Politie CAO onderhandelingen 2012

Auteur Topic: Politie CAO onderhandelingen 2012  (gelezen 105222 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #560 Gepost op: 28 mei 2012, 16:25:30
net als het modaliteit- en onbeschikbaarhedenbeleid, dat is in de cao van 1997-1998 afgesproken, nooit nagekomen. Her afgesproken in de CAO van 2005-2007 en ingevoerd in 2009-10. Dus na 8 jaar zeggen de bonden ineens: "oja die afspraken hadden wij gemaakt, die zijn jullie niet nagekomen dus maken we de afspraken maar opnieuw". En dan duurt het nog 4 jaar voordat de afspraken nagekomen worden.

Dat is de waarde van onze CAO afspraken...... 98uiye

en het is gewoon nog steeds  :-X

(oja bovenstaande is op feiten gebaseerd en aantoonbaar)

Maar de BTW verhoging op de (o.a) brandstof en de belasting op de reiskostenvergoedingen met een salaris dat al 10 jaar stil staat..... tja  :'(

Dat ik net begon bij de politie, was het loon nog in guldens, en kon een hoofdagent nog redelijk een gezin met twee kinderen onderhouden. Dat was voor mij de reden om toen ook dit werk te gaan doen. Nu wat jaren later, kan een hoofdagent met meer dan 12 jaar straatervaring door het huidige loon niet eens zijn eigen gezin in zijn eentje onderhouden. Dan vraag ik me af waarom ik wel met behoorlijke verantwoordelijkheid beslissingen mag nemen, soms op leven en dood, maar daarvoor niet op een normale manier beloond wordt door een waardering die dat ook uitstraalt. Dat staat mij op dit moment het meeste tegen... en dat vind ik gewoon jammer. Ik heb het idee dat de politiek misbruik maakt van het feit dat er zoveel loyaliteit is bij de werknemers...

Ik ga deze CAO wel weer zien wat er gebeurd....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #561 Gepost op: 28 mei 2012, 16:55:24
Dat ik net begon bij de politie, was het loon nog in guldens, en kon een hoofdagent nog redelijk een gezin met twee kinderen onderhouden. Dat was voor mij de reden om toen ook dit werk te gaan doen. Nu wat jaren later, kan een hoofdagent met meer dan 12 jaar straatervaring door het huidige loon niet eens zijn eigen gezin in zijn eentje onderhouden.

Zonder weer de discussie opnieuw op te starten over verantwoordelijkheden: ik denk dat het inmiddels normaal is geworden dat er tweeverdieners nodig zijn...
Hobby Bobby eenheid Den Haag

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #562 Gepost op: 29 mei 2012, 00:07:51
Zonder weer de discussie opnieuw op te starten over verantwoordelijkheden: ik denk dat het inmiddels normaal is geworden dat er tweeverdieners nodig zijn...

nou ja normaal: ik was vandaag ff in het tuincentrum (jaja ik ben soms ook tuinsmurf  ;D) en daar was het drukkkkkkkkkkkk. Welke crisis?????

oeps ik was daar dus ook..... oja ik was daar als twee verdiener   ;)

dus eigenlijk heb je gelijk  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #563 Gepost op: 29 mei 2012, 09:45:45
nou ja normaal: ik was vandaag ff in het tuincentrum (jaja ik ben soms ook tuinsmurf  ;D) en daar was het drukkkkkkkkkkkk. Welke crisis?????

oeps ik was daar dus ook..... oja ik was daar als twee verdiener   ;)

dus eigenlijk heb je gelijk  O0

Daar kan ik ook weer een leuke off-topic discussie over beginnen, tuincentra hebben het altijd druk, in goede tijden omdat dan mensen een nieuwe tijd aanleggen en in slechte tijden omdat ze dan maar niet een nieuwe tuin aanleggen maar toch maar opknappen :p
Hobby Bobby eenheid Den Haag

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #564 Gepost op: 29 mei 2012, 20:30:01
Daar kan ik ook weer een leuke off-topic discussie over beginnen, tuincentra hebben het altijd druk, in goede tijden omdat dan mensen een nieuwe tijd aanleggen en in slechte tijden omdat ze dan maar niet een nieuwe tuin aanleggen maar toch maar opknappen :p

dus eigenlijk zit er weinig verschil tussen de politieagent en een tuinman: altijd last van onkruid en denk je eindelijk de boel plat gespoten te hebben, verschijnt er wel weer een ander soort.....

of lees ik dat verkeerd tussen de regels door :D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #565 Gepost op: 30 mei 2012, 00:49:27
dus eigenlijk zit er weinig verschil tussen de politieagent en een tuinman: altijd last van onkruid en denk je eindelijk de boel plat gespoten te hebben, verschijnt er wel weer een ander soort.....
of lees ik dat verkeerd tussen de regels door :D
Waarmee je bewijst dat een politie-agent toch wat heeft aan zijn politie-opleiding buiten de politie : hij kan altijd nog onkruidverdelger worden in een tuincentrum  ;) 098uo
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #566 Gepost op: 30 mei 2012, 00:51:35
De zon gaat nodeloos onder, morgen moet zij toch weer op.

Herman Finkers.

En door....

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #567 Gepost op: 1 juni 2012, 14:59:07
http://www.nu.nl/economie/2824808/akkoord-cao-provincie-ambtenaren.html

Wat nou de 0 lijn voor ambtenaren? Alleen voor politieambtenaren zeker! De CAO onderhandelingen worden vandaag afgerond, de NPB gaat vanaf volgende week langs de verschillende regio's om de afspraken voor te leggen aan de leden, ben benieuwd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #568 Gepost op: 1 juni 2012, 15:41:16
Ook provincie ambtenaren vallen niet onder het Rijk, dus de uitspraak van het kabinet over de nul lijn kan alleen slaan op Rijksambtenaren....
Helaas vallen politie ambtenaren daar wel onder...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #569 Gepost op: 1 juni 2012, 18:37:49
Het kabinet spreekt over ambtenaren en niet over rijksambtenaren. Dus het lijkt mij dat de ambtenaren van de provincie of van een gemeente wel gewoon onder de nullijn vallen. Want het zijn toch ambtenaren? Of het is het zo dat het kabinet onwaarheden/halve waarheden melden??
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.