Heren en dames,
Ik ben erg benieuwd uit welke potjes jullie deze salarisverhogingen zouden willen halen (dus concreet, welke uitgavenpost moet geschrapt worden).
Kaasje
Allereerst, laten we wel opletten dat dit geen politieke discussie gaat worden over de bezuinigingen in het algemeen. Dat gezegd hebbende zal ik toch even reageren.
Het gaat mij niet eens om een daadwerkelijke salarisverhoging maar eerder om de secundaire (aanvullende) voorwaarden die de minister wil doorvoeren. Maar als we het dan toch gaan hebben over een stijging in salaris, dan zou ik beginnen om de gemeenteambtenaren ipv 2%, 1% te geven. Die andere ene procent kunnen ze dan aan de politieambtenaren geven. Gezien het feit dat er pakweg 180.000 gemeenteambtenaren zijn en er ongeveer 55000 politieagenten zijn zie ik een besparingspost. Daarbij zou je er ook voor kunnen kiezen om de lagere salarisschalen beter te belonen, dus 1,5 % voor de lagere schalen en 0,5% voor de hogere salarisschalen.
Waar we verder op kunnen bezuinigen? Ik heb geen idee.... Er zijn zat topambtenaren die een riant maandsalaris krijgen om dit soort dingen te berekenen.
(ik heb overigens niets doorgerekend dus het is allemaal gebaseerd op mijn eigen inschatting)