Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 103472 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

EuroTraveler

  • Burger
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #460 Gepost op: 7 mei 2012, 11:15:18
Waarom gaat u dan niet bij de politie EuroTraveler? Blijkbaar kunt u het niveau wel omhoog trekken. ::) ::)
  Ik zou dat werk niet willen doen. Maar daar gaat het dan ook niet om. Wat ik wilde zeggen : Alle waar is naar zijn geld.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #461 Gepost op: 7 mei 2012, 11:17:54
EuroTraveler, u heeft uw zegje kunnen doen. Dan gaan we nu weer on-topic!
Dus inhoudelijke bijdrages omtrent het onderwerp.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #462 Gepost op: 7 mei 2012, 11:21:44
U heeft voor sommige functies Minimaal een hbo bachelordiploma nodig en regelmatig worden drugs, wapens, geld, voertuigen in beslag genomen en worden daders gepakt. Dat het soms geen schoonheidsprijs verdient, daar ben ik het mee eens, maar het gaat er om dat men ze pakt. Dat een agent heel gauw in het nieuws komt als degene iets heeft uitgespookt, ook dat is niets nieuws, maar dat gebeurd ook bij andere beroepsgroepen.
Juist om dit soort zaken te kunnen bestrijden zou ik de agenten meer geld willen geven, want door de huidige situatie is deze baan niet aantrekkelijk en blijven goede mensen weg.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #463 Gepost op: 7 mei 2012, 11:24:38
Hier verder over opleidingen en niveau's a.u.b:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?board=136.0


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #464 Gepost op: 7 mei 2012, 12:44:11
Ik vind dat de politie helemaal geen recht heeft op salaris verhoging.  Het is laag geschoold werk. Bovendien doen ze dat werk vaak slecht. Neem bijvoorbeeld de moord op die juwelier in Den Haag. De verdachte vlucht via de achterkant van het huis. Dat is amaturisme.

Als je reageert, doe dat dan wel in goed Nederlands. Daarnaast wat je vindt, moet je bij de politie brengen.

Misschien moeten we ons werk dan ook doen als laag geschoold personeel. Geen initiatieven meer nemen en wachten tot de chefs ons iets opdragen om te doen. Dit vervolgens doen en verder niks anders.

Euro Traveller, denk eerst eens na voor je reageert en verdiep je in de materie.

Voor Snyper:
Aangezien jij begon over directe en indirecte gevolgen van zaken. Jij als burger bent indirect verantwoordelijk voor de reden dat de agenten staken. Jij als burger gaat naar de stembussen en stemt op een partij. Net als de rest van Nederland. Dus alle stemgerechtigde burgers zijn er indirect verantwoordelijk. Want de door de burger gekozen regering bepaald onze CAO. Ook wij als agenten reken ik in deze onder de burgers.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #465 Gepost op: 7 mei 2012, 15:18:32
Welke politieke partij is voor een hogere politie CAO?

OBP?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #466 Gepost op: 7 mei 2012, 15:23:58
Welke politieke partij is voor een hogere politie CAO?

OBP?

Nou, ik zou zeggen, zoek eens wat in het rond.  Ik vind zo snel in ieder geval de SP en de PVDA die de acties steunen en vinden dat we recht hebben op beter, en zo zullen er vast meer partijen zijn.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #467 Gepost op: 7 mei 2012, 15:37:58
Heren en dames,

Ik ben erg benieuwd uit welke potjes jullie deze salarisverhogingen zouden willen halen (dus concreet, welke uitgavenpost moet geschrapt worden).

Kaasje
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #468 Gepost op: 7 mei 2012, 15:56:00
Heren en dames,

Ik ben erg benieuwd uit welke potjes jullie deze salarisverhogingen zouden willen halen (dus concreet, welke uitgavenpost moet geschrapt worden).

Kaasje

Allereerst, laten we wel opletten dat dit geen politieke discussie gaat worden over de bezuinigingen in het algemeen. Dat gezegd hebbende zal ik toch even reageren. ;) Het gaat mij niet eens om een daadwerkelijke salarisverhoging maar eerder om de secundaire (aanvullende) voorwaarden die de minister wil doorvoeren. Maar als we het dan toch gaan hebben over een stijging in salaris, dan zou ik beginnen om de gemeenteambtenaren ipv 2%, 1% te geven. Die andere ene procent kunnen ze dan aan de politieambtenaren geven. Gezien het feit dat er pakweg 180.000 gemeenteambtenaren zijn en er ongeveer 55000 politieagenten zijn zie ik een besparingspost. Daarbij zou je er ook voor kunnen kiezen om de lagere salarisschalen beter te belonen, dus 1,5 % voor de lagere schalen en 0,5% voor de hogere salarisschalen.

Waar we verder op kunnen bezuinigen? Ik heb geen idee.... Er zijn zat topambtenaren die een riant maandsalaris krijgen om dit soort dingen te berekenen.

(ik heb overigens niets doorgerekend dus het is allemaal gebaseerd op mijn eigen inschatting)  ^-^
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #469 Gepost op: 7 mei 2012, 16:00:47
Allereerst, laten we wel opletten dat dit geen politieke discussie gaat worden over de bezuinigingen in het algemeen. Dat gezegd hebbende zal ik toch even reageren. ;) Het gaat mij niet eens om een daadwerkelijke salarisverhoging maar eerder om de secundaire (aanvullende) voorwaarden die de minister wil doorvoeren. Maar als we het dan toch gaan hebben over een stijging in salaris, dan zou ik beginnen om de gemeenteambtenaren ipv 2%, 1% te geven. Die andere ene procent kunnen ze dan aan de politieambtenaren geven. Gezien het feit dat er pakweg 180.000 gemeenteambtenaren zijn en er ongeveer 55000 politieagenten zijn zie ik een besparingspost. Daarbij zou je er ook voor kunnen kiezen om de lagere salarisschalen beter te belonen, dus 1,5 % voor de lagere schalen en 0,5% voor de hogere salarisschalen.

Waar we verder op kunnen bezuinigen? Ik heb geen idee.... Er zijn zat topambtenaren die een riant maandsalaris krijgen om dit soort dingen te berekenen.

(ik heb overigens niets doorgerekend dus het is allemaal gebaseerd op mijn eigen inschatting)  ^-^

Kijk das nou de eerste keer in dit topic dat ik een zinnig antwoord krijg. Klinkt goed :) (overigens kostten secundaire omstandigheden natuurlijk ook geld)
Hobby Bobby eenheid Den Haag