Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 105224 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #490 Gepost op: 12 mei 2012, 21:24:58
Wat mij betreft wel, lees maar even de laatste bladzijdes terug en je weet hoe deze personen erin zitten.

sylvester1986

• Gast
Reactie #491 Gepost op: 13 mei 2012, 14:27:54
Nadeel is de kloof tussen de politiek en de burgers, dus denk ik niet dat men zich druk gaat maken om een langzaamaan actie bij burgers. Tenslotte worden hun niet geraakt door de acties, Tenzij er ook een VIP in de file staat.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #492 Gepost op: 14 mei 2012, 01:18:16
Zo zie ik het ook, ligt alleen zeer gevoelig binnen een aantal leden hier (zelf agenten?)
Ik vind het niet zo gek dat dit gevoelig ligt bij collega's. Het gaat inderdaad om onze CAO. Volgens mij kan alles hier besproken worden, maar ik neem het mensen niet kwalijk als er wat emoties bij komen kijken. (We zijn allemaal mensen...) Zolang de discussie maar over de inhoud gaat. Jullie standpunten zijn duidelijk, jullie zijn het er niet mee eens. Dat is jullie goed recht in deze democratie. Rest mij te zeggen dat ik een vreemde ondertoon lees in je bericht, maar dat zal wel aan mij liggen.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #493 Gepost op: 14 mei 2012, 01:27:08
Hoe moet ik als militair/burger achter jullie actie staan als jullie de verkeerde pakken?
Waarom pakken jullie niet die lui uit Den Haag?
Ik neem aan dat je dit tegen iedereen zegt die protesteert? Want als de leraren een keer staken dan pakken ze de studenten, en niet de mensen in Den Haag. Als de vrachtwagenchauffeurs een langzaam aan actie houden dan pakken ze de automobilist en niet Den Haag. Staken de mensen in de zorg,.... afijn, je snapt wat ik bedoel.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #494 Gepost op: 14 mei 2012, 01:34:28
Hoe moet ik als militair/burger achter jullie actie staan als jullie de verkeerde pakken?

En ik vrees dat dit precies het principe is waarom 'Den Haag' zich bitter weinig aantrekt van de burgers. De ene groep valt de andere aan, onderling gekrakeel, geen eenheid of eensgezindheid onder de bevolking en dus kan men rustig doorgaan met iedereen 'uitkleden'. Er is tenslotte toch geen tegengas van betekenis (lees : massaliteit en solidariteit).

De oude romeinen wisten het al en vandaag de dag werkt het nog steeds zo : 'Verdeel en heers'..... :'(
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #495 Gepost op: 14 mei 2012, 09:53:35
Rest mij te zeggen dat ik een vreemde ondertoon lees in je bericht, maar dat zal wel aan mij liggen.....

Ik heb zuiver alleen mijn mening geventileerd, dus ik weet niet waar je op doelt.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #496 Gepost op: 14 mei 2012, 10:06:41
Gaat jullie schrijven als iemand zijn frustraties tegen jullie uit?
Weten overige hulpdiensten dat jullie daar op dat moment actie gaan voeren, ivm met spoedritten?
Vragen die in mij opkomen.

Politie voert actie voor CAO
ronaldbonte

Helaas hebben wij als politie geen stakingsrecht.....
Helaas hebben wij als politie artikel 2 Politiewet in onze nek hijgen....

Dat levert een twee strijd op tussen wat wel en wat niet mag. Simpel gezegd komt het erop neer dat we wel onze onvrede mogen uiten, maar staken is uit den boze of het moet in eigen tijd gebeuren. Zo was de grote staking van een paar jaar geleden (op het Mali veld) ook helemaal uit de eigen zak van de diender betaald. De stakingskas van de bonden was niet voldoende  ( :o) en de korpsen wilden niet betalen/ de dupe zijn.

Ik heb al sinds het begin van de stakingen vrijwel geen bon meer geschreven (geloof  dat ik nu op 12 sta), echt alleen voor de excessen. Ik blijf auto's aan de kant zetten, mensen vertellen dat we aan het staken zijn en dat ze "geluk" hebben gehad. Maar eigenlijk weet ik ook wel dat het allemaal geen moer helpt  98uiye

En volgens mij is dat de tweestrijd waar de diender mee zit: geen vertrouwen in de bonden (en op een goede uitkomst) en toch zijn onvrede willen uiten mbt de huidige CAO onderhandelingen.

Eigenlijk zitten we dus tussen de wal en het schip: we mogen niet, willen wel, maar kunnen niet ........

Ik zou met veel plezier naar een haagse BoBo rijden (zeg Opstelten voor het gemak) om hem langs de file te gaan begeleiden. Bij aankomst afspraken maken hoe we het gaan doen ...... en dan omdraaien en naar huis gaan.  ;D Doei sukkel!  

Maar ja.......
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #497 Gepost op: 14 mei 2012, 10:19:32
geen vertrouwen in de bonden (en op een goede uitkomst)

Volgens mij zit het grootste probleem hem in de bonden. Er zijn te veel bonden die wat te zeggen willen hebben. Onderling word daar ook een machtsspelletje gespeeld. De kopmannen/vrouwen/voorzitters van de grote bonden hebben mijns inziens allemaal politieke belangen. Ze zijn 8 van de 10 keer aangesloten bij een politieke partij waar men actief mee bezig is. Je ziet ze uiteindelijk vaak toch in een regeringspartij eindigen.

Dus in mijn ogen, correct me if i'm wrong, proberen ze wel hun best te doen voor ons, maar niet te hard want anders gaat hun politieke carrière naar de kl**e.

Dus wie is en blijft er de dupe van. DE DIENDER

sylvester1986

• Gast
Reactie #498 Gepost op: 14 mei 2012, 12:25:32
Ik neem aan dat je dit tegen iedereen zegt die protesteert? Want als de leraren een keer staken dan pakken ze de studenten, en niet de mensen in Den Haag. Als de vrachtwagenchauffeurs een langzaam aan actie houden dan pakken ze de automobilist en niet Den Haag. Staken de mensen in de zorg,.... afijn, je snapt wat ik bedoel.  ;)
Ja, je zou het inderdaad tegen elke tegenstander kunnen zeggen, want je pakt gewoonweg de verkeerde. Je wilt iemand bereiken met je acties, maar pakt dan de verkeerde, dus wat voor zin heeft protesteren dan?

@ Moppersmurf,
bedankt voor je antwoord. O0

C337

• Senior gebruiker
Reactie #499 Gepost op: 14 mei 2012, 12:38:30
Volgens mij zit het grootste probleem hem in de bonden. Er zijn te veel bonden die wat te zeggen willen hebben. Onderling word daar ook een machtsspelletje gespeeld. De kopmannen/vrouwen/voorzitters van de grote bonden hebben mijns inziens allemaal politieke belangen. Ze zijn 8 van de 10 keer aangesloten bij een politieke partij waar men actief mee bezig is. Je ziet ze uiteindelijk vaak toch in een regeringspartij eindigen.

Dus in mijn ogen, correct me if i'm wrong, proberen ze wel hun best te doen voor ons, maar niet te hard want anders gaat hun politieke carrière naar de kl**e.

Dus wie is en blijft er de dupe van. DE DIENDER

Als ik zo de reactie van lange lees, ben ik bang dat dit pas het begin is. Ik heb net voor de gein zitten kijken hoeveel bonden er zijn, en dat is dus meer dan alleen NPB en ACP. Als er daadwerkelijk hoge pieten zijn met belangen en ze daardoor met een zeer triest c.q. onreel aanbod komen naar hun leden, dan vraag ik me af hoe de leden (dienders) hier op gaan reageren.

Heb ik tenslotte een vraagje, de CAO onderhandelingen sabotage...gaat dat ook over de de aspiranten of puur alleen voor de dienders die gewoon fulltime werken (niv2,3,4 etc.) ?