net als het modaliteit- en onbeschikbaarhedenbeleid, dat is in de cao van 1997-1998 afgesproken, nooit nagekomen. Her afgesproken in de CAO van 2005-2007 en ingevoerd in 2009-10. Dus na 8 jaar zeggen de bonden ineens: "oja die afspraken hadden wij gemaakt, die zijn jullie niet nagekomen dus maken we de afspraken maar opnieuw". En dan duurt het nog 4 jaar voordat de afspraken nagekomen worden.
Dat is de waarde van onze CAO afspraken......
en het is gewoon nog steeds
(oja bovenstaande is op feiten gebaseerd en aantoonbaar)
Maar de BTW verhoging op de (o.a) brandstof en de belasting op de reiskostenvergoedingen met een salaris dat al 10 jaar stil staat..... tja
Dat ik net begon bij de politie, was het loon nog in guldens, en kon een hoofdagent nog redelijk een gezin met twee kinderen onderhouden. Dat was voor mij de reden om toen ook dit werk te gaan doen. Nu wat jaren later, kan een hoofdagent met meer dan 12 jaar straatervaring door het huidige loon niet eens zijn eigen gezin in zijn eentje onderhouden. Dan vraag ik me af waarom ik wel met behoorlijke verantwoordelijkheid beslissingen mag nemen, soms op leven en dood, maar daarvoor niet op een normale manier beloond wordt door een waardering die dat ook uitstraalt. Dat staat mij op dit moment het meeste tegen... en dat vind ik gewoon jammer. Ik heb het idee dat de politiek misbruik maakt van het feit dat er zoveel loyaliteit is bij de werknemers...
Ik ga deze CAO wel weer zien wat er gebeurd....