Ik hoor al mijn ouwe manager op hele kalme toon datgene zeggen wat hij altijd pleegde te zeggen als er weer eens iemand een probleempje met zijn salaris, waardering of andere stekeligheden had binnen het bedrijf...
Je hoeft hier niet te werken.
Makkers, jullie kiezen hier zelf voor. Ja, het is te weinig. Dus wordt het tijd om massaal die pet aan de kapstok te hangen en te zorgen voor een betere boterham elders. Zonder alle beroepsrisico's.
De post van Moppersmurf is er 1 uit de categorie: kop----> spijker-----> raak!
Naast het feit dat ik de mening van jouw oude manager nogal hoog uit de boom vindt (een schip vaart zonder kapitein prima maar zonder bemanning echt klote) is het al menig maal thuis besproken hoor. Maar ja, wat kan een diender met zijn kennis en opleiding betekenen in de maatschappij. Werken bij de overheid is wat dat betreft kennelijk een beetje een doodlopend straatje.
En met de verplichtingen thuis: hypotheekje, autootje, kids enzo is overstappen een keus die je verantwoord moet nemen. Vroeger had het me aan m'n reet geroest (is een heel oud nederlands spreekwoord) maar helaas kan dat niet meer ....
Een van mijn lijfspreuken "ik werk voor twee dingen: voor het plezier en voor het geld. Meer plezier = minder geld. Minder plezier = meer geld" moet ik steeds meer over boord gooien want helaas is het bij de politie nu steeds meer: minder plezier en minder geld.
ach ja ......
laat ik maar weer van de klaagstoel afstappen