Als je inderdaad de burger er voor op laat draaien lijkt het me niet dat het jullie in dank wordt afgenomen en daalt het vertrouwend denk ik wel en wat verstaat u onder kleinere meldingen?
Kleinere meldingen zijn bijvoorbeeld foutparkeerders, hangende jeugd. De prio 3 en 4 meldingen zeg maar.
Maar laten we eerlijk zijn, de vorige keer daten we publieksvriendelijke actie's, zoals geen bekeuringen schrijven. Hebben we daar iets mee bereikt? Hebben we daar respect mee gekregen? Heeft de burger dat in dank afgenomen? 2 x nee en 1x ja.
Misschien moeten de burgers en de overheid zien wat er gebeurd als er minder geld op tafel komt voor de politie. Wij krijgen al te weinig studenten binnen. Er is een leegloop bij de politie. Maar dat ziet men niet in. Als de salarissen achteruit blijven gaan, wordt dit erger. Over een paar jaar is het de realiteit, dat de voorgestelde actie's, dus de prio 3 en 4 meldingen geen inzet meer is. Vanwege de capaciteit. Mensen door het bezuinigen op de politie en de salarissen niet mee laten groeien. Wij staan al een paar stil zonder verhoging die andere vakgebieden wel hebben gehad, OOK binnen de overheid!
Ik besef ook wel dat de burger er de dupe van is en dat is ook vervelend. Maar misschien moeten wij als politie een keer een daad stellen. Wij kunnen niet staken, zoals een "normale" werknemer, dan kan je je eisen kracht bijstellen. Wij mogen alleen actie voeren. En elke keer publieksvriendelijke actie's werken niet. Kijk maar naar het verleden.