personeel het werk echt neerleggen. Met ze allen solidair zijn en zeggen er gaat nu iets gebeuren en anders gaat het echt plat. Als je dat redt... dan heb je macht. Nu... blijft het polderen.... Let op mijn woorden, uiteindelijk gaan we er amper iets op vooruit met deze cao onderhandelingen... pessimistisch ? Ja in dit geval wel... misschien wel realistisch...zolang we niet met AL het personeel een vuist weten te maken gaat er niets veranderen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #288 Gepost op: 11 april 2012, 20:32:30
Nee dat vindt jij niet kunnen... en dat is precies waar de minister misbruik van maakt. In bijna elk vak mag men het werk neerleggen. Snelwegen lange tijd bezet houden... maar als de politie dit doet... het hek van de Dam...
En terecht dat hij dat vindt..... Ik sluit me bij Kaasje aan.....

Alle protesten zijn prima, maar dit soort acties krijgen ook van mij geen enkele steun.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #289 Gepost op: 11 april 2012, 20:34:55
En terecht dat hij dat vindt..... Ik sluit me bij Kaasje aan.....

Alle protesten zijn prima, maar dit soort acties krijgen ook van mij geen enkele steun.

Idem ... Met een dienstauto het verkeer stil zetten, gebruik maken van blauw licht en stoptekens is gewoon misbruik van bevoegdheden, middelen en gezag. En volgens mij moeten we juist respect krijgen van de burger  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !